door Lucien Roelandt
’S-HEER ABTSKERKE - Carola Paauwe maakte met My Dream tijdens het Zeeuws kampioenschap dressuur de hooggespannen verwachtingen volledig waar. Met een spetterende kür op muziek veroverde de combinatie uit Yerseke met overmacht de titel in de klasse Z2.
Hoewel de beoordeling bij de dressuur weer heel wat vraagtekens opriep, bleek achteraf dat de sport had gezegevierd. De beste combinaties stonden zaterdagavond in ’s-Heer Abtskerke, waar de ruiterclub De Paardebloem voor de vierde keer op rij voor de organisatie tekende, bij de prijsuitreiking vooraan.
Al na de klassieke proef was het voor iedereen duidelijk: tegen Carola Paauwe en de hengst My Dream valt niet te rijden. De combinatie haalde score van 68.33 procent. Ruim vijf procent meer dan Chantal de Rooij, met Nairobi. Dat Paauwe de absolute winnaar werd, had alles te maken met haar fantastische kür op muziek.
De kür, op de klanken van Boney M, maakte emoties los en sprak het publiek bijzonder aan. Elke overgang en ieder figuur wordt gemarkeerd door de muziek, die is afgestemd op het bewegingsritme van My Dream.
De twaalfjarige Cabochonzoon maakte slechts in één van de wissels een klein foutje. De score van 71,45 procent en een daverende applaus van het publiek waren het gevolg. De score had zelfs nóg hoger kunnen uitvallen. Maar de duidelijke onderwaardering van de jury bij C, 68,40 tegen 74,50 procent bij H, voorkwam dat.
Het kon bij Paauwe de pret niet drukken: „My Dream maakt zijn naam helemaal waar. De laatste maanden zijn er met hem alleen maar pieken. Dat maakte ons ook favoriet voor het kampioenschap. Maar dat legt toch een bepaalde druk op je. En dan nog een nieuwe kür op muziek... Samen met mijn partner en trainer Rémi Kulik heb ik gekozen voor een kür met leuke muziek om naar te luisteren en een hoge moeilijkheidsgraad. Hij blijkt My Dream op het lijf geschreven.“
Met gepaste trots kan ik zeggen dat mijn vriend Olaf van oot-productions deze Boney-M kur voor Carola gemaakt heeft