AMSTERDAM - Een 51-jarige man uit Zeist deed maandag op het politiebureau in zijn woonplaats een bijzondere melding. Er was een grote hoeveelheid paardenhaar in de uitlaat van zijn wagen gevonden, vertelde hij de dienstdoende agenten.
De man had de afgelopen weken herhaaldelijk problemen met zijn auto, die maar niet op snelheid wilde komen. Afgelopen weekeinde was hij op weg naar Zeeland en had hetzelfde probleem. Op de snelweg wilde de auto niet harder dan 70 kilometer per uur. De Zeistenaar zette de auto aan de kant en belde de wegenwacht.
De wegenwachter trof vervolgens het paardenhaar in de uitlaat aan. Toen dat was verwijderd reed de auto volgens de politie weer 'als een zonnetje'.
Omdat de man toch in een gevaarlijke situatie is gekomen heeft hij aangifte gedaan. De politie heeft geen idee wie het haar in de uitlaat kan hebben gestopt.
Volgens een lezeres van NU.nl was het echter geen paardenhaar. "Haha, dat heb ik ook een keer gehad met mijn auto. Dit spul lijkt inderdaad erg op paardenhaar, maar is isolatiemateriaal van de uitlaat! Ik kon er een prachtige pruik van maken. Ik denk dat die man binnenkort nog een keer langs de weg zal staan, want er ontbreekt nu essentieel materiaal in zijn uitlaat," aldus Marleen Nagtegaal.
SummerLover
Geplaatst: 13-10-04 11:33
tjaah het kan natuurlijk ook een grap zijn geweest van iemand
UniFlap
Geplaatst: 13-10-04 11:40
hihi best grappig. Dat zit ook in de uitlaat van een brommer. Dan dempt dat de snelheid en geluid.
xkusssx
Geplaatst: 13-10-04 11:51
hoop dat het zo is wat marleen zegt... anders is het best een gevaarlijke grap..
researcher
Geplaatst: 13-10-04 12:02
Wie gaat er nu paardenhaar in de uitlaat van een auto steken, volgens mij heeft de lezeres van NU.nl gelijk en is het gewoon isolatiemateriaal.
Anoniem
Geplaatst: 13-10-04 12:16
Nou dit is inderdaad isolatiemateriaal. Dit heeft mijn vriend ook gehad namelijk...opeens knalde het uit de uitlaat en hij ging weer als een tiet. Hoe kon ik weten wat er uit kwam? Er hing nog een sliert aan. Dit verhaal van paardenhaar is onzin!
Navidad
Geplaatst: 13-10-04 12:23
Gevaarlijk hoor. Ziekelijk mensen die deze grap uit halen, of wat het ook was. Die man kon wel verongelukken
Sjonniej
Geplaatst: 13-10-04 12:28
Vervolg stond ook ergens, het was geen paarden haar maar de catalisator (of iets wat daar op lijkt) was kapot, en die slierten lijken idd op haren.
rosan
Geplaatst: 14-10-04 15:18
het zal je maar overkomen haha
Suppy_bootje
Geplaatst: 14-10-04 18:08
het is best asso die dat gedaan heeft maar het kan naartuurlijk ook een grap zijn tog xxsummyloverxx
livo
Geplaatst: 15-10-04 14:48
maar waarom denken ze aan paardenhaar...en je mag toch hopen dat iemand van de anwb het verschil kan zien...en het probleem herkent......
mirrie18
Geplaatst: 16-10-04 12:07
hahaha best grappig maar ook heel erg gevaarlijk maar zou zo'n anwb man dat niet vaker mee maken???
OoMissFameoO
Geplaatst: 17-10-04 22:08
mirrie18 schreef:
hahaha best grappig maar ook heel erg gevaarlijk maar zou zo'n anwb man dat niet vaker mee maken???
Ik denk niet dat iemand van de anwb dagelijks een uitlaat vol met paardenhaar tegen komt...
Sharmila
Geplaatst: 18-10-04 15:01
Hihihi ik heb nog een vervelende ex..... , en een tinker die net geschoren is. Toevallig heb ik dat haar bewaard en staat het nog in de garage....
Zal niks uitspoken....maar zo'n berichtje zet me wel aan het denken hihihi.