pony in kofferbak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

pony in kofferbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-04 12:12

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1489 ... _Polo.html
telegraaf

AMSTERDAM, 20-10-2004 - Agenten in Zuidlaren reden dinsdagmiddag een auto tegemoet en geloofden in eerste instantie hun ogen niet toen zij de bijzondere lading van deze kleine auto zagen. In de Volkswagen Polo stond een pony in de achterbak, meldt de politie woensdag.

Achter in de kofferbak van de Duitse wagen stond een kleine Shetland pony die geen kant op kon en met het hoofd tegen het raam stond gedrukt. Bij zijn aanhouding kon de 42-jarige Duitse bestuurder geen papieren van het dier overleggen.

De pony is in beslaggenomen en de bestuurder kreeg een boete van 220 euro voor het op deze wijze vervoeren van het dier. De man moet eerst exportpapieren en deugdelijk vervoer regelen voor de pony mee mag naar Duitsland.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 06:02

Jozef, dat is echt waardeloos. Wat zielig voor die pony. In beslag nemen dat dier en niet meer teruggeven zou je zeggen.

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 06:30

Las het net in de krant, echt belachelijk.
En maar €220 boete, dat krijg je ook als je een paard vervoerd zonder paspoort toch....?

Damn...het moet niet gekker worden...

Chanelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 06:47

Waar gaat het heen met onze wereld?
En dan maar een boete van 220..! Lips are sealed
Arm dier... Scheve mond

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 07:17

Je hoort toch wel vaker dat kleine pony's in de achterbak vervoerd worden? Het is niet de manier waarop je zo'n beessie moet vervoeren maar ik heb zo'n vermoeden dat de krant het ook wel een beetje overdreven heeft "stond met zijn hoofd tegen het raam gedrukt". Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Een shetlander past makkelijk achterin een polo (niet dat ik het goedkeur een pony zo te vervoeren hoor!!).

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 07:44

nou ja wie doet er nou zoiets.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 07:51

mijn opa vertelde laatst een verhaal dat hij ook eens naar zuidlaren is geweest, heel aan het eind bood hij 75 gulden voor 3 pony, veuultjes, en had ze ook nog, was niet echt de bedoeling, nouje dus hij lopen met 3 heeft ie het voor mekaar gekregen er 2 weer te verkopen vopor 100 gulden, maar die 3 kon die niet echt kwijt, maargoed hij dus naar huis met een pony en 25 gulden toe. Dus toen had hij bij die pony, pootjes bij elkaar gebonden, en in de kattenbak gelecht, dekentje erover heen, en je zag er nbiets van, echt zo zielig, heeft hij die pony vet gemest en naar de slager gedaan (vriend van hem) die heeft hem voor hem geslacht en niet veel later gingen we courmetten (hoe je dat ook mag schrijven dat vlees bakken met die bakjes een een grote p;aat bovenop) heb ik dus lekker die pony op zitten eten die ik iedere woensdag ging kammen, opa zei me toen dat hij verkocht was, maar laatst kreeg ik dus het echte verhaal te horen.... Ik moest er gelijk weer aan denken Boos!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 07:57

Ik snap niet dat mensen dat kunnen doen..
En die boete van 220 euro is helemaal dieptriest! Als die man exportpapieren heeft mag die de pony nog meenemen ook!

caarootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:07

ik las het net met stijgende verbazing........

hoe krijg je een pony in je kofferbak ???

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-04 08:07