Sport
Topfavorieten Becky Moody en haar zelf gefokte KWPN-er Jägerbomb maakten vannacht hun rol meer dan waar, en wonnen met een PR van 88.330% de FEI World Cup Final in Fort Worth, Texas. De KWPN-hengst Indian Rock werd tweede onder de Amerikaan Christian Simonson.
Als laatste starter was de druk op Moody hoog, maar met haar Jagerbomb (Dante Weltino uit Udysee v.Jazz) liet de Britse geen enkele steek vallen. Hiermee hield ze de Wereldbeker binnen Groot-Brittannië, nadat deze vorig jaar op naam kwam van Charlotte Fry en de KWPN-hengst Glamourdale.
Geweldig publiek
Het publiek ging in Fort Worth bijna iedere proef joelend op de banken, en voor favorieten Jägerbomb en Moody was het publiek uitzinnig, van het begin tot het einde van haar kür. Jägerbomb deerde het niet, en liep onverstoorbaar door. “Dit is onwerkelijk. Ik ga dit publiek inhuren voor onze volgende wedstrijden, Jägerbomb vond het geweldig”, lachte Moody. “Hij voelde het enthousiasme. De sfeer was elektrisch, maar hij bleef geweldig goed bij me en gefocust.”
Indian Rock en Simonson naar PR
Ook de nummers twee en thuisfavorieten Christian Simonson en Indian Rock (Apache uit Crisjena keur IBOP-dres pref prest van Vivaldi, fokker J. de Bruijn) maakten de verwachtingen waar. Met 83.810% scoorde het duo een nieuw PR en werden ze tweede. De pas 23-jarige Simonson stuurde de hengst professioneel en gedurfd door de baan, met de piaffes en pirouettes als absolute highlights. “Ik kan hier nog geen woorden voor vinden. Ik ben ongelofelijk trots op mijn paard en ons team. Rocky verdient alle lof die hij van het publiek hier kreeg. Hij is echt een wonderpaard, ‘one in a million’. Hij brengt me hier naar een dubbele podiumplaats, het is geweldig”, vertelt Simonson.
Andere KWPN'ers
Op plek 6 eindigde de Ecuadoriaan Julio Mendoza Loor met de aansprekende en ijverige Jewel’s Goldstrike (v.Bretton Woods), met een mooie score van 78.645%. Daar net achter eindigde de Belgische Alexa Fairchild met Fairplay (v.Delatio) met 78.005%. Thamar Zweistra was de enige Nederlandse deelnemer in het veld, en reed de door Gertjan van Olst gefokte Kingsdale (v.Everdale) naar een 11e plaats met 74.685%. Yessin Rahmouni en Kind of Magic (v.All At Once) werden zestiende.