Vondeling pony Puk weer op de been

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DunjaR

Vondeling pony Puk weer op de been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 18:53

http://www.dierennieuws.nl/paarden/index.htm
Dierennieuws

Met de verwaarloosde pony die zaterdag 9 oktober op de Paardenmarkt in Wijchen werd achtergelaten, gaat het goed. Het jonge dier dat door de vinders die zich over hem ontfermden Puk werd gedoopt, 'bokt, springt en rent' weer lekker rond, zegt Christel de Lang. Zij heeft de pony bij haar huis aan de Sluiskamp onderdak geboden.

¨Alleen de diarree is nog niet over, maar dat is normaal, zeggen ze op de kliniek¨, aldus De Lang. ¨Door de ondervoeding was de darmflora helemaal van slag. Het kan nog wel een jaar duren voor alles weer goed is.¨
In het voorjaar gaat Puk de wei in. ¨Als-ie dan tenminste gras mag eten¨, zegt Christel. ¨En als-ie dan nog hier in Wijchen is.¨

Want formeel is de familie De Lang nog steeds vinder, en geen eigenaar van de pony. Via een chip in het dier speurde de politie in oktober de eigenaar op. Het betrof een 40-jarige man uit Yde in Drenthe. Of hij nog aanspraak op Puk maakt, kon de politie gisteren niet vertellen.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 01:24

helemaal toppie ik hoop alleen dat die man geen aanspraak meer maakt op de pony! hij is nu tenminste in goede handen

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:09

Ik vind dat de man gen aanspraak meer MAG maken op de pony. Hij verwaarloost het dier alleen maar! Boos! Als hij zo weinig om het dier geeft, waarom zou je dan zo'n paardje nemen? Het kost je dan alleen maar geld...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 11:11

nou gelukkig gaat het goed met puk . en als er logies word nagedacht dan snapt heel nederland wel, dat de rechtmatige eigenaar, zijn paardje op geen enkele voorwaarde mag ophalen . Want als je zo met je beest omgaat. Verdrietig De familie heeft er tijd, geld, en heel veel energie in gestopt, dus dat zou niet helemaal eerlijk zijn. Maar ja als je als handelaar je achtergelaten pony in vreselijke omstandigeheden heb achter gelaten, en daar nu voor in de plaats een pony in volle glorie, vrolijke bijna gezonde toestand aantreft, dan zou het wel eens moeilijk kunnen worden. Scheve mond Laten we hopen dat de man nog een hart heeft, en de pony bij de familie mag blijven. Bloos

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:23

Wat erg, ik snap niet dat mensen zo,n diertje gewoon achterlaten.
Ik gaf hem in ieder geval niet meer terug.
ik heb een aantal maanden geleden een moorkopshetje gekregen wat ze op de markt hadden gekocht, na maanden van hoesten en snot is hij sinds kort aan het groeien en aankomen op een dieet van brokjes, kuil en hooi en gezelschap van een merrie van bijna twee.
Tis in ieder geval heel leuk om te zien dat hij weer opknapt en rent als hij de wei in mag.
Sterkte ermee.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:06

Fijn om te horen dat het goed gaat met Puk. Ik hoop dat de eigenaar die via de chip is opgespoord de eigenaar niet meer is. Misschien heeft hij het diertje wel verkocht op de markt en die koper heeft het diertje misschien wel gedumpt.

Robinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 15:20

Die man mag egt geeen aanspraak op de pony maken, ze moeten hem oppakken en aanklagen!!!!!! Boos! de politie is egt dom als ze dat alleen al overwegen!!!
wel leuk om te horen dat het goed gaat met Puk!!

djelysia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 18:07

leuk dat alles goed gaat met puk

mariel49

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 19:37

Mocht deze persoon aanspraak maken , Schijnheilig wat ie volgens mij niet zal doen , zal hij ook de kosten moeten betalen van veearts en vervoer en zorg, dus daarom zal hij hij wel uit z'n hoofd laten. Tevens vind ik in dit geval zowiezo rechtvaardig om die man te vervolgen, wegens dierenmishandeling. En dit is mijn mening! Mijn complimenten naar de opvangers en weldoeners van deze ponie OK dan!

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 20:27

gelukkig gaat het nu de goede kant op met Puk! Zijn er ook foto's van oktober en nu? Dan kunnen we de verschillen zien Lachen
Hoop dat Puk snel gras mag eten!
Als de eigenaar Puk terug wilt, moet ie (zoals mariel49 al zei) de kosten eerst betalen! Dat is mijn mening

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:23

Gelukkig gaat het weer beter *zucht * OK dan!
Ben het verder met mariel48 eens

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 21:34

O nee mariel49 sorry Bloos Clown

Daphne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-05 20:24

Ik woon zelf ook in Wijchen, en ik vind het heel lief wat die mensen voor dit diertje gedaan hebben, maar een pony in die wijk houden vind ik ook niet bepaald diervriendelijk! De tuinen daar zijn niet echt bepaald ruim... Boos! Er is genoeg wei(/land) te koop/te huur, vooral met zo'n verhaal erachter, zijn er best wat lieve boeren waar je m op een stukje land kan zetten... Het kan nooit goed zijn om zo'n beestje zo lang in een achtertuin van een paar vierkante meter te houden

Desalniettemin ben ik blij voor Puk dat hij aan het opknappen is! Beter goed verzorgd op een (te) klein stuk, dan niet eens gevoerd worden door zo'n achterlijke kerel Boos! Iemand die zoiets doet, zo'n beestje achterlaten, moet gewoon geregistreerd worden dat hij nooit meer dieren mag hebben!

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 14:53

Puk mag niet eens gras eten, dus een groter stukje land heeft misschien pas weer nut als hij op de wei mag staan! Hoop voor hem dat dat snel weer kan!
Verder geef ik je gelijk, liever goed verzorgd worden op een klein stuk land dan helemaal geen voer krijgen!
Daphne18: Heb je soms ook een foto van Puk?

pferden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-05 20:18

als die man maar geen aanspraak meer heeft voor die pony!!! wel goed dat die pony nu in iedergeval in goede handen is en w2eer op kracht kan komen!
gr amee.

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 16:48

eyyy
hmm gelukkig gaat het weer wa beter met uhm.
als het de schult is van de eigenaar mag ie egt nie terug!! Boos!
hopen da alles goed komt.
sccs ermee
sietske_R OK dan!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 02:45

Geweldig nieuws! Ik hoop dat Puk bij Christel kan blijven, en mocht Puk toch terug moeten naar de eigenaar.... Dan zit er niets anders op dan een bokt inzamelingsactie te houden om puk te kopen!

jessflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:44

wat goed van je dat je z0w goed voor dat paardje wil z0rgen al maal geld en energie er in st0pt om hem weer beter temaken wat mij betreft is die nu van jouww! die oude eignaar verwaarloost hem t0gg aleen maar

sietske_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 14:31

een puk inzameling een top idee,
maar we hopen dat het niet nodig is.
laat wel ff weten als ie weer helemaal de oude is.

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:47

sietske_R schreef:
een puk inzameling een top idee,
maar we hopen dat het niet nodig is.
laat wel ff weten als ie weer helemaal de oude is.

Ja als jullie dat gaan doen(ooit) doe ik zeker mee. Maar ja laten we er iig geval niet op hopen. Ik ben allang blij dat er nu erg goed voor hem gezorgt wordt. Knipoog helemaal toppie!! Lovers

diantha

Re: Vondeling pony Puk weer op de been

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 12:17

mango schreef:
Dierennieuws

Met de verwaarloosde pony die zaterdag 9 oktober op de Paardenmarkt in Wijchen werd achtergelaten, gaat het goed. Het jonge dier dat door de vinders die zich over hem ontfermden Puk werd gedoopt, 'bokt, springt en rent' weer lekker rond, zegt Christel de Lang. Zij heeft de pony bij haar huis aan de Sluiskamp onderdak geboden.

¨Alleen de diarree is nog niet over, maar dat is normaal, zeggen ze op de kliniek¨, aldus De Lang. ¨Door de ondervoeding was de darmflora helemaal van slag. Het kan nog wel een jaar duren voor alles weer goed is.¨
In het voorjaar gaat Puk de wei in. ¨Als-ie dan tenminste gras mag eten¨, zegt Christel. ¨En als-ie dan nog hier in Wijchen is.¨

Want formeel is de familie De Lang nog steeds vinder, en geen eigenaar van de pony. Via een chip in het dier speurde de politie in oktober de eigenaar op. Het betrof een 40-jarige man uit Yde in Drenthe. Of hij nog aanspraak op Puk maakt, kon de politie gisteren niet vertellen.

Ik hoop dat het beestje in goede handen komt maar jammer genoeg kan die man hoogstens een boete krijgen en nog erger de pony terug krijgen hij moet dan wel de kosten betalen wat de vinder er allemaal in heeft gestoken. Het is zo jammer dat een dierenleven weinig voorsteld in de wet. Schop je mijn paard half dood enz dan krijg je alleen een boete van vernieling van iemands eigendom.Duzz mensjes jullie huisdiertjes(paard/hond/kat/enz) is net zoveel waard als je stoel in de huiskamer!!!! Erg hé die wetten!!!!

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:00

geweldig Haha! echt mooi dat dat beestje weer een beetje kan leven *LOL*

pink_unicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:24

diantha schreef:
mango schreef:
Dierennieuws

Ik hoop dat het beestje in goede handen komt maar jammer genoeg kan die man hoogstens een boete krijgen en nog erger de pony terug krijgen hij moet dan wel de kosten betalen wat de vinder er allemaal in heeft gestoken. Het is zo jammer dat een dierenleven weinig voorsteld in de wet. Schop je mijn paard half dood enz dan krijg je alleen een boete van vernieling van iemands eigendom.Duzz mensjes jullie huisdiertjes(paard/hond/kat/enz) is net zoveel waard als je stoel in de huiskamer!!!! Erg hé die wetten!!!!

Jah echt schande...
iemand heeft mijn 2 paarden vergiftigd.
en als ze die gene vinden(wat ik niet denk) krijgt hij het zelfde als
hij bij mij thuis een stoel had vernield.
dus het nederlandse rechts-systeem is net zo erg.
maar als zo iemand voor me staat,kan die maar heel hard gaan rennen
hhhheeeeeelllll hard.

groetjes Nicole

pink_unicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 23:26

Daphne18 schreef:
Ik woon zelf ook in Wijchen, en ik vind het heel lief wat die mensen voor dit diertje gedaan hebben, maar een pony in die wijk houden vind ik ook niet bepaald diervriendelijk! De tuinen daar zijn niet echt bepaald ruim... Boos! Er is genoeg wei(/land) te koop/te huur, vooral met zo'n verhaal erachter, zijn er best wat lieve boeren waar je m op een stukje land kan zetten... Het kan nooit goed zijn om zo'n beestje zo lang in een achtertuin van een paar vierkante meter te houden

Desalniettemin ben ik blij voor Puk dat hij aan het opknappen is! Beter goed verzorgd op een (te) klein stuk, dan niet eens gevoerd worden door zo'n achterlijke kerel Boos! Iemand die zoiets doet, zo'n beestje achterlaten, moet gewoon geregistreerd worden dat hij nooit meer dieren mag hebben!

dan is een manege in jou ogen ook niet goed denk ik?????
dat paardje heeft het nu vast beter dan dat ie bij de eigenaar had.

Groetjes Nicole