Poema loopt rond op de Veluwe (nee, dit is geen grap)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Papaya

Poema loopt rond op de Veluwe (nee, dit is geen grap)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 12:54

Dit is helaas geen grap. De bosrit van afgelopen zondag over de Veluwe vond ik leuk, maar om achteraf dit bericht te lezen was niet zo leuk
Deel uit bericht van www.nu.nl

EDE - De politie zoekt woensdag op de Veluwe verder naar een poema. De zoekactie werd dinsdagavond wegens invallende duisternis gestaakt. Rond 22.00 uur kregen de speurders het dier even te zien, maar ze verloren het weer snel uit het oog. Ze vonden wel een ree die door de poema is gedood.
Deskundigen van dierenpark Burger's Zoo adviseren om tijdens schemer en in het donker niet het bosgebied in te gaan.

Het beestje loopt blijkbaar al enige dagen rond.
Nou, ik weet niet het beestje alleen in het bosgebied blijft of mogelijk ook de weilanden opzoekt.

naomi_s

Re: Poema loopt rond op de Veluwe (nee, dit is geen grap)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:55

ik hoorde het ook zojuist...hoop dat ze het dier snel vinden....maar eh....waar komt het dier vandaan? deze dieren leven nu niet bepaald in het wild in nederland....is er nog geen dierentuin die wat mist?

Papaya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 13:02

Als ik het goed begrijp wordt er bij de dierentuinen niets gemist en vermoed men dat de poema bij een particulier ontsnapt is.
Maar het verbaast me een beetje dat er eigenlijk heel weinig gemeld wordt. Gisterenmiddag hoorde ik het voor het eerst op de radio en dat is toch wel vreemd met zoveel recreanten op de Veluwe.
Helaas is de poema straks wel de pineut van dit onoplettend gedrag van de eigenaar want hij wordt zonder pardon doodgeschoten.
Te gevaarlijk om te proberen te verdoven volgens de berichten.

Channah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:01

Zozo, ede wordt nog wel eens beroemd Knipoog

Ik woon in een klein dorpje daar in de buurt en wss is hij hier ook gesignaleerd, daar kwam ik daarnet achter. Ik had dr nog helemaal niks van vernomen, gister voor het eerst.

Pff, maargoed, ik ben blij dat mijn paardjes nog ongeschonden in de wei staan Ja Ja

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:24

15 Juni 2005 14:13
Poemajacht trekt veel bekijks
EDE De jacht op een mogelijk loslopende poema in de buurt van Ede heeft veel publiek op de been gebracht. De oproep van de politie en jachtopzieners om weg te blijven, wordt massaal genegeerd. De politie zet daarom alsnog grote delen van de Ginkelse Hei af.

Sinds eind vorige week komen meldingen binnen over een poema op de Veluwe. Hij werd gezien bij Harskamp, Wekerom en Ede. Jachtopzieners hebben aangevreten wild gevonden. Vanmorgen zijn nabij de hei sporen van het dier gevonden.

Er wordt geprobeerd het dier levend te vangen met behulp van verdoving. Als dat niet lukt, wordt hij gedood.

Ik zou gisterenmiddag, eind van de middag met de paarden het bos in gaan en daarna oversteken naar de Ginkelse Heide... Gelukkig ging he tniet door, omdat mijn rijgenoot ziek was... Dus ik heb in de bak gereden, maar het is maar goed dat we niet gegaan zijn...

Het paard wat ik rij, staat tussen Wekerom en Ede dus in het 'spannende' gebied! We hadden vanmiddag nog even besproken of de poema al gevangen was, want dan konden we vanmiddag nog naar buiten, maar hij is nog niet gevangen en dus blijven we maar weer gewoon op stal!
Nu gaan we volgende week, hij zal dan toch wel gevangen zijn Haha!
Maar ik vind het wel spannend hoor!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:28

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:30

ik zag het... net iets te laat Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 20:57

dus hier een slotje