paard doodgeschoten...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

paard doodgeschoten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 09:45

http://www.gelderlander.nl/regioportal/ ... 8_,00.html
De gelderlander

ALVERNA - De politie heeft gistermiddag in Alverna een paard doodgeschoten. Het dier dreigde, aldus de lezing van de politie, hulpverleners te storen die bezig waren een man uit een autowrak te bevrijden en te behandelen.

Het paard was ook gewond, omdat het door de auto was aangereden. Dat gebeurde op de Heumenseweg in Alverna, ter hoogte van partycentrum annex manege St.-Frans.

Het dier hoorde bij een koets en was aanvankelijk ingespannen. Op het moment dat een paar ruiters de koets passeerde, werd het paard echter onrustig en wist zich van zijn riemen los te maken. Hij ging er vandoor, schoot de weg over en werd aangereden door de auto. De inzittende, een 58-jarige Maldenaar, kwam bekneld te zitten in zijn auto en moest door de brandweer worden bevrijd. Hij is met een hoofdwond en nekletsel naar het ziekenhuis gebracht.

hier was ik dus bij en zoals het in het verhaal van de krant staat klopt het dus niet.

uiteindelijk heeft de dierenarts het paard uit zijn lijden verlost nadat de politie 3x!!! heeft geprobeerd om het paard dood te schieten maar het steeds niet lukte...2x in de hals en 1x in het hoofd maar dan te laag, omdat het iedere keer verkeerd ging probeerde het paard weg te komen en daarom "hinderde" hij de hulpverleners...

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:53

Ah wat erg... Dit vind ik echt niet normaal. En dan zijn het nog wel mannen van de politie. Boos!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:53

wat een stelletje dierenbeulen!!!!
dat hoort een politie toch niet te doen!!!!!!hier word je gewoon heel kwaad om Boos! maar ook heeeeeel verdrietig Verdrietig Huilen
dit past toch gewoon niet wat die politie had gedaan...als ik daar was geweest had ik hem tegen gehouden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 09:55

Teveel naar Bonanza gekeken Boos!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:00

Walchelijk zeg Boos! bah

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 10:03

het was zo zielig Verdrietig
beestje lag daar in de berm en probeerde telkens op te staan om weg te komen maar dat lukte niet...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:05

Gadverdamme wat erg zeg.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:06

Waarom schieten mannen van de poltie hem dood als dr een goede DA aanwezig is om hem op een andere maniet uit zn lijden te verlossen..

dit vind ik echt neit kunnen.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:06

Hier heb ik gewoon geen woorden voor!
Echt niet, hier zijn ook geen woorden voor.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:07

Veronakeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:07

Welke gotverdomme idioot schiet nou op een paard!?
En dan nog wel mannen van de politie!
Als het paard de hulpverleners hinderde zorg dan dat het paard meteen uit zijn lijden verlost word, maar erop schieten! Boos! [/i]

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 10:08

en weet je wat het ergste was....
het paard heeft anderhalf uur moeten wachten op het verlossende schot, ANDERHALF UUR!!!! Stoom uit je oren
ik snap best dat de man in de auto prioriteit heeft maar een dierenarts is toch zo gebeld??? er zitten er hier 4 in het dorp, 1 van hen kon toch zeker wel direct komen...
Triest...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:09

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:12

Verplaatst naar Overig nieuws.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:13

Ik vind dat hier melding van gemaakt moet worden,
een agent zou zich pas op dit soort werk moeten ontfermen als ze enigzins idee hebben hoe ze dit het beste kunnen doen.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:14

waarom hielden jullie die politie niet tegen(of iemand anders) Verdrietig Boos!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:17

Lekker makkelijk om alles wat de bevreiding van een mens in de weg ligt dood te schieten! Als het nou een dronken kerel was, hadden ze hem toch ook geen kogel door zijn kop gejaagd? Wat als het paard nog rond kon rennen was hij blijkbaar niet zo ernstig gewond dat hij moest worden afgemaakt?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 10:20

nee, de eigenaar heeft gevraagd om een einde te maken aan zijn lijden...lopen kon hij niet meer, hij heeft een aantal keren geprobeerd op te staan maar de achterbenen deden niet meer mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:24

Het paard is op uitdrukkelijk verzoek van de eigenaar neergeschoten!!!
Aangezien je ivm afketsende kogels op het wegdek en de dikke schedelplaat van een paard niet zomaar kan gaan schieten is het logisch dat je niet altijd voor de meest ideale plaats kan kiezen (in het rechteroor).
Denken jullie nu echt dat dit voor de betrokken agenten een lolletje is geweest ofzo Verward

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:27

Ooo wat erg!! Het is toch heel normaal dat een DA meteen een dier in laat slapen in zo'n geval?? Waarommoet die politie dan eerst nog gaan zitten schieten?!?! Boos!

Heel veel sterkte, ook voor de eigenaren van het paard.....

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 10:34

ik zat er al op te wachten dat iemand die bij de politie zit zou gaan reageren...
nee, natuurlijk vind de agent die dit moet doen verschrikkelijk, wat denk jij nou???? Boos!
maar als je niet weet hoe, zorg dan dat er een DA ter plaatse is en ga niet zelf zitten gokken!!!
en het ergste hiervan is dat de politie hier de hand boven het hoofd wordt gehouden...

Bovendien heeft het paard niet zo'n dikke schedel als een stier, daar zou de kogel wel op afketsen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 10:48

Ik houd niemand de hand boven het hoofd, leg alleen uit dat je goed rekening met de baan van de kogel moet houden als je op de openbare weg gaat schieten ivm een afketsende kogel.
Verder ben ik er niet bij geweest en kan er dus verder niet over oordelen.
Ik heb dus ook geen flauw idee waarom de DA niet gelijk is gekomen.

Als ik niet bij de politie had gezeten had ik trouwens vanuit mijn jachtervaring precies hetzelfde gereageerd, een dier doodschieten is nl. niet altijd zo simpel als het misschien lijkt.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 10:54

nee, nee...ik bedoel niet dat jij dat doet, begrijp me niet verkeerd, ik denk dat ik hetzelfde zou zeggen als ik bij de politie zou zitten, maar het feit dat ze bij de lezing de feiten verdraaien, daar kan ik me zo kwaad om maken...

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:11

Ik houd niemand de hand boven het hoofd, leg alleen uit dat je goed rekening met de baan van de kogel moet houden als je op de openbare weg gaat schieten ivm een afketsende kogel.
Verder ben ik er niet bij geweest en kan er dus verder niet over oordelen.
Ik heb dus ook geen flauw idee waarom de DA niet gelijk is gekomen.

Als ik niet bij de politie had gezeten had ik trouwens vanuit mijn jachtervaring precies hetzelfde gereageerd, een dier doodschieten is nl. niet altijd zo simpel als het misschien lijkt.
Groetjes Lisa

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-04 11:14

Gatver wat erg zeg!! wat zal dat paard geleden hebben vreselijk!!