Duitser propt pony in VW Polo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Duitser propt pony in VW Polo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 14:25

www.telegraaf.nl

Duitser propt pony in Polo
ZUIDLAREN - Een Duitse bezoeker van de dinsdag gehouden Zuidlaardermarkt heeft geprobeerd een pony mee naar huis te nemen in een Volkswagen Polo. Dat heeft de politie woensdag bekendgemaakt.

De Duitser werd na afloop van de paardenmarkt in Zuidlaren betrapt. Surveillerende agenten geloofden aanvankelijk hun ogen niet toen ze meenden een pony achterin de kleine personenauto te ontwaren. Maar dat bleek bij controle wel degelijk het geval.

De Shetland pony was in de kofferbak gepropt, had geen enkele bewegingsruimte en stond met het hoofd tegen het raam gedrukt, zo constateerden de agenten. Deze dieronvriendelijke wijze van vervoer leverde de 42-jarige Duitser een boete van 220 euro op.

Ook nam de politie het dier in beslag, omdat de vervoerder geen exportcertificaat kon tonen. Zodra de man zijn papieren in orde heeft, mag de pony alsnog mee naar Duitsland, maar dan wel in een iets ruimere wagen.

© 1996-2004 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:33

Sjuimpje schreef:
Zodra de man zijn papieren in orde heeft, mag de pony alsnog mee naar Duitsland, maar dan wel in een iets ruimere wagen.

Beetje slordig geformuleerd...dus een stationmodel Volkswagen Passaat mag dan weer wel?

Je zult ze trouwens de kost moeten geven die het ook in Nederland regelmatig doen...ik ben erg blij dat hij is aangehouden...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 14:36

Ik ben alleen bang dat de pony het niet zo geweldig goed gaat krijgen bij die man... Waar gaat hij het arme beestje stallen? In een hondenbench??

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:00

Ik hoorde het net op de radio.
Wat een lul!
Dat doe je toch niet?
En ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom de politie dat beestje niet permanent in beslag genomen heeft.
Dat is toch pure mishandeling?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:02

Permanent in beslag? Waar moet de politie heen als alle paarden in beslag genomen zouden worden die niet vervoerd worden zoals het hoort?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:18

Cassidy schreef:
Permanent in beslag? Waar moet de politie heen als alle paarden in beslag genomen zouden worden die niet vervoerd worden zoals het hoort?

Er zijn genoeg mensen die zo'n beestje een goed tehuis willen geven hoor.
Daarbij vind ik een pony in een kofferbak proppen nou niet bepaald onder de noemer "niet vervoeren zoals het hoort" willen zetten.
Ik vind dit pure mishandeling.
Zo iemand kan toch nooit goed voor zo'n beestje zorgen?
Vraag me trouwens ook af hoe hij die pony in de kofferbak gekregen heeft.

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 15:27

MissJ schreef:
Er zijn genoeg mensen die zo'n beestje een goed tehuis willen geven hoor.
Daarbij vind ik een pony in een kofferbak proppen nou niet bepaald onder de noemer "niet vervoeren zoals het hoort" willen zetten.
Ik vind dit pure mishandeling.
Zo iemand kan toch nooit goed voor zo'n beestje zorgen?
Vraag me trouwens ook af hoe hij die pony in de kofferbak gekregen heeft.

Was vast onder invloed zoals een groot deel van de marktpaarden Schijnheilig Schijnheilig

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:03

Bron: http://www.aid.nl/AIDNieuws133

Controle op het vervoer van paarden
Na afloop van de Zuidlaarder paardenmarkt heeft de Algemene Inspectiedienst (AID) in samenwerking met het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) op 2 parkeerplaatsen langs de A28 in de provincie Drenthe, een controle gehouden. Deze controle was gericht op het vervoer van paarden afkomstig van de paardenmarkt in Zuidlaren. De AID controleerde uit preventief oogpunt, maar ook vanwege binnengekomen klachten over het onjuist vervoeren van paarden. Bij deze controle werden meerdere overtredingen geconstateerd waarbij proces-verbaal werd opgemaakt. Toch bleek het merendeel van de gecontroleerde transporten in orde.
Er werden ruim dertig voertuigen gecontroleerd waarbij in 22 gevallen het vervoer van de paarden op de voorgeschreven wijze gebeurde. Er werden 2 waarschuwingen uitgedeeld wegens het ontbreken van de dierenvervoerplaat en in een geval werd proces-verbaal opgemaakt wegens ontbreken van eindafsluiting van het veevervoermiddel en ontbreken van de dierenvervoerplaat.

Bij een ander transport werd proces-verbaal opgemaakt wegens overbelading en het ontbreken van een eindafsluiting. Het betrof hier een vervoer van 12 pony's in veewagen met beschikbare vloeroppervlakte van 4 m2. Dit is omgerekend een overbelading van 200 %. De pony's afkomstig van Zuidlaardermarkt, hadden een bestemming in België en werden vervoerd door een Belgische vervoerder. De dieren werden ter plaatse overgeladen op ander wagen.

Een ander geval van overbelading betrof een Spaanse veewagen die bij controle al direct veel te vol leek. De veewagen werd overgebracht naar een exportverzamelplaats en de dieren uitgeladen. Er werden 33 pony’s uitgeladen die werden vervoerd op een beschikbare oppervlakte van 17 m2. Conclusie: een overbelading van 95 %. De pony’s werden overgeladen op een tweede vervoermiddel en na overleg met de officier van Justitie werd een schikking voorgesteld aan de Spaanse eigenaar van 900 Euro, die ter plaatse werd betaald aan de AID-controleurs. Daarbij kwamen voor deze Spaanse diereneigenaar de kosten van het extra transport en gebruik van de exportverzamelplaats.

Bij het transport geldt voor 1 pony een beschikbaar vloeroppervlak van 1 m2.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:15

Een Polo voelt groter dan hij is Clown

Maar serieus: dit is natuurlijk schandalig! Doet me denken aan een foto uit 1 van de Amerika's die regelmatig opduikt. Die had de pony op de achterbank. Dan krijgt hij iig wat meer zuurstof en waarschijnlijk nog meer ruimte ook Lips are sealed

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:26

Mac schreef:
Een Polo voelt groter dan hij is Clown

Maar serieus: dit is natuurlijk schandalig! Doet me denken aan een foto uit 1 van de Amerika's die regelmatig opduikt. Die had de pony op de achterbank. Dan krijgt hij iig wat meer zuurstof en waarschijnlijk nog meer ruimte ook Lips are sealed

Bedoel je deze?

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens: ook Nederlanders maken zich er schuldig aan:

[PP] Paard achterin de auto!

En ik moet nog even op zoek naar een ander topic waar iemand een veulentje achterin heeft vervoerd...(en maar niet wilde begrijoen waarom wij daarover vielen)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:29

Ja die, idd! Zo zie je maar dat sommige mensen weinig verschil maken tussen een paard en een hond ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:31

Zie nu trouwens ook pas dat die meneer zijn nummerbord ondersteboven op zijn auto heeft gemonteerd. De lolbroek ...

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:43

echt balachelijk.. Boos!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 16:53

miekemohl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:11

En dan een boete van maar 220 euro!!!!! Schandalig!!!\

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-04 17:48

Dat vind ik dus ook belachelijk weinig.
Vind het super dat er gecontroleerd wordt en het zou nog vaker mogen, maar deel dan ook boetes uit waar men van schrikt.

Wat is nou €220,-? En die Spanjaard met over de 30 pony's, een schikking van €900,-. Die man koopt net 30 pony's die schrikt niet van zo'n bedrag. Ik vind in dit geval €9000,- meer in de buurt komen.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:11

Geen woorden heb ik er voor..wat is idd nou 220 euro daar word bij die man de pis niet lauw van hoor, die gaat dat gewoon vaker doen. Zulke mensen zijn dus geen dieren waard.ghghg vreet me weer helemaal op hier Boos! de politie had ook mij kunnen bellen ik had die man met alle plezier in het desbordkastje van mijn auto willen vervoeren naar australie Schijnheilig *LOL*

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:27

ik vind het maar een vreemde man

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:48

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 09:50

in het topic op het voorpaginanieuws maken mensen zich druk over een boete van €220,maar wat heeft die pony eraan?het is al gebeurd.

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:11

Verward Dit meen je niet!!! Echt te gek voor woorden!!!!!!!!

Verdrietig arme pony!!

paardenmaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:13

Cassidy schreef:
En voor degenen die nog steeds denken dat het alleen gedaan wordt door Duitsers en in VW Polo's...

[ITP] Het nieuwe paardje, van kilian op bokt inde AUTO !

De auto is er speciaal voor aangepast, het ziet er niet naar uit dat dit pony'tje het niet naar zijn zin heeft! Vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:20

Er is nog eens een andere Bokker geweest die haar minishetlander naar een vrijheidsdressuur-meeting/demo bracht in de achterbak van een auto.. Die foto's vond ik dus ook echt schandalig. Bij Kilian zijn er tenminste nog schotten die het pony'tje in de lengterichting houden, bij die andere bokker stond het beestje dus echt overdwars in de kofferbak gepropt. Heel erg sneu en vooran gevaarlijk omdat zo'n pony dan aan drie kanten glas om zich heen heeft en niet met een 'veiligheidsriem' op zijn plaats gehouden wordt (is met schotten nog wel enigszins het geval). Gevolg: wordt je aangereden of wordt je pony wild, dan vliegt die als eerste door het glas/krijgt al het glas over zich heen.

Denk dan toch even na...

radijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 10:27

ik vind het heel zielig...
maar opzich ook wel grappige actie...
maar op tv drenthe stond dat er 220,- boete was voor het export...
dus ngo niet eens voor dat die pony achteirn de kofferbakl stond,
dat staat hier glukkig dus wel bij Haha!

Aniita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 11:12

Ik vind het heel dom dat ze toch die man de pony laten meenemen ik zou hem dat weigeren