Duikteam brandweer redt paard uit ijskoud water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Duikteam brandweer redt paard uit ijskoud water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 10:48

http://www.rtvhellendoorn.nl/hellendoor ... dt%20paard
RTV Hellendoorn.nl

HAARLE - Een benauwd avontuur op de Poggenbeltweg bij Haarle is vanavond wonder boven wonder goed afgelopen. Rond 21.15 uur raakte een auto, met daarachter een paardentrailer van de weg door de gladheid. Door de grote hoeveelheid sneeuw is de auto gaan scharen, draaide 180 graden en reed de sloot naast de weg in. De bestuurster kon ongedeerd de auto verlaten en werd opgevangen door bewoners van de Poggenbeltweg. De brandweer Hellendoorn en Nijverdal kon het paard niet uit de trailer halen, het duikteam Almelo werd hiervoor ingezet. Door de bijzonder slechte weersomstandigheden duurde het echter even voor dit team op de plek des onheils arriveerde.

Karin

Re: Duikteam brandweer redt paard uit ijskoud water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 10:49

Citaat:
Twee duikers moesten het koude water in om het paard uit zijn benarde omstandigheden te bevrijden. Even daarvoor was een dierenarts bij het paard geweest en had geconstateerd dat het dier weinig mankeerde. Ondanks de gekantelde trailer wist het dier weer rechtop te gaan staan. Na ongeveer 5 kwartier kon het paard bevrijd worden en zonder al te veel paniek werd het paard ook bij de bewoners van de Poggenbeltweg opgevangen. Volgens de dierenarts had het dier alleen een wond aan zijn been en zal helemaal herstellen van het hachelijke avontuur. Ook de trailer en de auto konden na veel werk uiteindelijk uit de sloot gehaald worden. De auto en de paardentrailer zijn met schade afgesleept. Rond kwart voor twaalf konden alle hulpdiensten huiswaarts keren.

Foto's en een video zijn te zien onder de bovengenoemde link.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 19:18

Oh man wat hebben die geluk gehad dat de trailer breed genoeg was om te staan voor het paard en dat het paard blijkbaar los stond.

In deze situatie heb je aan een laagje water van 50 cm genoeg om je paard kwijt te zijn.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:56

Erg triest, gelukkig is het goed afgelopen. Maar ik snap niet waarom men met zulke weersomstandigheden zo nodig met de trailer op pad moet...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-05 08:30

In het interview met de eigenares in de TC Tubantia stond te lezen dat ze op de manege in Haarle wilde gaan longeren, paard moest beweging hebben. Tja, het had goed kunnen gaan, maar het ging dus fout. Zelf ben ik blij dat ik die avond niet naar les ben gegaan.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 12:10

Liever een dag extra op stal dan dit soort taferelen!

MaryKate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 19:10

Naz schreef:

Je zal bijv. maar naar de kliniek moeten omdat je paard doodziek is, dan kun je toch echt niet anders

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 00:03

Jeetje het zal je maar gebeuren...dan schrik je je toch ook een hoedje! Ik zou ook niet zo gauw met dit weer op pad gaan met een trailer. Ja, als je naar de kliniek moet is het wat anders....dan toch maar proberen zo voorzichtig mogelijk te rijden. Pff...gelukkig is alles ongedeerd gebleven.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 02:51

Wat heeft die ongelovelijk veel geluk gehad. Eerst zo'n enorme smak, dan (koud) water ... brr je moet er toch niet aan denken. :/

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 07:51

Ik heb het filmpje net bekeken, wat ontzettend veel geluk heeft het paard en bestuurder van de auto gehad!
Fijn voor hun dat het toch zo goed is afgelopen!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 09:33

MaryKate schreef:
Naz schreef:

Je zal bijv. maar naar de kliniek moeten omdat je paard doodziek is, dan kun je toch echt niet anders

Dat is een ander verhaal, maar mijn reactie sloeg op het feit dat de eigenaresse haar paard wilde longeren Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-05 09:43

Mijn vader had in eerste instantie ook het idee dat we nog wel met de trailer de weg op konden. De doorgaande wegen waren tenslotte prima begaanbaar, daar was gestrooid. Maar net als deze mevrouw moeten wij ook een stukje binnendoor. Hij zag toen ook wel in dat het niet verstandig zou zijn. Waarschijnlijk heeft deze mevrouw de ernst van de situatie gewoon verkeerd ingeschat, met dit ongeluk als gevolg.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 13:14

Damn zeg!!!! Wat een enorm geluk heeft ze gehad zeg dat dit goed afgelopen is...............

Ik ben er wel heel erg van geschrokken hoor!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:22

Ze hebben idd erg geluk gehad!!

Voor de volgende keer zouden ze het wel beter weten!!

Bluuhh stel dat de trailer verkeerd terecht kwam, moet er niet aan denken.

sanne98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 15:27

heej karin dar heb ik ook van gehoord en is bij mij in de straat gebeurd maar ik had er die dag niks van gehoord ik hoorde het op radio oost ik schrok er wel van ze zijn met gladde berm in de slip geraakt>
groetjes sanne