[FOTO] CAI Exloo 2026 - de marathon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

[FOTO] CAI Exloo 2026 - de marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:53

*Bokt.nl
Sport
Tekst door Cynn, foto's door het team van Ros Fotografie

Toch weer eens een fotoverslag van mij, omdat de mensport een te mooie sport is om niet in de spotlight te zetten. ;)

Zaterdag 29 maart was het tijd voor de marathon in Exloo. Op de donderdag en vrijdag hadden de combinaties hun dressuurproef gereden en op zondag was voor iedereen het afsluitende onderdeel, de vaardigheid, aan de beurt.
Mijn partner en ik hadden een beetje moeite met opstaan op zaterdag dus de eerste paar combinaties waren al van start toen wij aankwamen, maar grotendeels hebben wij tijdens de marathon in actie gezien. De menners moesten 6 of 7 (afhankelijk van de klasse waarin ze reden) hindernissen rijden. Het doel was natuurlijk de snelste tijden in de hindernissen te halen en alle ballen te laten liggen.

Met z'n tweeën hebben wij geprobeerd zoveel mogelijk voor jullie vast te leggen, dus kijken jullie mee?

Afbeelding
Wij hebben deze dag ook alle weersomstandigheden wel gehad. Harde wind, bewolking, regen maar ook zon. Hier begon de dag nog grijs bij Mauro de Koker (BEL) met zijn vierspan pony’s in de 2*. Mauro was ook de winnaar van deze klasse.

Afbeelding
De waterbak was dit keer de laatste hindernis van de dag, hindernis 7. Hier zien we Ester Tutert aan het sturen met haar enkelspan pony, zij won de 2*.

Afbeelding
Martha Younger (CAN) reed een verkeerde route in hindernis 3 & 5 waardoor ze werd uitgesloten in de eenspan pony's klasse 3*. Wat er precies misging durf ik niet te zeggen, ik heb haar in die hindernissen niet in actie gezien. Hier reed ze in hindernis 1.

Afbeelding
Rudolf Pestman (NED) zet hier in hindernis 5 nog even het gas erop richting de finishlijn. Hij was de winnaar van het enkelspan paarden in de 2*.

Afbeelding
In dezelfde hindernis zien we hier Lisa Kleinjan (NED) met haar tweespan pony’s. Zij won de 3*.

Afbeelding
In hindernis 6 zien wij Klaas van der Sande (NED) rondsturen. Klaas eindigde op de 13e plaats met 179.89 punten in de eenspan pony's 3*.

Afbeelding
In dezelfde hindernis zagen we Joris Wouda (NED) voorbij vliegen met zijn vierspan Welshjes, altijd fan van hem geweest! Hij eindigde op een mooie 2e plaats met 150.98 punten in de 3*.

Afbeelding
In dezelfde klasse als Joris reed Jana Lördwald (GER) naar een 6e plaats met 187.23 punten.

Afbeelding
Schimmels op de foto zijn bij ons stiekem wel favoriet, zeker pony's. <3

Afbeelding
Ook Dianne Legemaat - van Bemmel (NED) had hele mooie pony's mee. Ze eindigde op een 4e plaats met 164.04 punten in de 3*.

Afbeelding
Bij hindernis 4 heb ik de minste foto's van de dag, maar hier toch nog even in beeld gebracht terwijl Desiree van Lambalgen (NED) een fantastische dag had in de marathon. Bij maar liefst 5 van de 7 hindernissen pakte zij de snelste tijd. Met nog een foutloze rit in de vaardigheid op zondag was zij dan ook de winnaar bij de enkelspan pony’s 3*.

Afbeelding
Hier Desiree nog een keertje.

Afbeelding
Van Andrea Kun (HUN) een kleine close-up op de heuvel naar beneden bij hindernis 6. Zij eindigde op een 20e plaats met 154.91 punten in de eenspan paarden 3*.

Afbeelding
Xander Tuitjer (NED) hebben wij inmiddels ook al regelmatig op de foto gehad. Hij reed naar een 5e plaats met 137.38 punten in de eenspan paarden 3*.

Afbeelding
Istvan Szalbolcs Antal (HUN) was de winnaar van de tweespan paarden 2*.

Afbeelding
Een snelle bocht door Inge Winter (NED) richting een 2e plaats met 139.17 punten in de klasse eenspan paard 2*.

Afbeelding
Hier Gergo Rakoczi (ROU) in actie met zijn mooie tweespan. Hij eindigde op een 8e plaats met 164.01 punten in de 3*.

Afbeelding
Vilde Hedemark Valen-Sendstad (NOR) rijdt met een lekker tempo het water in en eindigde op een 10e plaats met 167.28 punten bij de eenspan pony's 3*.

Afbeelding
Wat hebben wij genoten van Tony Ecalle (FRA). Heerlijk, zoveel actie en stuurmanoeuvres! Petje af. Een terechte winnaar in de klasse enkelspan paarden 3*.

Afbeelding
Ook hadden we een paar para-deelnemers deze dag en als Haflingerfan was ik uiteraard blij Ivonne Hellenbrand (GER) te zien. Zij eindigde op een mooie 3e plaats met 156.53 punten.

Afbeelding
Aan het einde van de dag hadden we nog een grote groep vierspanners. Ik besloot even bij te komen en bij dezelfde hindernis te blijven, de waterhindernis. Met de groothoeklens erop, dichtbij de actie en wat modder-/waterspetters opvangen, want daar heb je als fotograaf geen problemen mee. Daar doen we het juist voor :D Anne Okkema (NED) was helaas uitgeschakeld in de vierspan paard 3* klasse, maar zo dichtbij geraasd en dan nog een regenboog op de foto... wat wil een mens nog meer?

Afbeelding
Gilian liep nog even voor Koos de Ronde (NED) naar een andere hindernis (hij is fan :D). Koos had een nieuw span mee en reed naar een 14e plaats met 188.66 punten.

Afbeelding
Nog een keer Koos op de foto, maar dan tijdens de eindsprint richting de finish van de waterbak, gefotografeerd door Gilian. Je kan mij zien zitten achter het rechtervoorbeen van het linkerpaard :+

Afbeelding
Dries DeGrieck (BEL) was de winnaar in deze klasse.

Afbeelding
Taren Lester (USA) reed naar een 13e plaats met 185.99 punten.

Afbeelding
En Mario Schildt (GER) eindigde op een 5e plaats met 172.18 punten.

Hopelijk hebben jullie zo een mooie indruk van de dag gehad en kom volgend jaar vooral lekker zelf kijken, toegang is gratis! :wave:

Winnaars per klasse:
Ophelie Vegterlo (NED) – tweespan pony’s 2*
Ester Tutert (NED) – enkelspan pony’s 2*
Mauro de Koker (BEL) – vierspan pony’s 2*
Istvan Szalbolcs Antal (ROU) – tweespan paarden 2*
Rudolf Pestman (NED) – enkelspan paarden 2*
Hans Arends (NED) – para mennen
Lisa Kleinjan (NED) – tweespan pony’s 3*
Marijke Hammink (NED) – vierspan pony’s 3*
Desiree van Lambalgen (NED) – enkelspan pony’s 3*
Lars Schwitte (GER) – tweespan paarden 3*
Tony Ecalle (FRA) – enkelspan paarden 3*
Dries Degrieck (BEL) – vierspan paarden 3*

Klik hier voor alle uitslagen en scores.

Konstantine

Re: [FOTO] CAI Exloo 2026 - de marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:00

Gave reportage zeg!

Wat een machtig dier is de linksvoor van Koos de Ronde <3

Het span van Gergo Rakoczi vind ik ook heel mooi. Echt powerpaarden :D

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:05

Heel gaaf verslag en prachtige foto's <3

Respect voor jouw zo dichtbij de waterbak.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:34

Mooie foto's van een geweldige sport.

Er deden 2 club genootjes mee bij enkelspan paard 3* (eentje zelfs met 2 paarden).

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:40

Wat een gave foto's weer. Dank jullie weer!

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:22

Prachtige foto's weer, dank je wel!

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:53

Supermooie fotos! Ik ben zo vrij geweest ze door te sturen naar Andrea kun en Rudolf pestman :o

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

Wat een mooie foto's Cynn! De kracht en actie straalt van de foto's af. <3

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:04

Een van Mauro's ponies hebben wij gehad een paar jaar (Fuzz) <3 Altijd leuk om te zien dat hij het goed doet

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Waanzinnige foto's! <3 Tot waar zat de modder? :))

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:25

Het zat in m'n haar, gezicht, cameratas en uiteraard m'n kleren _O- heb het er zeker voor over. De camera heeft ook alweer een schoonmaakbeurt gehad. Blijft gewoon tof om zo dichtbij de actie te zitten :D Ik sta bij de eventing ook wel eens in het water.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:20

Wat een geweldige foto's heb je gemaakt. Dat vangt echt de sfeer. Tof!
Die van Okkema met de regenboog is prachtig.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:58

Wat een gave actie foto’s! Heel mooi vastgelegd.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Zoo, wat een gave foto's zeg! Machtig mooi vastgelegd, en die van Anne Okkema is helemaal tof +:)+ :wow: