Anky wint kort geding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Anky wint kort geding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 20:15

Van Grunsven wint kort geding tegen St Georg 29-07-2005

Helaas werd de kampioensstrijd in Hagen enigszins overschaduwd door een andere strijd, die voor de rechtbank in Hamburg.

Anky van Grunsven spande een kort geding aan tegen het blad St Georg en hoofdredacteur Gabriela Mohrmann-Pochhammer over een artikel dat vorige week gepubliceerd werd. Het artikel gelardeerd met foto's van Anky, Edward, Laurens en Hans Peter Minderhoud suggereert dat Van Grunsven zich bedient van unfaire trainingsmethoden zoals electrische sporen, het trainen in schoenen en touwen, het geven van tranquilizers en het langdurig vastbinden van paarden in een gedwongen houding in de stal. De rechtbank gaf Anky vanmiddag gelijk.
Na afloop van de persconferentie met de medaillewinnaars vroeg Anky het woord bij een vervolg-persconferentie en las ze de uitspraak van het 'Landgericht Hamburg' voor. Ze vervolgde met dat ze zich nu vooral op de sport wilde concentreren want dat die veel te mooi is om die te laten bederven door zoiets. Gabriela Mohrmann kreeg daarna nog het woord en zei dat ze zich ook op de sport wilde concentreren en zch pas maandag met haar uitgeverij weer over deze zaak zou buigen.

(CvA, overname zonder bronvermelding niet toegestaan)

Bron: KWPN

Het is toch ongelooflijk hoe weinig sommige mensen een ander gunnen.
Zouden de paarden die Anky rijdt echt zo goed presteren als ze mishandeld werden?
Dan zou je alleen maar spanning in de ring zien.

EEFIETJE

Re: Anky wint kort geding

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 20:17

wat dom zeg zoiets verzin je toch niet...
pff idd ankys paarden zouden dan egt wel wat anders doen
tocch..

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:36

Electrische sporen? Bestaan die?

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:16

Jeetje dat is echt beroerd...
Maarja, ik denk niet dat Anky zoiets zou doen, vooral niet nu ze zo bekent is

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 11:36

weet iemand waar dat artikel nog te vinden is, ik zou het eigenlijk wel graag lezen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 16:23

Het Duitse paardenblad St Georg (http://st-georg.de) heeft het gepubliceerd.
Misschien dat iemand het kan scannen en plaatsen.
En misschien vertalen

Edit: ik ben nu zelf ook even in de Duitse media gedoken, maar het is echt ongelooflijk hoe er tegen de LDR methode van Sjef, Anky, Edward etc. wordt aangekeken.
Met mijn beperkte kennis van de Duitse taal maak ik er uit op dat men er heilig van overtuigd is dat men door het paard met losrijden zo laag, diep en rond in te stellen, gehoorzaamheid AFDWINGT. Het zou zelfs schadelijk zijn voor het paard.
Wil men dan gewoon niet inzien dat met deze methode de bovenlijn van het paard wordt losgehouden?
Als je het type paarden wat zij rijden continu in de verzameling en oprichting zou rijden, zouden ze volledig vast komen te zitten in de rug.

Ik kwam op een Duits paardenforum, waar men liever de Duitse equipe ziet, dan de spektaculaire bewegingen van Salinero en Lingh, puur omdat zij vinden dat de trainingsmethoden gemeen zijn.
Wel eens bedacht dat Salinero en Lingh juist zo spektaculair en los bewegen, doordat ze los zijn en daardoor zo kunnen bewegen?

Jammer dat hun methode steeds zo bekritiseerd wordt en niet alleen in Duitsland.
In Las Vegas was er met het losrijden ook een incident, een toeschouwer had een official naar Anky gestuurd, omdat die toeschouwer vond dat Anky met mishandeling bezig was door Salinero zo diep los te rijden.
Dat Sjef woedend was mag duidelijk zijn.

Wanneer verdiepen mensen zich nu eens in iets voor ze er kritiek op leveren?

De resultaten zijn er toch naar, zou je Salinero en Lingh door dwang en mishandeling zo kunnen laten lopen?

Als ik de Duitse kijk op dit verhaal lees lijkt het wel een heksenvervolging uit de middeleeuwen met Sjef, Anky, Edward etc. op de weegschaal.
De resultaten spreken voor zich lijkt mij.

Ik heb eens proefgedraaid op een stal waar ik een Duitser met zijn Grand Prix paarden moest gaan helpen. Ik ben daar na 1 proefdag weggegaan, omdat de manier van rijden van deze man mij niet beviel.
Ook hij had kritiek op Anky, terwijl 3 van de 4 paarden die hij die dag reed, meerdere malen flink in verzet kwamen.
Met 1 paard oefende hij piaffe, ik weet niet wat ie er voor bit in had hangen, maar het was geen reguliere stang & trens. Het paard piaffeerde redelijk, mooi tactmatig en hij gaat eens goed aan dat bit hangen en begint bij te tikken, waardoor dat paard alleen maar onregelmatiger ging en de ontspanning ver te zoeken was. Het paard gilde zelfs tijdens deze 'oefening'.
Een ander paard kwam vanuit uitgestrekte draf ineens steil overeind.

En dat soort lui leveren dan commentaar, die Duitser in kwestie heb ik overigens nog nooit grote wedstrijden zien rijden, laat staan winnen met scores ver over de 70 %...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 07:54

Stennisje schreef:

Helaas werd de kampioensstrijd in Hagen enigszins overschaduwd door een andere strijd, die voor de rechtbank in Hamburg.

Anky van Grunsven spande een kort geding aan tegen het blad St Georg en hoofdredacteur Gabriela Mohrmann-Pochhammer over een artikel dat vorige week gepubliceerd werd. Het artikel gelardeerd met foto's van Anky, Edward, Laurens en Hans Peter Minderhoud suggereert dat Van Grunsven zich bedient van unfaire trainingsmethoden zoals electrische sporen, het trainen in schoenen en touwen, het geven van tranquilizers en het langdurig vastbinden van paarden in een gedwongen houding in de stal. De rechtbank gaf Anky vanmiddag gelijk.
Na afloop van de persconferentie met de medaillewinnaars vroeg Anky het woord bij een vervolg-persconferentie en las ze de uitspraak van het 'Landgericht Hamburg' voor. Ze vervolgde met dat ze zich nu vooral op de sport wilde concentreren want dat die veel te mooi is om die te laten bederven door zoiets. Gabriela Mohrmann kreeg daarna nog het woord en zei dat ze zich ook op de sport wilde concentreren en zch pas maandag met haar uitgeverij weer over deze zaak zou buigen.

Het is toch
ongelooflijk hoe weinig sommige mensen een ander gunnen

.
Zouden de paarden die Anky rijdt echt zo goed presteren als ze mishandeld werden?
Dan zou je alleen maar spanning in de ring zien.

Laat het dan maar voorlopig bij de Jeugd houden
EM Pony Dressur: Gold für Anna von Negri, Silber für Sanneke Rothenberger
So 31 Jul, 13:32 Uhr

Pratoni del Vivaro/ITA (fn-press). Bei den Ponyeuropameisterschaften im italienischen Pratoni del Vivaro bei Rom hat Anna von Negri (Übach-Palenberg) ihren Titel als Dressureuropameisterin erfolgreich verteidigt. Mit Deinhard B (im vergangenen Jahr saß sie im Sattel dessen Vaters Dornik B) hatte die 15-Jährige sowohl in der Einlaufprüfung wie auch in den beiden Wertungsprüfungen - Nationenpreis und Finale - die Nase vorn. Mit einer Durchschnittsnote von 76,25 Prozent holte sie sich den Sieg vor der erst zwölfjährigen Sanneke Rothenberger (Bad Homburg) mit Konrad (74,1) und der Niederländerin Astrid Langeberg mit Hertenhof's Sunlight (73,54). Auf dem vierten Platz beendete Kaja Schäfer (Dreieich) mit Golden Derano C ihre EM-Premiere (72,96). Fünfte wurde Mara de Vries aus den Niederlanden mit Power and Paint (72,21). Louisa Lüttgen (Kerpen) wurde mit Dornik B im heutigen Finale Sechste und belegt im EM-Gesamtklassement Platz sieben (70,5.

Zo was het in Juni
Quote:
Sanneke Rothenberger (Bad Homburg) mit Konrad (1.413). Die Tochter der beiden Olympioniken Sven Rothenberger und Gonnelien Gordijn-Rothenberger hatte beim Preis der Besten in Warendorf noch Platz sieben belegt und ging daher in Freudenberg nicht für Mannschaft an den Start. "In der Zwischenzeit hat sie sich aber deutlich verbessert", so Bundestrainerin Cornelia Endres (Dülmen-Buldern).

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:57

maar goed ik vind het kant en klare onzin wat er uitgekraamt word. van anky zal ik het niet weten kom daar niet over de vloer. maar die keren dat ik bij edward ben geweest heb ik nog nooit, maar dan ook nooit zo iets gezien. edward werk via dezelfde methode als anky doet.

DIe duitsers hebben altijd wat te klagen, aangezien ze denken dat ze alles beter weten en noem maar op. dit blijft zo toch wel. dit is iets uit pure jarlourzie, ook na anky toe.

Ik heb zelf het gevoel dat sommige (buitenlanders) mensen op een of andere manier proberen uit te schakelen, zoals bijvoorbeeld nu weer dit over anky.

Maar goed vind dit kant en klare onzin, eigenlijk wou ik hier al niet meer op reageren maar kon het gewoon niet laten. dit gaat langer zo, en dat zal langer zo blijven. Welkom in de paardensport.

Ps dit bericht is naar niemand aanvallend bedoeld. maar dit is hoe ik er over denk.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:43

heel erg typisch voor de paarden wereld, niet dan? Men gunt elkaar het licht in de ogen niet.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:58

Ik heb het artikel gelezen en vertaald, is helaas net weer verwijderd van bokt, maar hetgeen in het bericht van de TS staat wordt NIET gesuggereerd.
Wie wil weten wat er WEL staat, kan me PBen.

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:06

Stennisje schreef:

Heeft iemand de tekst van de uitspraak?
Bovenstaande beweringen klinken namelijk alsof ze komen van iemand die het artikel niet heeft gelezen: Niks over electrische sporen, dat van die schoenen ging niet over Anky, net zomin het in een vaste houding op stal zetten en al die andere onzin. Bezwaar tegen de foto's, daar kan ik me nog IETS bij voorstellen, maar de tekst? Meeste zaken zijn quotes met bronvermelding en veel is algemeen gesteld. Het artikel gaat niet over Anky!!! Het gaat over de vraag of de "moderne" dressuur nog wel dressuur mag worden genoemd, en ja, ook Anky en Sjefs' methode wordt daarbij onder de loep genomen, maar ook anderen, en ook juryleden.
Enfin, ik ben erg benieuwd wat de uitspraak nu precies was. Iemand die het weet??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:14

Oef, dat wordt weer een rechtzaak

KWPN bukken..

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:40

Hey! Ik ben erachter waar die suggesties vandaan komen!

Niet het artikel, maar het voorwoord van de editor (Editorial). Daar staat het inderdaad heel suggestief, zonder aan te geven dat delen NIET over Anky gaan, geprint om een foto van een in rollkur piafferende Anky.

Niet zo slim.

Ben toch erg benieuwd naar de tekst van de uitspraak, want ik kan me voorstellen dat die alleen over de Editorial gaat. Met het artikel zelf is, naar mijn bescheiden mening, niets mis.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 11:35

Het ging wel ook over die tekst zelf. Omdat je niet zomaar foto's mag plaatsen ter illustratie van dierenmishandeling en onkunde, en dan kunt stellen dat dat niet bewust gedaan is...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:17

Er stonden wellicht wat veel foto's bij, maar de tekst, daar is niet echt wat mis mee. De tekst refereert verder ook niet naar de foto's. Als alleen de foto's de ophef oproepen, dan mag de tekst, zonder foto's toch wel geplaatst worden, lijkt mij...?
Jij weet dus ook niet precies wat er in de uitspraak stond?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:20

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:20

Blij?

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:28

Pas als de sensuur over dit artikel hier is opgeheven.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 13:34

Als Bokt het artikel ongecensureerd zou laten staan, dus letterlijk vertaald van het artikel uit St Georg, lopen ze het risico ook een kort geding aan de broek te krijgen.

Als het inderdaad wordt aangepast zoals jij in je topic op FZ schrijft, moet het geen probleem zijn, lijkt me.