34-jarig paard op manege door zijn benen gezakt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

34-jarig paard op manege door zijn benen gezakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:49

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Dit is niet het paard uit het artikel. Foto: Marlies Trap Fotografie

Kissenger Boy, een 34 jarig paard welke gestald staat op een manege in Dordrecht gaat elke avond liggen om te slapen en staat dan ook zonder problemen weer op. Helaas ging dat afgelopen dinsdag niet. Het dier kon niet meer overeind komen en de brandweer moest komen om het paard te helpen. Tevens is er een veetakel uit Noordeloos ingeroepen om te helpen met tillen.

Kissenger Boy had een wondje op één van zijn knieën en wat last van zijn schouder maar loopt ondertussen weer gezellig rond en heeft een extra dikke laag stro in zijn stal gekregen.

De brandweer heeft een lekkere taart gekregen als bedankje.

Klik op één van de links van de bronnen voor foto's.

Gebruikte bronnen:

manzano

Re: 34 jarige paard op manege door zijn benen gezakt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:02

Nogal rare berichtgeving (ook als je naar de links kijkt).
Door de benen zakken is wel echt even wat anders dan niet meer overeind komen na het slapen. Beiden is vervelend natuurlijk, maar de toon is totaal anders.
Zo te horen heeft hij een fijn baasje dat goed op haar oudje past. Hopelijk was het eenmalig en kan hij nog lekker van z'n oude dag genieten.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:05

Beetje suggestieve titel ook door er manege bij te zetten := Wekt de indruk dat het paard tijdens een les door zn benen is gezakt terwijl er totaal iets anders aan de hand is.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:12

Dat dacht ik ook..

Aan de andere kant, een oudje die niet meer zelfstandig op kan staan..wordt denk ik tijd om die te laten gaan.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:17

Het is een pensionstal, eerdere en betere berichten gaven wel aan dat het een pensionstal is.

Snap niet zo goed dat je met zo'n oudje nog op die stal blijft staan.
24/7 binnen, geen mogelijkheid tot buiten zetten.
Is mijn allereerste pensionstal, geen mogelijkheid tot buitenstaan. 1 enkele paddock, die wordt gebruikt als je je stal aan het mesten bent. Rest van de paarden moet aan de muur staan tot ze aan de beurt zijn als je tegelijkertijd op stap bent.

In de winter staat alles op stal en in de zomer staat alles buiten. Wei en bak zijn elders.
Laatst bijgewerkt door Onali op Gisteren, 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Elisa2 schreef:
Dat dacht ik ook..

Aan de andere kant, een oudje die niet meer zelfstandig op kan staan..wordt denk ik tijd om die te laten gaan.

Dit dacht ik ook. Meerdere keren meegemaakt dat een oudje moeilijk meer in de benen kwam en dan komt er toch vrij snel een dag aan dat het helemaal niet meer lukt.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:36

Dee_Es schreef:
Elisa2 schreef:
Dat dacht ik ook..

Dit dacht ik ook. Meerdere keren meegemaakt dat een oudje moeilijk meer in de benen kwam en dan komt er toch vrij snel een dag aan dat het helemaal niet meer lukt.

Dacht ik ook al, zo'n titel kan Peta en geestverwanten triggeren om boze reacties richting maneges te schrijven...

Hopelijk is het paard verder nog happy, maar hier ook de ervaring dat het door de achterbenen zakken een veeg teken is dat het afscheid eraan zit te komen...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:35

Titel deed me inderdaad denken aan een pony die tijdens het manegewerk ineen zakt.

"Gelukkig" is het een ander verhaal.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:02

Onali schreef:
Het is een pensionstal, eerdere en betere berichten gaven wel aan dat het een pensionstal is.

Is mijn allereerste pensionstal, geen mogelijkheid tot buitenstaan. 1 enkele paddock, die wordt gebruikt als je je stal aan het mesten bent. Rest van de paarden moet aan de muur staan tot ze aan de beurt zijn als je tegelijkertijd op stap bent.

In de winter staat alles op stal en in de zomer staat alles buiten. Wei en bak zijn elders.

Dit... Stal Valk. Gewoon overal te lezen op fb..
Hell op aarde voor je paard...vreselijk...

En als een paard idd niet meer goed overeind kan zelfstandig, is het misschien tijd....

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:24

Als het 1 keer niet overeind kan komen.
En verder nog wel ligt. Dan is het wel heel kort door de bocht om in te laten slapen

Miepmiep01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:42

Onali schreef:

Ach jeetje wat triest..

daantjuhhh

Re: 34-jarig paard op manege door zijn benen gezakt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:07

Clickbait titel dit _O-