Bredase wijk woedend na dood paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 10:18

Bron: BN De Stem 09-08-2005
http://www.bndestem.nl/regioportal/BNS/ ... 5_,00.html

Bekogeld met stenen, geslagen met stokken en geveld door een stuk glas. Vele mishandelingen zijn merrie Chelsea in de Bredase wijk de Geeren uiteindelijk fataal geworden, menen verdrietige en woedende buurtbewoners.

De eigenaar heeft het dier moeten laten inslapen. Jarenlang was Chelsea de lieveling van de kinderen in en rond de Hendrik Berlagestraat. Het dier was de lieveling van de kinderen uit de wijk. „Mijn kleinkinderen reden er zo mee naar de stad“, zegt Antoon Chatrer, eigenaar van het paard.

Chelsea was volgens buurtbewoners echter ook doelwit van een groep merendeels Marokkaanse jongeren die het dier geregeld mishandelden.

„Ik had er een huis van kunnen bouwen, van alles wat ze hier in de wei gooiden. Bakstenen, ijzeren pijpen, je kunt het zo gek niet bedenken“, zegt René van Broekhoven, die pal naast het weitje woont. „Het gaat om jongeren van twaalf tot achttien jaar die hier voor veel problemen zorgen. Totaal geen respect. Voor niemand, dus ook niet voor dieren“, zegt een bewoner van de Hendrik Berlagestraat, die uit angst voor represailles niet met zijn naam in de krant durft.

Chatrer bevestigt het verhaal: „Ik heb zelf gezien hoe ze geprobeerd hebben om bij Chelsea een stok in haar kont te duwen. Toen ben ik over het hek gevlogen en er achteraan gegaan.“ Een stuk glas dat in de wei is gegooid, is Chelsea uiteindelijk fataal geworden. Zij haalde haar hoeven open en liep een ernstige infectie op. Afgelopen weekend verslechterde de conditie van het paard, dat niet meer wilde eten en drinken.
Zaterdagavond kon de merrie zelfs niet meer overeind komen.

„Het was vreselijk“, zegt een bewoonster. „Onze kinderen stonden erbij te huilen, die Marokkaantjes stonden te lachen en foto’s te maken. Dat geloof je toch niet?“ Volgens de bewoners dreigde de situatie te escaleren, maar de politie heeft de gemoederen gesust. Chelsea bleek zo ziek dat een dierenarts haar zaterdagavond uit haar lijden verloste. De wei naast buurthuis Geeren-Zuid is nu alleen voor pony Polly. Ook zij is volgens de buurt meermaals slachtoffer geweest van kwelgeesten. Van Broekhoven: „Laatst zag ik hoe ze met een stuk ijzer op het hoofd sloegen.“ De buurt zegt machteloos te staan. Chatrer: „De politie doet echt haar best. Die zie je hier regelmatig langskomen. Maar die kan hier ook niet de hele dag staan.“

[edit; dit is eigelijk hoofdpagina-nieuws, maar krijg het niet geplaatst, ook de foto lukt niet]

janneSs

Re: Bredase wijk woedend na dood paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:25

jah dit is echt wel zow erg... ik werd echt wel zo kwaad toen ik dit las... zo erg voor die beestjes... zou het liefst er iets aan willen doen.. maar ja wat?

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:34

zo ziekelijk wat ze met dat paardje hebben gedaan :@
hoe harteloos en gemeen moet je dan wel niet zijn.....allemaal opsluiten

amarinsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:44

dat mensen dan doen die zijn echt niet goed bij hun hoofd

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:46

pfff dat snap je toch niet. Zieke Mensen!! Ik wilde eigenlijk nog iets zeggen maar laat ik dat maar bij een gedachte houden

Maar dat paard zet je dan toch binnen! ik zou die van mij voor geen goud meer buiten laten staan. Vooral niet als dit al zo lang aan de gang is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:51

Als ze al vaker mishandeld waren, waarom zijn ze dan niet verplaatst naar een veiligere plek, geen schrikdraad om die jongens af te schrikken?

Bah.. ik krijg steeds meer een hekel aan dat soort mensen.. raar he... niks integratie!

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 10:58

Heel erg dat 1 van die paarden is overleden. Eerlijk gezegd snap ik niet dat de eigenaar ze daar gewoon heeft laten staan...

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:04

wat een k*tgasten, dat moest ik zien gebeuren, geloof maar niet dat ze nog lekker naar huis liepen... Als ze toch weten wie dat zijn, als mensen ze hebben gezien, waarom wordt er dan niets aan gedaan??

trouwens, denk niet dat dit met integratie te maken heeft hoor, hetzelfde is hier in de buurt gebeurd en op veel andere plaatsen in nederland, ik zie niet in wat dit nou met integratie te maken heeft...beetje onzinnige vergelijking.

janneSs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:19

ik snap ook niet waarom die beestjes nog steeds daar rondliepen.. en eentje loopt er nu trouwens nog steeds rond... er is geen schrikdraad maar op de foto zag ik wel schrikdraad volgens mij.. dat lijkt me ook niet echt veilig voor de ponytjes.. zeker niet als ze in paniek zijn...

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:22

Wat een rotzakken zeg, maar ik zou mijn paard daar inderdaad ook niet hebben laten staan. Eigenlijk zou je voor dat soort rotjongens gewoon een keer een hele foute in die wei moeten zetten die ze helemaal lens slaat! Kijken pf ze dan nog zo'n lol erin hebben.

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:41

Ik vond het al zo vreemd dat ik er nog maar 1 paardje zag staan. Wij wonen zelf in teteringen en doen regelmatig boodschappen in Breda Noord. Het is gewoon een achterbuurt waar deze paardjes staan. Daar zou ik mijn hond nog niet eens los laten lopen. Een stuk verderop lopen runderen los in het park, daar lopen ook genoeg hangjongeren te kloten. Ik zou mijn beesten echt verplaatsen.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:05

Wat kan ik hier kwaad over worden!!
Waarom word een onschuldige pony slachtoffer van een stelletje jongeren??
En wat hebben ze hier nou mee bereikt?? Een dode pony!! Alleen maar omdat het zo lollig willen zijn..
Ik snap dit echt niet hoor sorry Ik zou diie andere pony gelijk ergens anders neerzetten..
Sluit die jongeren die zo gemeen a.u.b levens lang op!!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:55

Wat een hufters!! Als dat bij mij was, zou ik meteen mijn honden loslaten! Ik heb mijn paardjes aan huis en als ik iets niet vertrouw, gaan de honden los. Kan me niks schelen wat ze doen, maar van mijn paarden blijven ze af. Dan ben je echt ziek, als je zo met dieren omgaat. Ik kan dat echt niet begrijpen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:00

Hoe erg kan het gvd nog worden?!
Wordt hier echt kwaad om!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:21

aaaaah mijn bloed gaat echt koken van dit soort dingen.
gister gehoord van mijn vader dat zijn collega gespietst is met een scherf van een bloempot toen hij de ruzie tussen marrokanen en zijn buurman wilde sussen.
geen centimeter lager en hij was dood. en hij trouwde 2 dagen later met een joekel van een hoofd.

ik kan dat soort mensen wel wat aandoen. ik snap de gedachtengang niet, het is echt ziekelijk en zo aggsressief. stelletje sadisten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:16

kjoetie schreef:
trouwens, denk niet dat dit met integratie te maken heeft hoor, hetzelfde is hier in de buurt gebeurd en op veel andere plaatsen in nederland, ik zie niet in wat dit nou met integratie te maken heeft...beetje onzinnige vergelijking.

Misschien helpt het een beetje voor jou, om net wat verder te kijken dan de reden waarom ik dit noem in dit topic..

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:33

meid, ik weet waar ik het over heb. Mijn scriptie gaat over integratie en dergelijke, ik wordt heel moe van mensen die dit soort onzinnige uitspraken doen. Maar goed, dit is wel erg off topic.

ik vind je paard trouwens wel heel mooi *heeft even in profiel gespiekt*

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:35

Walgelijk! Dat er zulke mensen zijn is toch onverstelbaar

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:49

Hier gaat mijn bloed echt van koken,... Kan het niet in woorden uitdrukken!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 17:48

Als ik dit lees en andere misdaden gepleegd door 'mensen' van die leeftijd, vraag ik me altijd 1 ding af:
Waar zijn de ouders van deze (feitelijk nog) kinderen!?

Het is bijna normaal aan het worden dat sommige 14 jarigen zich bezig houden met zaken als diefstal, overvallen, mishandeling en zelfs groepsverkrachtingen.

Hoe kan het toch dat deze kleine groep jongeren duidelijk geen respect heeft voor andere mensen, dieren en bezittingen van mensen? Wat gaat er toch mis met deze mensen?

En wanneer is voor de Nederlandse wet een dier niet langer een ding? Wanneer valt dierenmishandeling niet meer onder vernieling?

promiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:05

zulke mensen moeten ze ophangen..mja..helaas heb ik daar niks over te zeggen...

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 09:11

maartjevO schreef:
zo ziekelijk wat ze met dat paardje hebben gedaan :@
hoe harteloos en gemeen moet je dan wel niet zijn.....allemaal opsluiten

OPSLUITEN, ..... het land uit mikken zul je bedoelen, als een buitenlander zich niet aan de normen, waarden en regels van nederland kan houden, dan moet ie zonder pardon het land uit en voor mijn part terug naar zijn eigen land.

Die gasten hebben totaal geen respect voor dieren en ook niet voor mensen, vandaag of morgen escaleert de boel, dit is namelijk niet de eerste keer dat zoiets gebeurt.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 10:27

Ik had dit gister ook al ergens gelezen en heb het met vol ongeloof zitten lezen..

Ik zou zoiets niet eens durven, laat staan het in mn hoofd halen om te doen..

Verder vind ik dat sommige mensen totaal geen respect hebben voor andermans dieren of hun eigen dieren of medemens..

En hoe ze aan deze daden toezetten? Maybe weinig aandacht van ouders en teveel vrijheid.. Of wat dacht je van de tv of computerspelletjes... Ik weet zeker dat dat bij kinderen van een jonge leeftijd ook vaak een rol speelt.. Ze zien iets en willen het in het echie nadoen... idioten..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 11:57

Olympia schreef:
Ik had dit gister ook al ergens gelezen en heb het met vol ongeloof zitten lezen..

Ik zou zoiets niet eens durven, laat staan het in mn hoofd halen om te doen..

..

Behalve het niet durven zou ik het niet eens willen en kunnen!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:00

Nee idd, maar zo kan je maar zien wat voor rare ideeen en opvattingen mensen hebben..

Ik zou het ook niet eens kunnen hoor..