Veulen geslacht en gedumpt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Veulen geslacht en gedumpt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 08:26

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:05

Opsporingsambtenaar Bertus Pols denkt dat deze slachtig het gevolg is van de wettelijke plicht om elke pony van een indentificatiechip te voorzin: 'De kosten zijn hogen dan de baten. In de toekomst zullen we dit meer mee maken'.
De lugubere vondst werd gedaaan door een wandelaar die de terreineigenaar waarschuwde. 'Ze moeten het dier hier in de nacht van maandag op dinsdag gedumpt hebben, want maandagmiddag ben ik hier nog geweest', aldus Pols die in dienst is bij de jachtcombinatie de Vuurberg; het terrein waar het lijkje is gevonden.

De parkeerplaats, die vlakbij de afslag van de A50 ligt, wordt volgens de ambtenaar regelmatig gebruikt voor allerlei illegale dumps:'Vorige week nog had iemand een complete huisraad hier neergegooid, maar gelukkig had hij zijn adres tussen de spullen achtergelaten'.
'Het veulen is op professionele wijze geslacht, dus dat moet iemand gedaan hebben die in een slagerij of slachthuis werkt. Alle eetbare delen zijn er uit gehaald en de rest is hier neergegooid.

Volgens Pols is de slacht het gevolg van de wettelijke plicht om elke pony die ouder is da nvier maanden van een chip te vorzien. 'Dat is het gevolg van onder andere de MKZ-cricis geweest. En dit is het eerst jaar. Chippen is echter niet goedkoop, het kost 50 euro per dier. En als je van een pony af wildan moet het beest gechipt zijn, maar in de handel of bij een slachterij levert zo'n veulen hooguit 25 tot 50 euro op. De kosten wegen niet tegen de baten op dan gaat men kennelijk dit soort dingen doen'.
Overigens worden de meeste 'afgedankte' pony's en paaren geexporteerd. Pols: 'Nederlanders houden niet zo van paardenvlees. Vrijwel alles gaat levend naar Italie om daar geslacht te worden'.

Let op, gruwelijke foto!
(foto met digi genomen)
http://img78.exs.cx/img78/3319/veulentje.jpg

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:13

Hier heb ik geen woorden voor Scheve mond
Vreselijk..

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:13

Dit is echt ziekelijk!!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-04 12:19

Wist het gistermiddag al van mensen die er vlakbij woonde.
Is gewoon gruwelijk hoop niet dat er nog meer shetlandveulens (zullen voornamelijk shetlanders zijn) zo ten einde komen.

Heb het hele stuk nu uit de krant overgetypt en foto gemaakt met digi, maar kan het nog steeds niet geloven dat mensen zo zijn. Ik hoop dat dit niet vaker gaat gebeuren.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:26

Scheve mond zoiets doe je toch niet! Boos!
arm veulen!! Verdrietig

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:26

Mijn hemel,waar gaat deze rotte wereld naartoe?

Het lijkt wel of er de laatste tijd steeds meer idioten op deze aardbol rondlopen.
Echt ziekelijk,ik heb er gewoon geen woorden voor.....

SummerLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:31

Arm paardje..als dit niet maar nog een keer gebeurd! Boos!

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:31

Hoe zielig kan je zijn !!!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:32

Eigenlijk moest het verboden worden om al die shetlanders ieder jaar maar weer te dekken. Ieder najaar worden paardenmarkten overspoeld met veulentjes, waar absoluut geen vraag naar is en die belanden dus allemaal bij de slager (vaak na een lang transport naar Italie ofzo) en nu dit. Bah. Boos! DENK eerst maar eens goed na voor je je shet laat dekken!!! Een beetje simpel van die man om te zeggen dat dit een gevolg is van het chippen. De meeste van die veulens hadden gewoon niet geboren moeten worden. Verdrietig
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 13-10-04 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:35

Laatst bijgewerkt door UniFlap op 13-10-04 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:37

ziek.. echt ziek.. Boos!
dat mensen zich dit überhaupt in hun hoofd halen.. te ziek voor woorden.. Stoom uit je oren

_Winnetou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:38

zeer trieste bedoelingen en die foto das gewoon te erg... Boos!

SummerLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:40

Eigenlijk moest het verboden worden om al die shetlanders ieder jaar maar weer te dekken. Ieder najaar worden paardenmarkten overspoeld met veulentjes, waar absoluut geen vraag naar is en die belanden dus allemaal bij de slager (vaak na een lang transport naar Italie ofzo) en nu dit. Bah. DENK eerst maar eens goed na voor je je shet laat dekken!!! Een beetje simpel van die man om te zeggen dat dit een gevolg is van het chippen. De meeste van die veulens hadden gewoon niet geboren moeten worden.

-------------------------------------------------------------------------------------

Ja bij ons op stal hadden we een 2 jarig shetlandertje ze zeiden hij is naar belgie maar een bels bij ons op stal was naar de slager en ze gingen beide met dezelfde man mee. Ik vind die eigenaar bij ons op stal maar raar met ze beesten want een andere hengst staat altijd aan een touw zonder water hoe warm het ook is. Helaas ben ik een keertje betrapt toen ik hem water gaf maar ik blijf probere Tong uitsteken Knipoog Alle veulens die hij krijgt gaan bijna allemaal dood het laatste jaar, de laatste die is overleden was 10 maanden hij was in de sloot gevallen en door die bacterien er in kan hij koliek krijgen, ze hebben er geen dierenarts bij gehaald en het beestje was de volgende dag overleden aan koliek Boos!

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:49

het lijkt net of de mensen steeds zieker in hun hoofd worden...
Word gewoon misselijk van die mensen...
bah... ze verpesten het leven van de dieren en dierenliefhebbers...
Denken niet na voordat ze iets doen/ of willen...
Hoop dat ze de eigenaar kunnen achterhalen... wat wel niet zo zal zijn.

Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:53

Ik durf de foto echt niet te bekijken..

Walgelijk zeg, zoiets.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-10-04 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Misselijk
kan je hier iets anders dan " Misselijk " over zeggen?

Jemawi

Walgelijk gewoon Misselijk

T is maar goed dat de foto niet al te duidelijk is...je moet toch wel behoorlijk ziek zijn,wil je zoiets doen.

winnielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:55

wat vreselijk zielig dat is niet normaal gewoon

researcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:00

Ik vind het echt ziekelijk. Ik ga de foto niet eens bekijken, maar ik kan het me wel al voorstellen. Wie zoiets doet mogen zo van mij bij hem hetzelfde doen.

sparky5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:11

wat een ontzettend min iets dit zeg mijn god!
waarom doen mensen dit waarom nemen ze dan uberhaupt een paard? waarom laten ze het dier dekken?
waarom waarom?
pffff bleghh

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:19

Ziekelijk gewoon

snuffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:22

Om te beginnen vind ik het walgelijk. Maar als je het van de andere kant bekijkt: aangezien alle eetbare delen eruit gehaald zijn, heeft dit veulentje tenminste nog nut gehad, waarschijnlijk. Het klinkt misschien cru, maar het is niet anders dan dat het altijd al geweest is: dieren worden nu eenmaal door andere dieren gegeten. En het is toch altijd nog beter dan ergens verwaarloosd gehouden te worden, of erger: mishandeld. En dat was wellicht wel het voorland van dit veulentje geweest. Blijft natuurlijk wel de vraag of het op een diervriendelijke wijze is gebeurd. En het natuurlijk verschrikkelijk is om de resten zo ergens te dumpen. Je zal het vinden zeg!
Ik weet het, het is een beetje een contraversionele reactie, maar het blijft toch zo dat dit diertje tenminste nut gehad lijkt te hebben voor de voedselketen en het nu nergens meer last van heeft. Wie weet wat er anders van geworden was.................

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:23

Zieke mensen... Misselijk

desi_verona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:24

Gewoon dieptriest, de mensen die dit op hun geweten hebben sporen niet , die zijn geestelijk helemaal gestoort. Dit kan toch niet?! Verdrietig
Laatst bijgewerkt door desi_verona op 13-10-04 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt