Carola Paauwe Zeeuws kampioen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Carola Paauwe Zeeuws kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 16:05

Paauwe heeft alleen maar pieken

door Lucien Roelandt

’S-HEER ABTSKERKE - Carola Paauwe maakte met My Dream tijdens het Zeeuws kampioenschap dressuur de hooggespannen verwachtingen volledig waar. Met een spetterende kür op muziek veroverde de combinatie uit Yerseke met overmacht de titel in de klasse Z2.

Hoewel de beoordeling bij de dressuur weer heel wat vraagtekens opriep, bleek achteraf dat de sport had gezegevierd. De beste combinaties stonden zaterdagavond in ’s-Heer Abtskerke, waar de ruiterclub De Paardebloem voor de vierde keer op rij voor de organisatie tekende, bij de prijsuitreiking vooraan.

Al na de klassieke proef was het voor iedereen duidelijk: tegen Carola Paauwe en de hengst My Dream valt niet te rijden. De combinatie haalde score van 68.33 procent. Ruim vijf procent meer dan Chantal de Rooij, met Nairobi. Dat Paauwe de absolute winnaar werd, had alles te maken met haar fantastische kür op muziek.

De kür, op de klanken van Boney M, maakte emoties los en sprak het publiek bijzonder aan. Elke overgang en ieder figuur wordt gemarkeerd door de muziek, die is afgestemd op het bewegingsritme van My Dream.

De twaalfjarige Cabochonzoon maakte slechts in één van de wissels een klein foutje. De score van 71,45 procent en een daverende applaus van het publiek waren het gevolg. De score had zelfs nóg hoger kunnen uitvallen. Maar de duidelijke onderwaardering van de jury bij C, 68,40 tegen 74,50 procent bij H, voorkwam dat.

Het kon bij Paauwe de pret niet drukken: „My Dream maakt zijn naam helemaal waar. De laatste maanden zijn er met hem alleen maar pieken. Dat maakte ons ook favoriet voor het kampioenschap. Maar dat legt toch een bepaalde druk op je. En dan nog een nieuwe kür op muziek... Samen met mijn partner en trainer Rémi Kulik heb ik gekozen voor een kür met leuke muziek om naar te luisteren en een hoge moeilijkheidsgraad. Hij blijkt My Dream op het lijf geschreven.“

Met gepaste trots kan ik zeggen dat mijn vriend Olaf van oot-productions deze Boney-M kur voor Carola gemaakt heeft . We zijn uiteraard erg blij voor haar met deze prestatie ! Op naar MECC (Jumping Maastricht), de Amev Hippo Cup en wie weet volgend jaar weer Indoor Brabant!

Barbara_m

Re: Carola Paauwe Zeeuws kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:52

Gaaf hoor! Dit bewijst weer de kwaliteiten van Oot-productions.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:07

heb je een filmpje van de Kür anoukie? ben benieuwd!!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 10:07

Als het goed is, komt die binnenkort bij ons op de site Meyke .

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:21

Wat leuk zeg Anouk en Olaf, jullie ook gefelciteerd! Mooi commentaar op de muziek, dat is waar je het voor doet toch?!!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 10:22

Ja absoluut, ze waren ook op tv, daar kon je een stukje van de kur zien en horen (helaas niet overal in Nl. maar toch ).

Tazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 16:27

Wauw gefeliciteerd. Met gepaste trots vermeld ik dat ze ook in Maasdijk start op 27 augustus! (haha ook dankzij jullie)

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 20:32

ik heb gister de kur van Carola gezien in vlissingen. Helaas was hij niet helemaal vlekkeloos, maar de muziek is wel heel erg leuk. De overgangen worden inderdaad heel mooi gemarkeerd. Bij het binnenkomen moest ik echt hard lachen overigens... "put your hands up and give me all your money!"
Verder vond ik vooral het "grapje" in het appuyeren heel leuk in combinatie met de muziek.

Het is gewoon een top combinatie met nu ook een top kur!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-05 09:03

Ze staat nu ook in de Paard & Sport met een stukje uit dit interview!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:40

Hebben we al een ideetje voor het meeten?
Ik wil rond half 3 op de manege zijn (even kijken of ik dat ga redden qua planningen hier thuis) omdat ik natuurlijk wel een goed plekje wil hebben als de kür begint om 3 uur

Misschien kunnen we verzamelen bij de 3 buitenboxen (als er tenminste plek is...zullen aardig wat trailers komen te staan) naast de mesthoop. Wanda, Anouk, Sanne julie weten wel waar dat is neem ik aan!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:42

sorry...verkeerde topic

Gurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:52

Anoukie schreef:
Paauwe heeft alleen maar pieken

door Lucien Roelandt

’S-HEER ABTSKERKE - Carola Paauwe maakte met My Dream tijdens het Zeeuws kampioenschap dressuur de hooggespannen verwachtingen volledig waar. Met een spetterende kür op muziek veroverde de combinatie uit Yerseke met overmacht de titel in de klasse Z2.

Hoewel de beoordeling bij de dressuur weer heel wat vraagtekens opriep, bleek achteraf dat de sport had gezegevierd. De beste combinaties stonden zaterdagavond in ’s-Heer Abtskerke, waar de ruiterclub De Paardebloem voor de vierde keer op rij voor de organisatie tekende, bij de prijsuitreiking vooraan.

Al na de klassieke proef was het voor iedereen duidelijk: tegen Carola Paauwe en de hengst My Dream valt niet te rijden. De combinatie haalde score van 68.33 procent. Ruim vijf procent meer dan Chantal de Rooij, met Nairobi. Dat Paauwe de absolute winnaar werd, had alles te maken met haar fantastische kür op muziek.

De kür, op de klanken van Boney M, maakte emoties los en sprak het publiek bijzonder aan. Elke overgang en ieder figuur wordt gemarkeerd door de muziek, die is afgestemd op het bewegingsritme van My Dream.

De twaalfjarige Cabochonzoon maakte slechts in één van de wissels een klein foutje. De score van 71,45 procent en een daverende applaus van het publiek waren het gevolg. De score had zelfs nóg hoger kunnen uitvallen. Maar de duidelijke onderwaardering van de jury bij C, 68,40 tegen 74,50 procent bij H, voorkwam dat.

Het kon bij Paauwe de pret niet drukken: „My Dream maakt zijn naam helemaal waar. De laatste maanden zijn er met hem alleen maar pieken. Dat maakte ons ook favoriet voor het kampioenschap. Maar dat legt toch een bepaalde druk op je. En dan nog een nieuwe kür op muziek... Samen met mijn partner en trainer Rémi Kulik heb ik gekozen voor een kür met leuke muziek om naar te luisteren en een hoge moeilijkheidsgraad. Hij blijkt My Dream op het lijf geschreven.“

Met gepaste trots kan ik zeggen dat mijn vriend Olaf van oot-productions deze Boney-M kur voor Carola gemaakt heeft . We zijn uiteraard erg blij voor haar met deze prestatie ! Op naar MECC (Jumping Maastricht), de Amev Hippo Cup en wie weet volgend jaar weer Indoor Brabant!

Weet je misschien ook de naam van de moeder van My Dream??

Ik ben daar n.l. naar op zoek.

Groeten,

Joan

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 14:31

Gurk schreef:
Weet je misschien ook de naam van de moeder van My Dream??

Ik ben daar n.l. naar op zoek.

Groeten,

Joan

Sorry, maar die gegevens heb ik helaas niet. Ik zou zeggen, kom 28 augustus naar Maasdijk, daar rijdt ze nl. mee en vraag het haar even ?

gavotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:10

wat een liefe paarden en plaatjes allemaal gaafzeg

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:57

gavotti schreef:
wat een liefe paarden en plaatjes allemaal gaafzeg