Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Suus schreef:Hier hoeven we niet blij mee te zijn. Ik ben zelf in China geweest en als er 1 volk is wat zich dierenbeul mag noemen, dan zijn het de chinezen wel. Je mag misschien niet iedereen over 1 kam scheren, maar zo denk ik er over na mijn bezoek.

. Dat heeft ook lang geduurd voordat dat idee geloofd werd. Ontwikkeling in China is er zeker, enkel is het langzaam. Dus er zijn og praktijken die in Westerse ogen niet zouden kunnen/mogen, maar omdat zij niet beter weten dan moet je het ze niet zeer kwalijk nemen. Wij laten onze paarden 23 uur per dag in een box van 2,5 bij 3 m staan en gaan er voor ons plezier op rijden. Ik weet niet of wij dan wel zo onschuldig zijn, Suus. Dus niet schijnheilig
gaan zitten doen en eerst naar je eigen land kijken wat daar allemaal fout is en dan naar een ander.
maken om mensen die niet verder kijken. Ik verwacht nu ook boze reacties op mijn verhaal, maar dat is okay. Dat houdt de discussie op gang. 

.
, jij mag je oordeel daar wel over vellen (en dat zal je ook vast doen). Maar toch wil ik het niet goedpraten wat er gebeurt, maar begrip laten zijn dat dit een ontwikkelingsland is. En dus het land moet zich eerst ontwikkelen. Je kan niet verwachten dat alles naar Westerse standaarden is gelijk als de Culturele Revolutie is geweest. Er was eerst onderdrukking van informatie, etc. en nu komt dat pas vrij. Kijk maar in Nederland hoe lang het duurt voor sommige dingen veranderen en ons land is klein.