15 Juni 2005 14:13
Poemajacht trekt veel bekijks
EDE De jacht op een mogelijk loslopende poema in de buurt van Ede heeft veel publiek op de been gebracht. De oproep van de politie en jachtopzieners om weg te blijven, wordt massaal genegeerd. De politie zet daarom alsnog grote delen van de Ginkelse Hei af.
Sinds eind vorige week komen meldingen binnen over een poema op de Veluwe. Hij werd gezien bij Harskamp, Wekerom en Ede. Jachtopzieners hebben aangevreten wild gevonden. Vanmorgen zijn nabij de hei sporen van het dier gevonden.
Er wordt geprobeerd het dier levend te vangen met behulp van verdoving. Als dat niet lukt, wordt hij gedood.
Ik zou gisterenmiddag, eind van de middag met de paarden het bos in gaan en daarna oversteken naar de Ginkelse Heide... Gelukkig ging he tniet door, omdat mijn rijgenoot ziek was... Dus ik heb in de bak gereden, maar het is maar goed dat we niet gegaan zijn...
Het paard wat ik rij, staat tussen Wekerom en Ede dus in het 'spannende' gebied! We hadden vanmiddag nog even besproken of de poema al gevangen was, want dan konden we vanmiddag nog naar buiten, maar hij is nog niet gevangen en dus blijven we maar weer gewoon op stal!
Nu gaan we volgende week, hij zal dan toch wel gevangen zijn
Maar ik vind het wel spannend hoor!