Paarden verrast door opkomend water

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Orame

Berichten: 289
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Fryslan Boppe!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:03

paars schreef:
Wat dacht je van de temperatuur van het water en het feit dat ze geen water en eten hebben. Dit kan absoluut niet lang aan!!!


Geeen water??????????????????????? Haha!

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:42

fsoudan schreef:
ach ziet ze nou eens staan... Scheve mond
Ik heb Zoe gister op stal gezet... die heeft het al koud zonder dr voetjes in het water....


ja idd en die van mij heeft al een deken op , kan je nagaan hoe koud die het zal hebben zonder deken en nat......

Pendrag

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 10:56

Mijn paarden lopen daar ook. Ik kan zo op de foto niet zien of die van mij in dit groepje zitten. Lijkt er niet op, maar zou zo maar kunnen. Als eigenaar pas ik echt wel goed op mijn paarden. Ze staan daar de hele zomer in de opfok. En daar haal ik ze altijd in de herfst helemaal gezond en in super conditie weer op. Dit gebeurt echt maar zelden. Van een keer zo staan krijgen ze echt niet meteen mok ofzo hoor. Daar is echt wel wat meer voor nodig. In de omheining lopen kan niet, die staan daar niet. Alles is omheind met sloten.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:13

Het is idd geen leuk plaatje, maar zoals Pendrag al zegt zal het voor een keer niet zoveel uitmaken. Het is natuurlijk wel koud, dat wel.
Ook denk ik dat wanneer ze 'gered' zouden worden, dit alleen maar verschrikkelijk veel stres zou veroorzaken, dus dan zijn ze nu beter af.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 11:14

wat erg zeg!
egt zielug!!!!
hopen dat het water gauw zakt zeg! Scheve mond

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:10

PartTwo schreef:
ja idd en die van mij heeft al een deken op , kan je nagaan hoe koud die het zal hebben zonder deken en nat......

Paarden zonder deken hebben het niet koud, als ze maar een wintervacht hebben. Tong uitsteken

PartTwo

Berichten: 1349
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:32

Jantine2 schreef:
Paarden zonder deken hebben het niet koud, als ze maar een wintervacht hebben. Tong uitsteken


Ik heb het ook over de mijne en die zou het wel koud hebben zonder een deken daar Tong uitsteken

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:46

Zo erg is het niet, het is niet leuk voor ze maar ze zullen er niets aan over houden.
Die benen en hoeven zullen wel meevallen, zout water is juist goed dus hebben ze meteen een pedicure gehad Knipoog

Die mensen in Blija zijn top en zullen ze heus niet voor de lol laten staan daar.

Komt wel weer goed

Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:58

Ik vind het er wel grappig uitzien, en als het niet al te lang duurt denk ik ook niet dat ze er iets aan over houden.
De vergelijking met camarque paarden is trouwens niet echt relevant, die zijn helemaal aangepast aan al dat water en kunnen zelfs hun neus sluiten zodat ze planten ver onder het wateroppervlak kunnen eten enzo...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:18

Wat een gek gezicht zeg lijkt net de watersnoodramp ofzo. Hopen dat ze gauw bevrijd worden.

Zweig

Berichten: 56
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Nes, Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:13

Het water is ongeveer 14 graden, 's nachts is het wel meer dan tien uur ongeveer 10 graden, het tij waarin ze staan zal niet langer dan 2 á 3 uur zo hoog zijn geweest. Verder kun je heel veel geld uitgeven om je paard een paar uur in water van 2 graden te laten staan omdat dat heel goed voor zijn benen is. Verward kortom wie geeft rijkswaterstaat geld om dit vaker te laten gebeuren? Wat betreft zielig, het zijn geen zeehondjes die op het punt staan te worden doodgeknuppeld.

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 14:34

zo moeder natuur is weer aardig bezig geweest zo te zien Lachen
fotografisch gezien is het wel mooi, alleen ben blij dat ik op dat moment even geen paard was. haat water, vooral met dit weer Ach gut

Daphne_Jobas
Berichten: 101
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:18

snoopy_689 schreef:
Ze zullen in ieder geval niet omkomen van de dorst zullen we maar zeggen! Hihi!


Heb je wel eens zout water op? Dat is in de eerste plaats niet te drinken en in de tweede plaats krijg je er ontzettende dorst van. Het is heel slecht om zout water te drinken. Je kunt er door uitdrogen, omdat het zout dat er in zit het water uit je lichaam onttrekt.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 15:31

Inderdaad je kunt beter geen water drinken nee dan zout water.

tirana_nr1

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:41

oowh... wat zielig!!! Huilen
ik ben blij dat diej van mij er niej bij staat! Lips are sealed
maar ik vind het wel nog steeds zielig voor diej paardjes die er wil in staan. maar ik kan er jmmr genoeg niks aandoen. Schijnheilig

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:53

Tirana kan je aan je spelling denken.... bovenin kan je de boktregels even doorlezen

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 19:50

hihi eerlijk gezegd vind ik het best grappig Haha! die paardjes gaan er vast niet dood aan als ze nat worden hoor! voor die benen is het juist goed als ze koelen en tegen mok is zout water ideaal!

vencedor
Berichten: 9353
Geregistreerd: 27-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:02

haha echt rustig slapen zal er niet van komen Tong uitsteken *plons*

elllis
Berichten: 2745
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 21:53

Ik vindt dit heel erg,als er een ponytje op en kaal stukje land staat en iemand er een foto van op bokt zet is iedereen in rep en roer! Verward Hier staan paarden tot hun middel in het water,met een koude storm en daar wordt wat lacherig over gedaan!!Als dit in de vrije natuur gebeurd hebben ze de kans om weg te zwemmen hier niet !!

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:01

nog nooit gehoord dat zout water ook goed is voor mok. maar wel voor rotstraal.

paars

Berichten: 5590
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:07

hoera schreef:
Ik vindt dit heel erg,als er een ponytje op en kaal stukje land staat en iemand er een foto van op bokt zet is iedereen in rep en roer! Verward Hier staan paarden tot hun middel in het water,met een koude storm en daar wordt wat lacherig over gedaan!!Als dit in de vrije natuur gebeurd hebben ze de kans om weg te zwemmen hier niet !!

Dát verbaast mij dus ook enorm. Dit is toch situatie om zo luchtig over te doen? De paarden kunnen verstrikt raken in het hekwerk dat om hun stuk land heen staat, ze drinken geen zout water, kunnen niets eten en staan in zeewater dat erg koud is. Ook als het water zakt is het gras op dat land voorlopig zeiknat en zout. Zo te zien hebben ze het niet naar hun zin, ze staan allemaal dicht bij elkaar omdat ze bang zijn. Ik vind dit echt een naar gezicht en vind de eigenaar nalatig. Je paard zal er tussen staan........ik zou ontploffen denk ik. Heb je zelf wel eens uren met je benen door koud water gelopen? Daar wordt je niet vrolijk van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:26

Er zouden geen afrasting staan,maar dan nog ik vind niet dat paarden zo horen te staan.De verglijking met paarden in de camargue gaat ook niet op die paarden lopen er vrijwillig pootje te baden bij tempraturen van rond de 35 graden dat is toch wat anders dan met herfstempraturen staan te wachten dat het droog word.Als mijn paard daar stond zou ik mij diep schamen.

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 07:35

Ukster schreef:
nog nooit gehoord dat zout water ook goed is voor mok. maar wel voor rotstraal.

voor mok ook je kunt er immers ook betadine op smeren. in zout water zit ook jodium..

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:13

Haha wat een leuk plaatje zeg Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 14:14

Ukster schreef:
nog nooit gehoord dat zout water ook goed is voor mok. maar wel voor rotstraal.


Zout water hoeft niet goed te zijn, OPKOMEND zeewater dat is erg goed tegen mok! Wij halen ook wel eens een jerrycan op uit Lauwersoog! En het werkt ook nog!