Bokt Community
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Ik las vaak dingen op bokt, vond het interessant en er was altijd veel nuttige informatie te vinden. Toen dacht ik, ik maak een account aan
zo kan je ook reageren en leren de mensen je een beetje kennen. Of andersom.2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Haha dat is dit
RanjaRietje schreef:Hallo,
Ik heb een friesverzorgpaard merrie van 6 jaar.
Als ik buitenritten wil maken draaid ze steeds om en probeerd dan weg te rennen
Ik kan haar dan niet altijd houden want ze is altijd heel gespannen, teminste dat lijkt wel zo.
Wat is het beste om hier tegen te doen?
MvG Rianne
Ik reed toen die tijd een Fries paard en ze vond verder van huis wat spannend alleen. Ze keerde dus vaak om en wou terug naar huis.
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Sommige wel beschamend. Een 3 of 4 misschien?
Ik had eerst een ander account, die ging ik niet meer gebruiken en had deze omdat ik die ander vergeten was.
daar stelde ik ook wel eens een vraag waarvan je denkt.. hmm meid, bespreek dit maar met je instructrice
achja we zijn allemaal jong geweest
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
De welsh pony's! Stal Madelicious. Elk jaar maak ik een topic met de verwachte veulentjes bij ons.
5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Bokt betekent wel veel kennis en informatie voor mij.
Ik bedoel, het is een groot forum met veel informatie op alle gebieden en dat vind ik toch fijn, eigenlijk is het super fijn om ervaringen te delen of lezen hier. Ik ben geen lees topper want heb dyslexie maar hier op dit forum gaat het goed en het is toch wel goed om te blijven lezen
de kennis van mensen, de ervaringen.
Foto: @tisentoequino. (Pricilla Dekker)6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Haha, denk iedereen bijna wel
Ik droomde van een groot eigen paard. Een die alles kon. En dat ik veel pony's zou willen. Inmiddels is dit nu gelukt met de fokkerij van de welsh A
7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Huisje, boompje, pony's

8. Hoe is jouw liefde voor de Welsh pony's ontstaan?
Leuke vraag.
Als kind wou ik altijd al rijden, maar ik kon pas op les toen ik een jaar of 13 a 14 jaar was. Het was best duur en toen werkte ik af en toe wat en kon ik een beetje bijdragen aan de les kosten. Ik had altijd wel al liefde voor de welsh. Vooral dat mooie grote oog. Jammer want ik pastte daar niet meer op, de sectie A dan
.We hadden wel een shetlander waar ik vroeger op hobbelde dat was fantastisch. Net als haar laten vrijspringen, tutten en wandelen.
Toen ik een jaar of 17 was deed ik de opleiding Paardenhouderij. Waarna ik zei, later ga ik met welshjes fokken.
Tja ik had een shetlander. Inmiddels een rijpaard maar geen welsh.
Ik werkte op een dressuur stal en kon hier wat gaan verdienen. En op de Zuidlaren paardenmarkt heb ik mijn eerste welsh A pony gekocht. Een mooie roan merrie veulen. Tja en hiermee begon het
Later kwamen er door de tijd meer pony's en nadat mijn vader zelf ook wel een welsh pony wou kopen gaf het mij ook aan, dit doen we samen!
Bevestiging dat je dit samen doet en zodoende hebben we nu samen een liefde voor de welsh dat goed gegroeid is afgelopen jaren.
We hebben nu dit jaar 4 fok merries en 1 dekhengst, verder lopen er nog 2 jaarlingen, een 3 jarige hengst(die te koop is op dit moment) en een 2 jarige hengst die in de opfok staat.
Tja je kan nu wel bedenken dat pa en ik beide trots en blij zijn met onze kudde
We doen ook mee met keuringen en shows en vinden dit ook leuk om te doen
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Myponyhoward
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Hoe zie jij jezelf over 10 jaar op paarden/pony gebied?