Bokker SeaSide fokt een droomkruising: Konik X Kigar Mustang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Bokker SeaSide fokt een droomkruising: Konik X Kigar Mustang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 07:09

* Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Baby Spirit. Foto: Annalies Kemp

Het is weer tijd voor een nieuw verhaal over een paard van een bokker. Dit keer is het de beurt aan SeaSide! Ze verteld ons over haar kruising Konik x Kigar (redactie: https://www.bokt.nl/wiki/Kiger-Mustang) Mustang.

Spirit is bij ons geboren, uit mijn Konik merrie Vaiana. Ik wilde heel graag een veulen uit Vaiana fokken wat iets groter, sportiever maar nog steeds wel een beetje de wild kenmerken zou behouden.

Spirit groet tot nu toe ook echt uit in het paard wat ik voor ogen had.

In mei wordt Spirit 2 jaar, op dit moment staat hij in een opfok omdat hij nog hengst is.

Hij mag daar ravotten met andere hengsten en als ik langs kom gaan we aan het grondwerk abc.

Voor Spirit naar de opfok ging, hebben we veel strandritjes gedaan, daarbij kon hij op rustige momenten prachtig los spelen op het strand met het andere veulen.

Ik kijk enorm uit om straks met hem aan de slag te gaan en ik ben benieuwd hoe hij onder het zadel wordt.

Spirit schijnt heel goed in uitbreken te zijn... dat komt natuurlijk ook door de naam, op dag 1 liep hij al bijna bij de buurman.

Spirit is een enorm nuchtere avonturier, niks maakt hem echt van streek. Ik hoop natuurlijk nog 30 jaar met en van Spirit te genieten maar of ik daarna nog steeds voor een spiegelende en super slimme konik x kiger Mustang zou gaan weet ik niet. Misschien dat ik als 50+er er dan geen behoefte meer aan heb (of juist wel :+ )

Afbeelding
Op ĥet strand met Rocky Mountain Horse Chéri

Afbeelding

Afbeelding
Spirit afgelopen zomer, hij was hier 1,5

Afbeelding
Afgelopen winter

Bieden

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:11

Wat een leukkie ben benieuwd hoe die uit gaat groeien straks.

Elisa2

Re: Bokker SeaSide fokt een droomkruising: Konik X Kigar Mustang

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:03

Aparte kruising! De Kiger mustang moest ik even opzoeken.

Ik ben benieuwd of hij wordt wat je gehoopt hebt.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 49 min geleden

Oo wat een leukerd! En fijn dat je bij de opfok alsnog wat grondwerk kan doen, het klinkt alsof hij wel van een uitdaging houdt. Wanneer ga je hem ophalen uit de opfok?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25 min geleden

Hij wordt steeds knapper :j Ik ben heel benieuwd hoe hij verder op gaat groeien en wat voor moois jullie allemaal samen mogen gaan doen!