Barsingerhorn, paard, rijtuig en bestuurder te water!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Barsingerhorn, paard, rijtuig en bestuurder te water!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 20:33

Paard met rijtuig en bestuurder te water
Van onze verslaggever
SCHAGEN-Een rijtuigbestuur uit Barsingerhorn is zaterdagavond met paard en rijtuig te water geraakt op de Lutjewallerweg in Schagen. De man kon ternauwernood van de verdrinkingsdood worden gered. Ook het paard overleefde het ongeval.

Het ongeval gebeurde nadat het paard geschrokken was van een tegemoet rijdende tractor. De besturder kon met moeite zijn neus en mond boven water houden om te ademen. Toen het paard in paniek raakte werd de man onder water gedrukt.

Door snel optreden kon de politie met behulp van ambulancepersoneel het slachtoffer op tijd uit het water halen. Hij is voor behandeling naar het MCA overgebracht. Zijn enkel is op meerdere plaatsen gebroken.

Het paard is met hulp van de brandweer op eigen kracht uit het water de kant op geklommen. Het dier liep wat mank en zal door een veearts worden onderzocht.

zondag 14 augustus 2005

Overgenomen van www.nhd.nl , wat zullen bestuurder en paard geschrokken zijn! Hopelijk houden ze er uiteindelijk niets aan over!

romantic

Re: Barsingerhorn, paard, rijtuig en bestuurder te water!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 20:35

dat is vlak bij mijn huis :S ben benieuwd wie die man is

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 00:17

Ik ben inderdaad ook benieuwd wie de ongelukkigen zijn. Zal het morgen wel op de vereniging horen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-05 19:00

Stond vandaag weer een vervolg op in het NHD:

Tegenstrijdige gevoelens na ongeluk
Van onze verslaggever
schagen-Marijke Kaan is dankbaar, opgelucht, maar ook kwaad. Tegenstrijdige gevoelens. Het heeft allemaal te maken met de verwerking van het bijna noodlottige ongeluk zaterdagavond op de Lutjewallerweg, waarbij haar man Rob zowat verdronk onder het Friese paard van de aanspanning, waarin hij meereed.

Marijke: ,,Ik wil iedereen zo graag bedanken. Meneer Bakker die daar woont, die de politie de juiste plek aangaf waar het tuig van het paard moest worden doorgesneden, de jongen op de trekker, die de alarmdiensten heeft gewaarschuwd, zodat er zeer snel hulp was. De trimmer en de politieagenten, die zo te water sprongen. Rob kan het gelukkig navertellen. Hij is nog in het ziekenhuis, maar die enkelbreuk geneest wel. En hij krijgt medicijnen tegen longinfectie, vanwege het vuile water dat hij binnenkreeg.''

Maar de berichtgeving door de politie en dientengevolge die in deze en andere kranten is volstrekt onjuist vindt zij. ,,De politie kwam zondag vragen hoe het allemaal was gebeurd, maar toen stond het al in het politienieuws. Mijn dochter Eva had de leidsels vast van het menkarretje. Dus geen koetsje. Naast haar een vriend van mijn man en mijn echtgenoot zelf. De trekker naderde hard rijdend en maakte geen aanstalten te stoppen. Eva, die zelf in Barsingerhorn woont, riep nog naar mijn man: 'Zeg dat-ie wat zachter rijdt!' Zelf stuurde ze het paard naar de slootkant om een aanrijding te vermijden. En dat paard reageerde zoals het moest. Maar het menkarretje raakte met het rechterwiel in een kuil naast de weg en klapte om, waardoor de mensen erin meevielen, mijn man onder het paard. Die jongen, die op de tractor zat, rende terug en riep of hij kon helpen. Eva schreeuwde: 'Bel 112, de brandweer!' Hartstikke goed. Intussen probeerde het paard eerst de kar nog zelf uit de sloot te trekken, maar dat lukte niet.''

woensdag 17 augustus 2005

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:26

Hij heeft echt geluk gehad. Het probleem is dat het daar echt erg smal is zonder berm. En het kleine stukje bestaat dan nog uit verhardingstegels die spekglad zijn en waarop meerdere paarden al zijn uitgegleden. Gelukkig was dit niet de oorzaak van het ongeluk maar dit is wel de reden dat we daar niet de berm in durven.
Wij hadden vorige week middenin Barsingerhorn een aanvaring met een trekker. Een boer met een grote gierwagen kwam in volle vaart over de Heerenweg gescheurd. Wij reden daar met het tandem en onze kant van de weg was bezet met een rij auto's. Maar doordat hij zo hard kwam aangesjeesd konden wij geen kant meer uit en staken we ons hand om te vragen of hij vaart wilde minderen. Hij zette de trekker dwars voor ons over de weg en begon ons een portie uit te schelden .
Ik hoop dat ze van de week weer met hun paardje aan de gang kunnen want ze zijn denk ik toch best geschrokken.