Tweede paard O'Connor positief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Tweede paard O'Connor positief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 23:51

http://www.telegraaf.nl/telesport/artic ... 21.ece?rss
Telegraaf

DUBLIN - De Ierse ruiter Cian O'Connor, de olympisch kampioen springen, heeft bekend dat een tweede paard van hem positief heeft gereageerd bij een dopingtest. Het gaat om het dier ABC Landliebe dat in mei bij een wedstrijd in Rome werd betrapt op doping. Zijn andere paard, Waterford Crystal, was positief bij de Spelen in Athene.

Een emotionele O'Connor deed zijn bekentenis zondag voor de Ierse televisie. "Maar ik ben geen bedrieger. Ik heb niets te verbergen en heb niets verkeerd gedaan." ABC Landliebe werd op de weg naar Rome behandeld voor een koliek. O'Connor liet dat ook in een reactie op de positieve test weten aan de internationale paardensportfederatie FEI. "Ik heb er daarna ook niets meer van gehoord tot donderdag."

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 23:52

hmm. Had hij dit beter niet bij aankomst kunnen melden? Achteraf is nooit slim lijkt mij.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 07:11

Hmm, als ruiter weet je toch dat je zoiets goed moet doorgeven aan de FEI? Wanneer je dit niet goed doet is de kans erg groot dat je paard op doping positief test.
Vind het een beetje raar dat al die ruiters zeggen; "mijn paard werd behandeld voor koliek, maar ik heb het wel doorgegeven aan de FEI".

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 09:33

Dus dan is het nu zo dat er alleen bij de dressuur nog geen zondebok is gevonden. Ben benieuwd, of ze daar nog verder gaan spitten.
O'Conner had het inderdaad netjes moeten melden. Maar hij is nu al de zoveelste die zijn medaille moet inleveren. Dat vind ik toch een beetje sneu.
Is het trouwens niet zo dat dit soort informatie, gebruikte medicate t.b.v. het paard, in het paspoort van het betreffende dier hoort te staan?! Zo ja, waarom wordt zo iemand dan niet voor de start gediskwalificeerd, in plaats van daarna? Of is daar geen controle op?

Jaziah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 11:19

Sterk verhaal... Als je de topsport beoefend lijkt het mij dat je wel op de hoogte bent van de bijwerking(en) van medische behandelingen. Het lijkt mij dat je extra allert (en voorzichtig) bent, en anders wel hierop wordt gewezen door het team wat om je heen staat... Dan ook nog eens voor de tweede keer. Tja... Blond

SummerLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 14:51

ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik vind die drugs aan hun paard geven alleen maar omdat ze willen winnen echt heel zielig en ze zijn dierenbeulen

Bayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 15:52

SummerLover schreef:
ik weet niet wat jullie ervan vinden maar ik vind die drugs aan hun paard geven alleen maar omdat ze willen winnen echt heel zielig en ze zijn dierenbeulen

ben ik het volkomen mee eens.

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 17:24

"Maar ik ben geen bedrieger. Ik heb niets te verbergen en heb niets verkeerd gedaan."

Oh ja natuurlijk....

SummerLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 18:38

Niseyra schreef:
"Maar ik ben geen bedrieger. Ik heb niets te verbergen en heb niets verkeerd gedaan."

Oh ja natuurlijk....

Daar klopt idd niks van want hij bedroog wel mensen en hij had dus wel wat te verbergen en het is ook zeker verkeerd!!!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 20:51

Als je paard het niet aan kan, moet je het niet doen... En dan zeker niet een btje doping dr in douwen.. Boos!
En dan van: "Maar ik ben geen bedrieger. Ik heb niets te verbergen en heb niets verkeerd gedaan." slaat al helemaal nergens op..
En dat allemaal voor 1 goeie prestatie...

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 21:31

Niseyra schreef:

Oh ja natuurlijk....

Wat moet je dan als je paard iets mankeert? Niets doen en pijn laten lijden? Zijn andere paard had een maand geleden een kalmerend middel gekregen; Ulla Salzgeber werd geschorst vanwege een zalfje en Ludger Beerbaum ook. Schiet die dopingcontrole zijn doel niet voorbij? Ik bedoel, als er iemand geen doping nodig heeft is het wel Beerbaum, dat is een echte vakman. Maar als er iets aan de hand is moet je je paard wel normaal kunnen behandelen,dat doen wij toch allemaal ook??

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-04 22:04

nina62 schreef:
Wat moet je dan als je paard iets mankeert? Niets doen en pijn laten lijden? Zijn andere paard had een maand geleden een kalmerend middel gekregen; Ulla Salzgeber werd geschorst vanwege een zalfje en Ludger Beerbaum ook. Schiet die dopingcontrole zijn doel niet voorbij? Ik bedoel, als er iemand geen doping nodig heeft is het wel Beerbaum, dat is een echte vakman. Maar als er iets aan de hand is moet je je paard wel normaal kunnen behandelen,dat doen wij toch allemaal ook??

Ik ga helemaal met je mee. Maar dat bedoelde ik ook met de medische rapportage in het paspoort.

Jumper1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 12:39

maar de zaak beerbaum en salzgeber is iets heel anders als de zaak o'connor! Deze jongen is gewoon een tikkende tijdbom dat was al langer bekent in het circuit en nu is het dan eindelijk zo ver dat ze hem te pakken hebben. Zijn ziekelijke wil om te winnen en hoe ver hij daar voor gaat is niet normaal. Goed dat ze deze jongen nu eindelijk gepakt hebben en hoop dat ze hem een heel zware straf geven!

SummerLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 13:20

bij onze harddraverijen doet ben rentink altijd mee en wint ook bijna altijd mensen zeggen dat hij drugs in de neus van zijn paard doet

The_Lady_Of_Rage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 21:56

dat dopingverhaal slaat toch nergens op. Het gaat immers om de techniek van het rijden...zucht....

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 18:11

Natuurlijk moet je je paard kunnen behandelen als hij ziek is, maar dan moet je dat netjes melden en/of lang genoeg wachten dat al die stoffen uit zijn lichaam zijn. Ik vind niet dat dopingverhalen nergens op slaan. Met doping kan je ervoor zorgen dat je paard pijn niet voelt en daardoor makkelijker springt, want natuurlijk oneerlijk is tegenover je paard, vind ik.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 07:25

The_Lady_Of_Rage schreef:
dat dopingverhaal slaat toch nergens op. Het gaat immers om de techniek van het rijden...zucht....

Ongetwijfeld, maar het is toch wel heel fijn als je paard net dat cm hoger kan springen. Net even die grens nog kan verleggen Knipoog. dus dat het dopingverhaal nergens op slaat dat ben ik niet helemaal met je eens.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 10:13

Even een update (uit een Ierse krant, kan helaas ook niet linken)
Het tweede buisje bloed is gestolen. Ze zijn nu bezig met een onderzoek wie dat heeft gedaan en waarom, maar ze kunnen dus niet met zekerheid zeggen dat O'Conner doping heeft gebruikt.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:40

Jumper1978 schreef:

maar de zaak beerbaum en salzgeber is iets heel anders als de zaak o'connor! Deze jongen is gewoon een tikkende tijdbom dat was al langer bekent in het circuit en nu is het dan eindelijk zo ver dat ze hem te pakken hebben. Zijn ziekelijke wil om te winnen en hoe ver hij daar voor gaat is niet normaal. Goed dat ze deze jongen nu eindelijk gepakt hebben en hoop dat ze hem een heel zware straf geven!

waarschijnlijk ken jij hem heel goed! Scheve mond

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:00

Ik heb op een springstal gewerkt in Italie. De eigenaar was goed bevriend met O'Conner en in de tijd dat ik daar werkte is hij daar ook een paar weken geweest om samen met Roberto te trainen en wat wedstrijden te starten. Wat ik heb gezien is dat hij juist heel eerlijk was voor zijn paarden, netjes trainde en behalve wat Glucosamine en vitamine kregen de paarden verder niets bijzonders door het voer. Verder werd er niet gespoten of andere vormen van doping gebruikt voor zover ik heb gezien. Kan zijn dat dat veranderd is maar kan ook zijn dat hij de waarheid spreekt en zijn paard echt tegen koliek behandeld is en hij niet wist dat dit effect zou hebben op de doping-test. Je kunt als topruiter ook niet overal aan denken Lachen Haha!

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 00:04

Schijnt dat de veearts hem inderdaad tegen koliek heeft behandeld. Dit middel mag je wel gebruiken, maar mag volgens de dopinglijst tijdens de wedstrijd niet in het bloed zitten. Volgens de bijsluiter van het medicijn zou het middel ook binnen x dagen uit het bloed zijn, op tijd voor de wedstrijd. Om onduidelijke redenen is dit niet zo geweest.
Zijn hele dossier dat is gestolen is waarschijnlijk naar een krant gefaxt (niet duidelijk of dat daadwerkelijk het dossier is, of een vals dossier) Ik vraag me af of O'Conner zijn eigen dossier zou stelen en naar een krant zou faxen als hij daadwerkelijk schuldig was. Ik geloof dus best dat hij onschuldig kan zijn.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 16:29

eerst wist ik niet goed wat ik er van moest denken maar nu ik dat van Batje lees denk ik dat ik ook geloof dat hij onschuldig is Lachen

WenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-04 22:27

Mooi Lachen ik ben dus niet de enige die denkt dat ie onschuldig is Lachen