Grijskenteken definitief afgelopen voor particulie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Grijskenteken definitief afgelopen voor particulie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-04 00:49

bron: Telegraaf:

DEN HAAG - Voor particulieren die volgend jaar gedupeerd raken door het schrappen van de fiscale voordelen van het grijs kenteken komt er geen overgangsregeling. Pogingen van de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 om alsnog iets voor de particulieren te doen, liepen donderdag op niets uit.

De oppositiepartijen hadden eerder al tevergeefs bij staatssecretaris Wijn (Financiën) aangedrongen op een overgangsregeling

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:17

Ik hoorde het net van mijn collega....
Ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet doen.
De wegenbelasting is nu nog 63 euro per kwartaal en gaat voor mij omhoog naar 352 Euro per maand.... Huilen
Ik kon echt wel janken toen ik het las. Dit houdt voor mij dus in dat ik mijn auto moet verkopen. Met waarschijnlijk een hoop verlies omdat niemand zo'n auto wil als er geen grijs kenteken op zit.
En als ik mijn auto niet meer heb kan ik dus nooit meer op concours.
ECHT K*T.
Ik snap het van de ene kant dat dat regeltje van het grijs kenteken is bedoelt voor ondernemers, maar om dit nu in 6 weken te gaan veranderen?? Ik kan maar met 2 man in die auto.....
Echt ik kan je niet vertellen hoe erg rot ik dit vind. Al mijn spaarcentjes zitten in mijn auto.

Iemand nog een Mitsubishi Pajero uit 1991 kopen?? Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-04 12:21

ik vind het ook ASOCIAAL van die achterlijke hoge pieten
ik ben LAAIEND !!!!!!!!!!!
gewoon schandalig is het, geldtrekkerij!!!!!!!
en waarom???
omdat die achterlijke gasten zo nodig in nuttelozen zaken geld eken ( ZOALS HUN EIGEN ZAK! ) en daar zijn wij dus de dupe van?????

wat voor een pajero heb jij mursey??
ik heb ook een pajero Verdrietig
ik heb ook een vr8wagen, dus zou de wagen wel kunnen verkopen wat de trailer trekken betrefd, maar ik vind het echt asociaal
en zeker zo zonder overgangs regeling, ik hoorde nl ook al reeds eerder dat de mensen die al grijs hadden, het mochten houden !
nou valt even vies tegen dus !

Mursey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-04 16:07

Ik heb een hele mooie rode Pajero uit 1991. Rijdt als een treintje, en ik ben er echt heel erg blij mee, maar hij gaat er denk ik toch maar uit.
Ik kan die bedragen echt niet opbrengen, zeker niet nu ik op het punt sta om een huis te kopen....
Pak die gasten die de hele dag thuis zitten en dan ook nog een huursubsidie krijgen omdat ze gewoon te lui zijn dat ze van hun reet af komen maar aan. Ik die meer dan 40 uur per week werk om mijn zwaar verdiende centjes bij elkaar te krijgen krijg nog niet eens huursubsidie...
IK VIND HET TRIEST... waar gaan we toch heen??

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:46

Ik denk dat veel mensen het er maar op zullen wagen.... en 'm gewoon schorsen..... en dan gewoon verzekerd houden en blijven rijden....

Veel mensen kunnen zich dit grapje natuurlijk niet permitteren.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 19:50

Of alle particulieren grijskenteken houders blokkeren met hun 4WD's en bussen (met aanhanger natuurlijk Tong uitsteken ) ff een paar dagen Den Haag ozi !!!

We zullen toch iets moeten doen....

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-04 23:02

ja eigenlijk wel!
kunnen we niet proberen ontheffing te krijgen voor paardemensen ?
gaan we met zijn allen met onze trailers demonstreren in den haag?

ik meld me bij deze dan vast aan !!!
doen we allemaal een grote poster aan de wagen met daarop een trailer-auto combi, met een veels te lichte auto, waardoor de trailer is geschaart, en dus in de sloot ligt met paard en al??
want dat gaat er gebeuren als dalijk iedereen een goedkopere auto moet nemen, die wel betaalbaar is voor ons paardenmensen !!!
want een goede station ofzo is in de belasting bijna net zo duur als een jiepje !!

Erik34

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 23:37

crossmonster schreef:
kunnen we niet proberen ontheffing te krijgen voor paardemensen ?
gaan we met zijn allen met onze trailers demonstreren in den haag?

Denk dat je te laat bent met demonsteren, m.i.v. juli 2005 gaan we +/- 500% meer betalen. Wat is de volgende groep die gepakt gaat worden.....?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 08:41

Erik34

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 09:43

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 11:35

Mursey schreef:
Ik hoorde het net van mijn collega....
Ik weet nu dus echt niet meer wat ik moet doen.
De wegenbelasting is nu nog 63 euro per kwartaal en gaat voor mij omhoog naar 352 Euro per maand.... Huilen

Iemand nog een Mitsubishi Pajero uit 1991 kopen?? Haha!

Je bedoelt dus 352 euro per kwartaal!
Ik heb een Pajero lonbody uit 1998, deze super auto is meer dan 2000 kg en gaat mij zo tussen de 425 en 450 euro kosten vanaf juni 2005!!!

Ik hoop echt dat er een regeling gaat komen. eentje die ons particulieren niet kapot maakt, daar is de regering namelijk mee bezig.
Als ze nu gewoon vanaf 1-1-2005 instellen dat mensen die dan een auto op grijs kenteken kopen het volle pond gaan betalen en de mensen die grijs hebben gewoon het 'lage' tarief laten betalen. Deze mensen blijven namelijk niet eeuwig in die auto's rijden en moeten vanzelf een andere kopen op den duur.Zo verdwijnt het grijze kenteken voor particulieren vanzelf en gelijdelijk zonder dat er mensen in de problemen komen.
Het zijn er ook zo weinig eigenlijk die particulier grijs rijden!!! De regering kan toch niet verwachten dat ze van die paar zoveel geld kunnen trekken?!
Het vervelende is ook nog dat ik de auto net 2 maanden voordat ze het bekent maakten heb gekocht. Boos! Boos! Boos! Huilen
Tja en welke auto kan er nu nog meer een 2 paards trailer trekken? Dat zijn er niet zo heel veel, de auto moet dan toch 2000 kg mogen trekken.

Erik34

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:07

yarka schreef:
Tja en welke auto kan er nu nog meer een 2 paards trailer trekken? Dat zijn er niet zo heel veel, de auto moet dan toch 2000 kg mogen trekken.

Deze week is een kennis aangehouden, omdat zijn bestelbus geen aanhanger met een laadvermogen van 2 ton mocht trekken. Hij heeft een uur stilgestaan om alles na te trekken.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-04 13:11

Dat bedoel ik dus...