AID neemt paarden, schapen en geiten in beslag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

AID neemt paarden, schapen en geiten in beslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 20:23

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1746 ... eslag.html
Telegraaf

BLADEL - De Algemene Inspectiedienst (AID) heeft vrijdag dertig verwaarloosde paarden, 39 schapen en geiten in beslag genomen. De dieren stonden in een weiland in Bladel en waren uitgedroogd, uitgeput en hadden te lange en uitgegroeide hoeven. Ze hadden lang slecht en onvoldoende gevarieerd voer gegeten.

Dierenartsen moesten een paard en vier schapen ter plaatse afmaken. De eigenaar krijgt een procesverbaal voor de verwaarlozing van zijn beesten. De man, woonachtig in de regio Bladel, is in het verleden al eerder bekeurd door de AID en ook vaker gewaarschuwd omdat hij zijn dieren verwaarloosde.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 06:54

Vreselijk! Als die man al eerder zijn dieren verwaarloosd heeft dan laat je het toch niet zo ver meer komen Boos! Verward

briallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 07:57

sorry hoor maar ik snap er geen snars meer van.

Dat dit soort mensen nog een dier mogen bezitten?
En de overheid aan handen gebonden! Ze kunnen niets doen!

Waarom laten wij ( met zijn alle)het toe dat er nog zo gesolt wordt met dieren?

Mensen die dieren mishandelen mogen er niet afkomen met een kleine geld boete. Laat ze maar eens een paar jaar gaan zitten, misschien dat ze dan eens gaan voelen, dat wat ze doen ECHT NIET KAN !

Hier kan ik dus heel boos om worden Boos!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 08:20

En wat gebeurt er nu met die paarden?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 08:36

jeetje vreselijk... en stinkmodder. niet te begrijpen

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 10:45

zeker weer zo'n slechte handelaar Verdrietig , bij ons in de buurt staan sommige dieren er helaas ook zo bij en de dierenbescherming doet niets Boos! , heb ze al meerdere malen gebeld maar help niet.
Gelukkig krijgen deze dieren nu wel een goed tehuis vind alleen dat ze die eigenaar harder moeten straffen, maarja zo werkt het hier in nederland niet.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:34

arme dieren en arm paard dat zelfs afgemaakt moest worden.....
zulke mensen kan ik echt wel iets aandoen!! dan ben je echt geen dieren waard, alleen jammer dat t altijd zo ver moet gaan voor er iets gedaan wordt Boos!

maar bladel is iets te dichtbij om ze niet te kennen......moet eens heel goed nadenken, regio bladel ken ik bijna ieder weitje wel, mn paarden staan 5 km buiten bladel....

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:50

je zou die mensen toch wat willen aandoen!!!
btw, waar gaan die paarden naartoe?
ik heb namelijk wel plek voor een stuk of wat paarden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 12:51

Ik zit ook al te denken of ik weet wie het kan zijn, maar ik ken niemand die zoveel paarden heeft in Bladel. Ben ook benieuwd wat ze nu met die paarden gaan doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 13:29

briallen"]
sorry hoor maar ik snap er geen snars meer van.

Dat dit soort mensen nog een dier mogen bezitten?
En de overheid aan handen gebonden! Ze kunnen niets doen!
[/quote]
ja, dat snap ik ook niet. Alleen maar een proces verbaal, en de volgende keer doet hij het gewoon weer, KAN hij het gewoon weer doen. WAarom krijgt zo iemand steeds weer een nieuwe kans! DAt verdient hij toch niet?

[quote="briallen schreef:
Waarom laten wij ( met zijn alle)het toe dat er nog zo gesolt wordt met dieren?

omdat we de wet niet kunnen veranderen. En de regering geeft duidelijk niets om dieren.

Nikitaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:04

Ohhw wat erg zeg Boos! Huilen ....die arme paardjes en schaapen ensow Huilen ...wat gebeurt er nu met ze??

Xxxjes NIkita

wjerbo_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 18:12

weet iemand waar ze nu zijn , en of ze mskien tekoop worden geset???
k haat die mensen die zo met hun dieren omgaan!!!!!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:54

Jesus hej! Wat erg! Nu woon ik in Bladel maar ken Bladel qua weiland en eigenaar enzo niet. Ben wel benieuwd waar ze stonden.

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:17

De dierenbescherming stelt tegenwoordig ook niets meer voor. De man is al eerder gewaarschuwd en toch komt het dus zo ver. Is er dan geen tussentijdse controle?? die mensen hou je dan toch in de gaten?
Nou ik zou dus geen donateur worden van de dierenbescherming en dat ben ik dus ook niet vanwege dit soort dingen.. Bij de kleine dingen staan ze direct voor je deur, maar dit zien ze over het hoofd?? Ja die shet van de buurman die dag en nacht buiten staat op een echte graswei, maar helaas geen schuilhok heeft. Dat noem ik geen verwaarlozing.
Dit is pure dierenleed. Maar ook op veemarkten bv zie je ze ook niet. Terwijl je daar wel wat controle kan gebruiken..

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:18

Ja hoor het is weer zover,
weer een ellendeling die nog niet eens naar een dier zou mogen kijken laat staan houden.
Bleh wat een tuig loopt er toch rond. Boos!
Wij zouden graag zien dat de overheid er iets aan doet,
maar hoe krijg je een lakse luie overheid van hun k... en rechten van dieren beschermd als ze al te belazerd zijn om bijvoorbeeld een meisje van drie (die net als de dieren niet om hulp kon vragen) van een gruwelijkleven te redden.
Mijn maag keert zich om als je weer zoiets leest.
Wie weet of we nog iets voor de geredde dieren kunnen doen?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:28

De paarden zijn naar een opvangadres van de AID. Hoe het verder met die paarden zal gaan kun je misschien het beste aan die instantie zelf vragen.
Vind het verder ook heel erg en heel ernstig dat na een eerdere waarschuwing gewoon doorgegaan is met deze dierenmishandeling.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:54

Oke dit gaat mn verstand te boven.. Wat een raar gedoe.
Dat niemand daar eerder van melding heeft gemaakt...
Een paard dat zo uitgehongerd etc is gebeurt niet binnen 2 dgn.....

grid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:27

PaysBas schreef:
Oke dit gaat mn verstand te boven.. Wat een raar gedoe.
Dat niemand daar eerder van melding heeft gemaakt...
Een paard dat zo uitgehongerd etc is gebeurt niet binnen 2 dgn.....

Vaak staan zo'n beesten niet buiten!!! maar in (vervallen) schuren enzo --> dat valt niet zomaar op daardoor kan iets helaas lang voortduren Verdrietig

De wet zit ook erg krom in elkaar --> je zou ze moeten verbieden om dieren te houden (dan kun je dit ook beter controleren Knipoog ), maar ze kunnen gewoon weer opnieuw beginnen met dieren houden. In het begin natuurlijk nog niet verwaarloosd, dus dan kan er niks aan gedaan worden .

Ook is er verder geen gevolg als de boete betaald wordt ...

en er is ook nog zeer weinig in de wet geregeld:
BV zo lang er eten is en water staat (ook al is dit niet van goede kwaliteit) en er zijn geen verwondingen en dergelijke zichtbaar, dan is er volgens de wet nog niks strafbaars Ziek

--> zijn geloof ik wel bezig om de gezondheids en welzijnswet voor dieren uit te breiden en aan te passen, zodat er eerder ingegrepen kan worden enzo ...

Hopelijk gaat dit snel en kan er dan dus sneller en beter actie ondernomen worden Ach gut

Tittel

Re: AID neemt paarden, schapen en geiten in beslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:36

Wil hier toch even op reageren (Dierenbescherming). Het is heel erg jammer dat mensen denken dat de Dierenbescherming zijn werk niet goed doet. Dat willen ze heel erg graag, maar ze worden tegengehouden door de overheid. De Dierenbescherming mag niks doen zonder dat ze daarvoor opdracht krijgen. En die opdracht moet via de politie komen. De politie krijgt hiervoor opdracht van een ander instantie. Lag het maar allemaal zo makkelijk dat de dierenbescherming gewoon goed zijn werk kon doen.

Ook heeft de dierenbescherming niet genoeg te zeggen. Zij mogen niet zomaar dieren in beslag nemen. Dit moet eerst via de wet goedgekeurd worden. Ik hoop dat jullie nu inzien dat de dierenbescherming graag meer dingen wil doen, maar dat zij dit doen kunnen!

Ook kan de dierenbescherming een persoon niet opleggen om geen dieren meer te nemen. Dit zou wel moeten. Iemand die zijn dieren heeft mishandeld of verwaarloosd, die mag in mijn ogen nooit geen dier weer houden. Maar van onze wetgeving (en dat is dus echt slecht geregeld) mag iedereen gewoon weer dieren aanschaffen.

Frekja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:48

Tittel schreef:
Wil hier toch even op reageren (Dierenbescherming). Het is heel erg jammer dat mensen denken dat de Dierenbescherming zijn werk niet goed doet. Dat willen ze heel erg graag, maar ze worden tegengehouden door de overheid. De Dierenbescherming mag niks doen zonder dat ze daarvoor opdracht krijgen. En die opdracht moet via de politie komen. De politie krijgt hiervoor opdracht van een ander instantie. Lag het maar allemaal zo makkelijk dat de dierenbescherming gewoon goed zijn werk kon doen.

Ook heeft de dierenbescherming niet genoeg te zeggen. Zij mogen niet zomaar dieren in beslag nemen. Dit moet eerst via de wet goedgekeurd worden. Ik hoop dat jullie nu inzien dat de dierenbescherming graag meer dingen wil doen, maar dat zij dit doen kunnen!

Ook kan de dierenbescherming een persoon niet opleggen om geen dieren meer te nemen. Dit zou wel moeten. Iemand die zijn dieren heeft mishandeld of verwaarloosd, die mag in mijn ogen nooit geen dier weer houden. Maar van onze wetgeving (en dat is dus echt slecht geregeld) mag iedereen gewoon weer dieren aanschaffen.

Nu begrijp ik waarom er niet opgetreden kan worden tegen het verhongeren van de de herten, runderen en de Konik paarden in de Oostvaardersplassen in Flevoland.
In Elsevier van 2 weken geleden stond een artikel dat daar de laatste winter maar liefst 700 dieren dood zijn gegaan of zijn afgeschoten om ze uit hun lijden te verlossen. Schande.
Volgens mij lijden veel dieren daar. Te veel dieren op een te klein oppervlak.
Maar Staatsbosbeheer laat het allemaal maar gewoon doorgaan. Dus daar kan de Dierenbescherming ook niets aan doen.
Wie dan wel ? Wij met een aantal bokkers?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:24

ke nu dit topic toch omhoog gehaald is...deze man heeft een paar jaar geleden flink wat ellende meegemaakt, rechtzaak loopt nog en er komen shockerende dingen bpven water, die die man en zijn dieren zijn aangedaan...

er is landbouwgif in het drinkwater van zijn pony's gedaan toen alles nog in Reusel stond, merries verwierpen hun veulens en de dieren die het zwakst waren overleden

ik heb pony's gezien met verwarming in de stal, meerdere dekens op etc etc toch haalde het niets uit en lag er een grote berg overleden pony's op de rendac te wachten

dit gif is er door anderen met opzet in het drinkwater gedaan(1 omwonende heeft dit al toegegeven!!)

de pony's die het overleefd hebben, hebben aangetaste darmen, waardoor voeding niet tot nauwelijks wordt opgenomen, en deze dieren dus flink mager zijn

ze zijn te goed voor de slacht, te slecht om al te gaan rijden(sommigen zijn nog vrij jong ook) dus die staan daar op het land, en krijgen dagelijks brok, hooi en ook iedere dag vers water

op het moment van het in beslag nemen vroor het, logisch dat ze dan niet 24/7 over water beschikken, en dat ze zo mager zijn komt dus door beschadigde darmen ivm die vergiftiging in 2000/2001

deze man levert ons hooi, toen heel die ellende begon en hij steeds in het nieuws kwam op een negatieve manier, wilde ik geen hooi meer van hem, tot ik dus via mijn moeder(die zijn 2 zoons in de klas heeft gehad, en 1 nu nog in dr klas heeft) hoorde hoe het zat, en nu horen we dus geregeld de updates en zelfs t/m een politie agnet en de officier van justitie aan toe wordt deze man tegengewerkt

vb. bij de rechtzaak moet voor een bepaalde datum al het bewijs zijn ingediend, anders wordt het niet gebruikt tijdens de zxitting

toen dezelfde zaak voor de 3e keer weer voorkwam9werd steeds tijdens de zaak opgeschort ivm nader overleg) werd er ineens gezegd dat deze man zijn bewijsstukken te laat had ingediend en heel de rechtzaak werd nietig veeklaar

waarom dan eerst al 3x deze zaak behyandelen vraag ik me dan af....

de ombudsman is er mee bezig, en zodra alles rond is wordt alles bekend gemaakt, en echt het is te erg voor worden...

die man zegt ook, doe mij dan iets aan, maar ga niet mn paarden vergiftigen(begon met taxus voeren aan de paarden, eindigde met 25 dode pony's door vergiftigd drinkwater, 1 bedrijf wat mede verantwoordelijk was bood de man een schadevergoeding aan als hij de rechtzaak zou stoppen, dit heeft hij afgewezen, hij wil dat de waarheid bekend wordt!)

maar eerlijk waar, die zieke verzwakte pony's met verwarming en alles in de stal, en dan een hoopje dode pony's onder een zeil hebben mij echt zo van slag gebracht, en toen werd er later dus nog gezegdd at deze man dat zogenaamd zelf zou hebben gedaan....

ik weet hoeveel hij zijn zogenaamd verwaarloosde pony's voert, en dat is meer dan mijn paard van 1.70 krijgt die volop wordt gereden!

maargoed, ik mag er niet alles over zeggen, de rest wordt bekend gemaakt als de ombudsman klaar is met deze zaak, maar het is een schande voor de mensen uit Reusel die hier hun handen aan vuil hebben gemaakt