Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lisjuh87 schreef:Het gaat hier om stal mansour, de zogenoemde actiefstal waarbij het voer geregeld word met computers die geregeld worden door een zendertje(chip) in de hals van de pony zodat elk paard zijn eigen hoeveelheid van alles krijgt...
Uthrick schreef:Klinkt leuk, maar dan op een dag lomt er een manege kindje die "haar" pony uit de "kudde"wil pakken. Pony's gaan lopen, onstaat onrust, natuurlijke reactie is dat er dan ook getrapt wordt en dan zul je net zien dat dat meisje toch een opdonder krijgt..... Wachten op ongelukken noemen ze zoiets!
Ik spreek helaas uit ervaring, mijn zusje heeft een soortgelijk iets meegemaakt op ponykamp 5 jaar geleden. Zij was 14 jaar, het ponykampgroepje moesten pony's uit de "kudde" pakken. Was een begeleider bij en volgens hem ging alles goed en rustig.
Todat er onrust ontstond door 2 pony's die niet gepakt wilde worden en zich langs/tegen andere pony's wurmden. Die waren daar niet van gediend, draaiden ranzend snel om en gaven een mep. Vol mijn de buik van mijn zusje.
Gevolg? Met gillende sirene's naar ziekenhuis, geperforeerde milt en long door ( 6) gebroen ribben, een operatie van 3 uur en 4 weken ziekenhuis.
AnnetteH schreef:http://www.nosteletekst.nl (pag 120, dinsdag"ochtend" 01:10 uur)
schaarsbergen
Een stal in Schaarsbergen heeft als eerste manege in Nederland de aparte paardenboxen afgeschaft. Alle dieren staan nu bij elkaar en dat zou voor kuddedieren natuurlijker zijn.
Uthrick schreef:Je zegt t zelf al. Op een ponykamp halen de ( jonge) ruitertjes niet zelf de pony's uit het land maar doet de leiding dat. Ik heb een paar jaar les/leiding gegeven op een kamp en daar mochten ze pas vanaf 16 jaar zelf de paarden/pony's ophalen.
Daarbij zal een leerling toch ook minder snel een land van de manege inlopen omdat ze ( over het algemeen wel) weten dat dat niet mag. Dat ze de box/kuddestal in stappen is mijn inziens logiser.
Uthrick schreef:Klinkt leuk, maar dan op een dag lomt er een manege kindje die "haar" pony uit de "kudde"wil pakken. Pony's gaan lopen, onstaat onrust, natuurlijke reactie is dat er dan ook getrapt wordt en dan zul je net zien dat dat meisje toch een opdonder krijgt..... Wachten op ongelukken noemen ze zoiets!
Ik spreek helaas uit ervaring, mijn zusje heeft een soortgelijk iets meegemaakt op ponykamp 5 jaar geleden. Zij was 14 jaar, het ponykampgroepje moesten pony's uit de "kudde" pakken. Was een begeleider bij en volgens hem ging alles goed en rustig.
Todat er onrust ontstond door 2 pony's die niet gepakt wilde worden en zich langs/tegen andere pony's wurmden. Die waren daar niet van gediend, draaiden ranzend snel om en gaven een mep. Vol mijn de buik van mijn zusje.
Gevolg? Met gillende sirene's naar ziekenhuis, geperforeerde milt en long door ( 6) gebroen ribben, een operatie van 3 uur en 4 weken ziekenhuis.