Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, bij ons in de buurt staan sommige dieren er helaas ook zo bij en de dierenbescherming doet niets
, heb ze al meerdere malen gebeld maar help niet. 
briallen"]
sorry hoor maar ik snap er geen snars meer van.
Dat dit soort mensen nog een dier mogen bezitten?
En de overheid aan handen gebonden! Ze kunnen niets doen!
[/quote]
ja, dat snap ik ook niet. Alleen maar een proces verbaal, en de volgende keer doet hij het gewoon weer, KAN hij het gewoon weer doen. WAarom krijgt zo iemand steeds weer een nieuwe kans! DAt verdient hij toch niet?
[quote="briallen schreef:Waarom laten wij ( met zijn alle)het toe dat er nog zo gesolt wordt met dieren?
PaysBas schreef:Oke dit gaat mn verstand te boven.. Wat een raar gedoe.
Dat niemand daar eerder van melding heeft gemaakt...
Een paard dat zo uitgehongerd etc is gebeurt niet binnen 2 dgn.....
daardoor kan iets helaas lang voortduren
), maar ze kunnen gewoon weer opnieuw beginnen met dieren houden. In het begin natuurlijk nog niet verwaarloosd, dus dan kan er niks aan gedaan worden
.
Tittel schreef:Wil hier toch even op reageren (Dierenbescherming). Het is heel erg jammer dat mensen denken dat de Dierenbescherming zijn werk niet goed doet. Dat willen ze heel erg graag, maar ze worden tegengehouden door de overheid. De Dierenbescherming mag niks doen zonder dat ze daarvoor opdracht krijgen. En die opdracht moet via de politie komen. De politie krijgt hiervoor opdracht van een ander instantie. Lag het maar allemaal zo makkelijk dat de dierenbescherming gewoon goed zijn werk kon doen.
Ook heeft de dierenbescherming niet genoeg te zeggen. Zij mogen niet zomaar dieren in beslag nemen. Dit moet eerst via de wet goedgekeurd worden. Ik hoop dat jullie nu inzien dat de dierenbescherming graag meer dingen wil doen, maar dat zij dit doen kunnen!
Ook kan de dierenbescherming een persoon niet opleggen om geen dieren meer te nemen. Dit zou wel moeten. Iemand die zijn dieren heeft mishandeld of verwaarloosd, die mag in mijn ogen nooit geen dier weer houden. Maar van onze wetgeving (en dat is dus echt slecht geregeld) mag iedereen gewoon weer dieren aanschaffen.