Paarden hielpen Gina Schumacher bij verwerking ongeluk vader Michael

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paarden hielpen Gina Schumacher bij verwerking ongeluk vader Michael

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-26 21:03

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Gina Schumacher. Foto: Andrea Bonaga

Gina Schumacher, de dochter van Formule 1-legende Michael Schumacher, heeft voor het eerst openhartig gesproken over de impact van het zware ski-ongeluk van haar vader. Volgens haar speelden paarden een cruciale rol in het verwerken van die moeilijke periode. In een nieuwe documentaire van de ZDF vertelt ze hoe haar leven drastisch veranderde na het ongeluk in 2013.

Structuur
Na het incident stortte zij zich volledig op paardrijden. Volgens haar hielpen de paarden haar om met de situatie om te gaan en gaven ze structuur in een onzekere tijd. “Paarden waren altijd al belangrijk, maar sindsdien zijn ze echt… Ik zou niet zonder paarden kunnen. Ze hebben me geholpen om dit alles te doorstaan”, vertelt ze. Ook haar moeder Corinna benadrukt in de documentaire dat het talent van haar dochter al vroeg zichtbaar was. Volgens haar had Michael al voorspeld dat Gina het ver zou schoppen in de paardensport. “Michael zei ooit tegen mij, toen Gina tien jaar was: ‘Gina zal veel beter worden dan jij.’ Hij legde uit: ‘Omdat ze egoïstischer is. Als je sporter bent, moet je tot op zekere hoogte egoïstisch zijn. En dat is goed. Anders bereik je niets.’ Vandaag denk ik: hij had gelijk.”

Online en op tv
De documentaire, 'Horsepower – The World of Gina Schumacher', komt 17 april online en is pas in mei op tv te zien. Bild heeft de documentaire al gezien. Volgens het Duitse dagblad zijn Gina en haar moeder zijn onder andere te zien op hun ranches in Romandië (het Franstalige deel van Zwitserland - red.) en de Verenigde Staten. Daarnaast is te zien hoe Gina op de familieranch in het Zwitserse Givrins zowel een individuele wereldtitels wint, als een titel met het team.

Gebruikte bronnen:

Popstra

Re: Paarden hielpen Gina Schumacher bij verwerking ongeluk vader Michael

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:14

Gina is de beste Non Pro Reining ruiter!!
Precies haar vader. De drive, doorzettings vermogen en willing to win!!
Unstoppable!

Fantastisch om haar te zien showen