Algemeen
Door Marlies Trap Fotografie
Afgelopen zaterdag vond de voorjaarseditie van Equiday plaats op het mooie terrein van de KNHS in Ermelo. Er was pas regen voorspeld aan het einde van de dag dus het zou een leuke, gezellige dag worden.
Het buitenterrein was ook goed volgezet met stands, kraampjes en foodtrucks. Tevens was er ook een paddock opgezet voor clinics en demo's buiten. In de grote ring buiten stonden 3 doelwitten klaar voor de demo van Siem Budding die aan boogschieten doet.
Omdat ik ook voor de organisatie fotografeer mocht ik voor 10.00 uur al naar binnen en kon ik mooi al wat foto's schieten van de stands en kramen.
Ik kies normaal een aantal dingen uit om volledig te zien maar dit jaar heb ik het anders gedaan. Ik heb zoveel mogelijk foto's gemaakt van verschillende demo's waar ik dus maar een paar minuten heb gestaan.
Lichamelijk ben ik niet op mijn best dus ik heb ook meerdere pauzes gehouden en daardoor dus ook lang niet alles op beeld vastgelegd.
Hieronder een impressie van de verschillende programmaonderdelen.
Er waren meerdere kleurrijke kramen.

Toen ik hal C binnen kwam waren ze zich aan het voorbereiden op de eerste ronde van de Horsemanship Challenge.

Iris Weijenberg met haar Salvador (zie foto) is al jaren aanwezig op Equiday. Dit jaar had ze ook Kelpie weer meegenomen.

Toen ik naar het buiten terrein liep was Floor van Dalen bezig met haar clinic. Aan de hand van onderstaande combinatie liet ze zien wat er gebeurt in het lichaam tijdens het bewegen. Floor vertaald complexe biomechanica naar begrijpbare inzichten die je direct kan toepassen.

Het lange hek langs de ring buiten stond snel vol met fans van Siem. Heel fijn dat ik in de ring mocht staan om foto's te maken.

Sytske Weistra liet met haar eigen paard zien hoe je met NH-vaardigheden en bijbehorende oefeningen vertrouwen kunt opbouwen.

Jessy en haar paard Inzie mochten meedoen aan een clinic vrijheidsdressuur van Nikki van Olst.

Super leuk dat er ook wat westernclinics waren. Stefanie van Leeuwen (met de Tinker) en Linda Puister met haar Chaser lieten een stukje trail zien.

Fotograaf Laura Fokkema en Priscilla Otto (op haar paard Sia) lieten zien hoe een fotoshoot met paarden en rook werkt. Ik stond natuurlijk aan de zijkant en kon geen goede foto's maken zoals het moet maar toch een foto om te laten zien.

Ceras Kramer liet ons zien hoe je functioneel kan trainen met zijgangen.

Ook Daantje Bos was dit jaar weer van de partij. Ze had Leote (de valk) mee en haar Obrigada.

Ik hou niet zo van Shetlanders maar Bob Marley wilde ik wel meenemen naar huis.

Senna Jacobine liet zien wat haar Bob en Qochata allemaal voor kunstjes kunnen.

Siem Budding kwam nog een keer de ring in op James en had ook Rumba bij zich, zijn jonge merrie die nog aan het begin staat van haar opleiding. Romy de Lange had de merrie vast.

Het was een leuk maar zware dag. Op naar volgende jaar.