Dodelijk paardenvirus treft stal Heidehoek(Eemnes)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:24

er zijn er nu hier maar 2 die zich druk maken....Asley en Gretoes pennymeisjes soms?

tesjuh16
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:44

Heej kan dit ook bij ons zo zijn??
Ik heb vorige week mijn fjord naar de dierenarts gebracht omdat hij opgezette klieren had egt heel extreem dik en koorts had en niet meer wou eten, nu heeft hij een 5 daagse peniciline kuur achter de rug maar de dierenarts weet niet wat het is en denkt een virus, maarja wat voor virus????? Verward
Nu hebben eigenlijk alle paarden daar opgezette klieren maar die eten gewoon en hebben geen koorts, wie weet wat dit is en kan dit dit zijn????

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:20

Denk dat jij Droes heb... Beetje raar als de dierenarts niet weet wat het is!

tesjuh16
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 20:48

Het is geen droes volgens de dierenarts, er waren meerdere paarden in de omgeving bij stallen die dat hadden het is een virus, ook na de penicilne kuur heeft Saffier nog opgezette klieren maar minder dan eerst ik moet het nu 2x dagelijkse insmeren met laurierzalf en nee ik heb geen droes zelf Haha!

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:09

HAhaha ik bedoeld eje paard Tong uitsteken sorry!
Gelukkig is het geen droes, misschien toch gewoon erg verkouden!? Veel beterschap voor je paardje Lachen

tesjuh16
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-04-04
Woonplaats: sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:11

hahahaha ow sorry haha las ik het ff verkeerd *LOL*
Maar hij hoest niet en er komt ook niks uit zijn neus enzo en hij is oook nog nooit verkouden geweest Verward
naja ik hoop dat die klieren snel over gaan want hij heeft ze tog al een week of 4/5 Verdrietig

Groetjes,

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:26

ankie1 schreef:
er zijn er nu hier maar 2 die zich druk maken....Asley en Gretoes pennymeisjes soms?


Gretoes is geen pennymeisje . Ze wil alleen duidelijk maken dat het allemaal nogal opgeblazen wordt over rhino in Eemnes. En ZIJ loopt er tenslotte stage, dus ZIJ zal het echt wel weten.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:15

Kiekie schreef:
Ik merk het op stal ook dat de mensen (uitzonderingen daargelaten) waarvan hun paard niet ziek is het allemaal maar onzin vinden, zij zien zichzelf als slachtoffer omdat ze niet op wedstrijd kunnen terwijl ondertussen ons paard er bijna aan onder door is gegaan. En dan vooral uitspraken gaan doen zoals dat het virus maar enkele minuten overleeft buiten het lichaam van het paard terwijl de DA zegt dat het virus ongeveer 7 uur buiten het lichaam zich nog kan handhaven. Ik begrijp dat dit voor niemand leuk is, ook niet voor de mensen waarvan hun paard niet ziek is maar laten we dit met zn allen oplossen en ons gewoon aan de voorschriften houden, des te eerder het weer over is.
De DA zal het toch wel beter weten als wij?? Verward



De pest is dat elke DA weer andere dingen zegt, en ik heb ook mijn eigen DA gebeld: daar heb ik 10 x meer vertrouwen in dan in dr M. Zo komt het verhaal over dat het virus slechts enkele minuten buiten het paardenlichaam kan leven óók van een dierenarts, en wel die die de politiepaarden heeft behandeld. Een wedstrijdje meer of minder, dat is het probleem niet (hoewel als het een selectie voor het NK is, ligt dat wellicht iets gevoeliger!), maar totale hysterie daar heeft niemand wat aan. Bij mijn weten is iedereen braaf aan het temperaturen geweest en heeft iedereen zich netjes aan de regels gehouden. En na gisteravond weten we dat een DA niet altijd gelijk heeft..

Wat absoluut niet wegneemt dat het voor jou heel erg is. Succes!

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:10

asley schreef:
wat maakt iedereen een paniek over droes zo erg is het niet. Het is niet leuk als je paard het heeft maar eigenlijk is droes gewoon een kinderziekte die ieder paard wel een kan krijgen


Helemaal mee eens!!!!

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:12

ankie1 schreef:
er zijn er nu hier maar 2 die zich druk maken....Asley en Gretoes pennymeisjes soms?


Ja vast, ik een pennymeisje!! Tuurlijk!! Ik bedoel alleen dat iedereen zich niet zo druk moet maken dat gezeik eromheen!!

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:13

ankie1 schreef:
pfff denk is aan je eigen rikkentik.......

met mijn rikketik gaat het prima hoor!! Super zelfs!! Maar sommige mensen..........

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:14

Georgette"]
[quote="ankie1 schreef:
er zijn er nu hier maar 2 die zich druk maken....Asley en Gretoes pennymeisjes soms?


Gretoes is geen pennymeisje . Ze wil alleen duidelijk maken dat het allemaal nogal opgeblazen wordt over rhino in Eemnes. En ZIJ loopt er tenslotte stage, dus ZIJ zal het echt wel weten.
[/quote]

Thanx geo!! Met jou kna ik praten!!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:15

Gretoes, je hoeft niet steeds een nieuw berichtje te plaatsen hoor, kan gewoon in één. En rechtsboven zit een "wijzig" knop.

En ik denk dat ik wel weet wie jij bent... Knipoog

Zwaar irritant zo'n naamgenoot op stal, voel me telkens aangesproken Haha!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:19

ankie1 schreef:
er zijn er nu hier maar 2 die zich druk maken....Asley en Gretoes pennymeisjes soms?



Flauauauw!!!

Margreet, welkom hoor!! (Sorry Margreet 1, ik bedoel Margreet 2 Haha! )

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:24

heel veel succes met jullie paarden en ik hoop dat ze allemaal helemaal beter worden want dit is heeeeeeeeeeeeeel zielig

sterkte ermee

groetjes lindsay

Huilen



Verdrietig

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:59

Rock-on, dudes!

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 23:09

ja het is een rot virus mijn paard heeft het ook gehad paar jaar gelede.....

AnnemiekvM

Berichten: 8251
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:39

Het is logisch dat mensen zich ongerust maken. Je geeft veel om je paard en je wilt niet dat er iets mis gaat. Maar ik weet zeker dat de mensen met een ziek paard ze heel goed verzorgen en dat iedereen die om paarden geeft uiterst zorgvuldig te werk gaat. De paarden in Eemnes worden heel goed verzorgd en ze worden zorgvuldig in de gaten gehouden. Ik ga er dan ook vanuit dat de paarden snel weer beter zijn en kunnen gaan genieten van het weideseizoen! Beterschap!!!!

Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:32

pfff hier ga je je idd zorgen om maken!!!
ik hoop dat het zich niet uitbreid!!

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 09:48

gretoes"]
[quote="asley schreef:
wat maakt iedereen een paniek over droes zo erg is het niet. Het is niet leuk als je paard het heeft maar eigenlijk is droes gewoon een kinderziekte die ieder paard wel een kan krijgen


Helemaal mee eens!!!!
[/quote]

Als jij een drachtige merrie hebt piep je wel anders!

desiree13

Berichten: 237
Geregistreerd: 25-02-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 11:20

ja idd als je een drachtige merrie hebt is het veel erger Scheve mond

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:27

voor zover ik weet krijgt een drachtige merrie geen droes omdat ze het zelf al eens heb gehad (als het goed is) droes is veel minder erg dan rhino (tnzij het verslagen droes is, dat is een heel ander verhaal..) Maar ja drachtige merries & rhino zal ik me ook druk maken ja!

Caira
Berichten: 26072
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:25

Niet elk paard heeft standaard droes gehad Melissa!

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:35

Rustig aan irish_lady, ik ben het met melissa eens, de meeste hebben het dan wel gehad, en ja, het is niet leuk als de merrie het heeft als ze drachtig is. En tuurlijk mag je je druk maken, logisch! Mijn merrie word dit jaar gedekt, en ik zou me ook zorgen maken, maar ze heeft zelf als droes gehad, dus ga er van uit dat het goed gaat.

Lanide
Berichten: 1425
Geregistreerd: 08-05-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:40

Hopelijk wel ja.