Man door eigen paard de dood in gesleept

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 18:40

Sjoert schreef:
Jozef


Wat heeft ie er nou weer mee te maken Verward

Het eerste wat ik ook leer (aan wie dan ook, vader, kind o.i.d.) is een halstertouw nooit om je handen slaan. Net als een oud vriendinnetje deed toen ze achter een moterbootje aan ging. Brandwonden dat ze had.... vreselijk.

korlin
Berichten: 100
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 08:32

wat sneu, Verdrietig

Smookey

Berichten: 1332
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Bunde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:02

Vippie schreef:
Zo is een kennis/collega van me ook om het leven gekomen enkele jaren gelden. Werd door de pony van zn zoontje meegesleurd (had halstertouw om zn pols geslagen omdat het iertje zo druk was), is kilometers meegesleurd en had zo ongeveer alles gebroken wat je maar kunt breken, was niet veel meer van over. Pony schrok, ging ana de pleur, hij erachteraan, valt wordt meegesleept waar pony nog meer van schrok.... het sneeuwbal effect.....
Echt bizar sneu dit soort ongelukken...... gebeuren btw wel veel ongelukken met paarden en pony's de afgelopen week valt me op.


Is dat Ed geweest van Waalzicht??

Ken dit verhaal ook, reed toen der tijd op Waalzicht. Zeer triest verhaal staat me nog bij als de dag van gisteren.

Zo worden we af en toe toch maar eens met de neus op de feiten gedrukt dat we met dieren te maken hebben en al zijn ze jaren zo lief, er kan altijd wat gebeuren met zeer ernstige gevolgen.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 10:54

Smookey schreef:
Is dat Ed geweest van Waalzicht??

Ken dit verhaal ook, reed toen der tijd op Waalzicht. Zeer triest verhaal staat me nog bij als de dag van gisteren.

Zo worden we af en toe toch maar eens met de neus op de feiten gedrukt dat we met dieren te maken hebben en al zijn ze jaren zo lief, er kan altijd wat gebeuren met zeer ernstige gevolgen.

Even topic doorlezen Knipoog

Jeetje wat vreselijk zeg
Wat moet die man een angstaanjagende dood hebben gehad.

_mrie_
Berichten: 1449
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: 't Durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:44

dat is één van de eerste die ik geleerd heb, en nooit vergeten ben; NOOIT het halstertouw om je hand/pols wikkelen, gewoon dubbel doen en vast pakken. stel DAT er iets gebeurd idd..

heel erg dit soort dingen..

researcher

Berichten: 24
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Opglabbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 15:50

Ja het zal je maar overkomen, maar wel ff iets: wie wikkelt er nu de teugels rond zijn hand of arm, daar kunnen toch alleen maar ongelukken van komen volgens mij.

PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:19

aaaaaaaah super eng

maar ut zal wel een halstertouw zijn geweest, maar dus vooral NIET een halstertouw om je pols draaien Frusty
Laatst bijgewerkt door PPD_tje op 01-10-04 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

PPD_tje

Berichten: 394
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: In mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:22

aaaaaaah das wel super erg .
.
het zal wel een halstertouw zijn geweest, maar voortaan dus opletten vooral NIET om je pols draaie Frusty

Saltow

Berichten: 1117
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Ninove-City (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:25

Jeetje...200 Meter ?
Oke ik raad iedereen aan nooit een touw rond je pols te binden.
Heb het zelf ook al enkele keren geluk gehad dat ik het touw goed vast had...

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:50

Laten we in ieder geval hier van leren, dat is dan het enige positieve van zo'n vrezelijk ongeluk. Gebruik je verstand, zorg dat je hand niet in touw/teugels of wat dan ook verstrikt kan raken, draag laarzen of chaps met schoenen met een hakje en rijdt niet met te krappe stijgbeugels;p dat scheelt een hoop overlijdensadvertenties! En voor de mensen die het zekere voor het onzekere willen nemen; je hebt 'teenstoppers'in de handel. Dit is een rubber lapje wat om de voorkant van de beugel gaat en wat ervoor zorgt dat je voet er niet te ver in kan. Ze zijn er ook in ijzeren complete beugels.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 09:30

Wat vreselijk zeg! 200 Meter dat is echt veel...

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:25

egt super erg!
me moeder schrok er ook van

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 19:56

gouda schreef:
Getver wat een horrorstory dat moet een vreselijke dood geweest zijn. Zo heb ik een keer ondersteboven in 1 stijgbeugel gehangen toen ik eraf gebokt werd. Net voordat ik een boom op mij af zag komen brak de beugelriem.


Misschien een reddende engel bij je?
Daar had je dan echt geluk!

En vreselijk voor die man om zo dood te gaan, en sterkte voor de familie en kennisen

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:31

researcher schreef:
maar wel ff iets: wie wikkelt er nu de teugels rond zijn hand of arm, daar kunnen toch alleen maar ongelukken van komen volgens mij.


Mensen die of nog niet zo lang, of niet in de paardensport zitten, zoals bijv. een vader die de pony van z'n dochertje binnen wil zetten, is 't beestje wild, denken ze sterker te zijn door de teugels/halstertouw om hun hand/arm te wikkelen, zonder 't enig benul dat ze makkelijk door 'dat beestje' meegesleurd kunnen worden.

Dus daarom moet je beginners ook 't eerste leren, de basis dingen zoals dus niet je halstertouw om je arm wikkelen, of je vinger, 't kan als 't je niet meesleurd, je vinger of hand eer zelfs afrukken.

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:32

Sterkte voor familie leden, 't lijkt me echt een vreselijke, en pijnlijke dood.

Horse_lover

Berichten: 5
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 22:21

So wat erg zeg ik wis dat je altijd voorzichtig moest zijn maar dat je een paar meter word meegesleurd Bloos! egt afgrijselijk

Hertogin

Berichten: 54
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:17

Stumpertje je hebt gelijk!!! ik vind het een vreselijk verhaal! dood lijkt mij inderdaad pijnlijk en vreselijk!! wat moet die man wel niet gedacht hebben tijdens dat hij werd meegesleurd echt vreselijk!! xxxxx
sterkte!!

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 17:32

Poeh, wat erg. Echt vaag dat dit kon gebeuren, maarja. het is ook niet slim van die man dat hij (waarschijnlijk) het touw ofzo om zijn pols heeft gedaan.

En hertogin, wie wens je nou eigenlijk sterkte??
Schijnheilig

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:10

En dat net voor je pensioenering.....Echt erg!

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 09:12

Daarom draai ik nooit een touw om mijn hand, ook kan dan gewoon je vinger afgerukt worden. Wel erg dat hij op deze manier om het leven is gekomen, het had voorkomen kunnen worden.

Hertogin

Berichten: 54
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-04 18:42

Suusiej schreef:
Poeh, wat erg. Echt vaag dat dit kon gebeuren, maarja. het is ook niet slim van die man dat hij (waarschijnlijk) het touw ofzo om zijn pols heeft gedaan.

En hertogin, wie wens je nou eigenlijk sterkte??
Schijnheilig




Familie etc.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-04 14:47

Zo zie je maar weer, noooooooooooooooit halstertouw, teugels of wat dan ook om je hand heen doen... Dit soort dingen moeten niet meer gebeuren , verschrikkelijk! K wens iedereen die zoiets heeft meegemaakt, of nabestaanden van een slachtoffer veel succes!

paarden4ever
Berichten: 279
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 20:30

das een van de eerste dingen die ik leerde toen ik met paarden omging nooit het touw om je pols zoals vele al hier hebben getypt en de gevolge ervan.
dit is wel heel erg zeg dat je dan zo aan je eind moet komen, vreselijk en zeker ook voor de nabestaande