[FOTO] Equiday 11 april 2026

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

[FOTO] Equiday 11 april 2026

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:14

* Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Door Marlies Trap Fotografie

Afgelopen zaterdag vond de voorjaarseditie van Equiday plaats op het mooie terrein van de KNHS in Ermelo. Er was pas regen voorspeld aan het einde van de dag dus het zou een leuke, gezellige dag worden.

Het buitenterrein was ook goed volgezet met stands, kraampjes en foodtrucks. Tevens was er ook een paddock opgezet voor clinics en demo's buiten. In de grote ring buiten stonden 3 doelwitten klaar voor de demo van Siem Budding die aan boogschieten doet.

Omdat ik ook voor de organisatie fotografeer mocht ik voor 10.00 uur al naar binnen en kon ik mooi al wat foto's schieten van de stands en kramen.

Ik kies normaal een aantal dingen uit om volledig te zien maar dit jaar heb ik het anders gedaan. Ik heb zoveel mogelijk foto's gemaakt van verschillende demo's waar ik dus maar een paar minuten heb gestaan.

Lichamelijk ben ik niet op mijn best dus ik heb ook meerdere pauzes gehouden en daardoor dus ook lang niet alles op beeld vastgelegd.

Hieronder een impressie van de verschillende programmaonderdelen.

Er waren meerdere kleurrijke kramen. :D
Afbeelding

Toen ik hal C binnen kwam waren ze zich aan het voorbereiden op de eerste ronde van de Horsemanship Challenge.
Afbeelding

Afbeelding

Iris Weijenberg met haar Salvador (zie foto) is al jaren aanwezig op Equiday. Dit jaar had ze ook Kelpie weer meegenomen.
Afbeelding

Toen ik naar het buiten terrein liep was Floor van Dalen bezig met haar clinic. Aan de hand van onderstaande combinatie liet ze zien wat er gebeurt in het lichaam tijdens het bewegen. Floor vertaald complexe biomechanica naar begrijpbare inzichten die je direct kan toepassen.
Afbeelding

Het lange hek langs de ring buiten stond snel vol met fans van Siem. Heel fijn dat ik in de ring mocht staan om foto's te maken. :D
Afbeelding

Afbeelding

Sytske Weistra liet met haar eigen paard zien hoe je met NH-vaardigheden en bijbehorende oefeningen vertrouwen kunt opbouwen.
Afbeelding

Jessy en haar paard Inzie mochten meedoen aan een clinic vrijheidsdressuur van Nikki van Olst.
Afbeelding

Afbeelding

Super leuk dat er ook wat westernclinics waren. Stefanie van Leeuwen (met de Tinker) en Linda Puister met haar Chaser lieten een stukje trail zien.
Afbeelding

Afbeelding

Fotograaf Laura Fokkema en Priscilla Otto (op haar paard Sia) lieten zien hoe een fotoshoot met paarden en rook werkt. Ik stond natuurlijk aan de zijkant en kon geen goede foto's maken zoals het moet maar toch een foto om te laten zien.
Afbeelding

Ceras Kramer liet ons zien hoe je functioneel kan trainen met zijgangen.
Afbeelding

Afbeelding

Ook Daantje Bos was dit jaar weer van de partij. Ze had Leote (de valk) mee en haar Obrigada.
Afbeelding

Afbeelding

Ik hou niet zo van Shetlanders maar Bob Marley wilde ik wel meenemen naar huis. <3
Senna Jacobine liet zien wat haar Bob en Qochata allemaal voor kunstjes kunnen.
Afbeelding

Afbeelding

Siem Budding kwam nog een keer de ring in op James en had ook Rumba bij zich, zijn jonge merrie die nog aan het begin staat van haar opleiding. Romy de Lange had de merrie vast.
Afbeelding

Afbeelding

Het was een leuk maar zware dag. Op naar volgende jaar. :j

har166

Re: [FOTO] Equiday 11 april 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:42

Leuk om de foto's van de clinics te zien! Ik ben er niet aan toegekomen om die te bekijken. Misschien moeten ze er een 2daags evenement van maken haha

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:14

Leuke foto's Bellatrix!
En ook erg leuk je nog even gesproken te hebben.

Voor mij was het de 1e keer Equiday en dat is erg goed bevallen. Ondanks dat ik eigenlijk niks gezien heb, want ik was er als standhouder, was er een prettige sfeer en heb ik een gezellige dag gehad.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:22

Ik vond het ook leuk om jou eens te zien! :))

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:57

Leuk! Zo ben je er toch een beetje bij.
Jammer geen Yahlia met Dex & Ivy, van de horse and dog trail workshop

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 05:26

Ik kon mijzelf niet splitsen helaas, ik heb mijn best gedaan overal wat te schieten maar ik moest ook veel rusten. :] Dus ik heb ze gemist...

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:53

Wauw toffe foto Marlies! De mooiste plek om paard en rook te fotograferen is vanaf Laura haar zijden. Alleen stonden daar kraampjes & zaten we met de stekker van de rookmachine en dergelijke. Puntje voor onszelf als we het nog eens op een evenement zouden doen. Het is juist leuk om dat te laten ervaren natuurlijk, aan fotograferen (het blijft sowieso lastig ivm het normaal ook snachts gebeurt).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:04

Het was tof geweest als er een paar fotografen ook in de bak naast Laura mochten liggen om het te proberen. :j

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:54

Toffe foto's! Leuk om zo nog een beetje wat mee te krijgen van EquiDay want als standhouder met een drukke kraam zie je niks heb ik nu geleerd. _O-

Was mijn eerste keer dus wist echt niet wat ik moest verwachten, maar ik vond het echt heel leuk! Goed georganiseerd ook!

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:29

Bellatrix schreef:
Het was tof geweest als er een paar fotografen ook in de bak naast Laura mochten liggen om het te proberen. :j

Dat is een erg leuk idee voor een volgende keer!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

Leuk om zo ook nog wat van de clinics te zien, wij waren op de dag zelf iets te druk met alle kraampjes bekijken (ook leuk hoor, maar de dag was zo voorbij)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:29

Leuke impressie Bella!
Je zou bijna denken dat er alleen maar mooie paarden welkom zijn :D Wat een prachtdieren allemaal <3