Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammm schreef:Moon heeft wel degelijk veel last van insecten door haar korte staart.
Spetterlover schreef:Vind het belachelijk, lekker een verbod op houden, die beesten kunnen misschien niet allemaal hun zware staarten optillen, maar om dat nou te gaan controleren lukt niet, dus lekker verbod er op houden
maar ik vind het wel mooi, van mij mag het, de staart wortel word wel afgeknipt, maar het haar groeit wel door,
dat word door de eigenaar zelf iedere keer kortgeknipt, dus als je het zomers laat groeien hebben ze toch nog iets om mee te zwiepen.en als ze met hun vel trekken dan gaan de vliegen ook wel weg.
maar dit is geheel mijn mening, ik vind een paard wat 23 uur op stal staat veel zieliger.
maar als ik de lammetjes op de dijk bij ons ziet, dan loop ik wel even te griezelen.
de ooien hebben een elastiekje om de staart gebonden, zodat het de bloedsomloop afknelt en het staartje eraf valt!!!
bij de rammen zit er niks om, die zijn denk ik voor de shaorma

Of is blokstaarten niet een synonym voor couperen?Citaat:Niet de staart maar wel het schudden met het hoofd, hals en manen en het opwekken van huidtrillingen zijn de wapens bij uitstek van het Belgisch Trekpaard tegen aanvallen van insecten. Bij paarden die niet geblokstaart worden stelt men hygiënische problemen vast.
Citaat:Met zijn wetsvoorstel wil Volksvertegenwoordiger De Padt er alles aan doen om het Belgisch Trekpaard mét blokstaart in al zijn glorie te herstellen.