Superieure zege voor Ipsthar op CSI5* Den Bosch

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Superieure zege voor Ipsthar op CSI5* Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 18:44

KWPN
Sport

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Er stond gisteravond geen maat op Bas Moerings en familiefokproduct Ipsthar. Aan het begin van het dekseizoen boekte de KWPN-gekeurde hengst fraai succes op de Dutch Masters door het 1.55m te winnen.

Veertien combinaties plaatsten zich voor de barrage en drie combinaties bleven daar met minimale tijdsoverschrijding net buiten, waaronder Willem Greve met de KWPN-gekeurde hengst Grandorado TN (v.Eldorado van de Zeshoek) en Hessel Hoekstra met de KWPN-gekeurde VDL Mindset ES (v.Aganix du Seigneur), die daarmee een sterk 1.55m-debuut maakten.

Apetrots
De hoofdrol was weggelegd voor Bas Moerings en Ipsthar (Denzel van ’t Meulenhof uit Vestha stb prest van Farmer, fokkers Geert en Jan Moerings uit Roosendaal/Oud-Gastel). Zij waren niet alleen foutloos in de barrage, maar ook nog eens 2,5 seconden sneller over de finish dan de nummers twee. Ook Harrie Smolders had met zijn routinier Monaco (v.Cassini II) langer tijd nodig, en bezette de derde plaats. “Ik ben apetrots op Ipsthar, hij heeft deze overwinning echt verdiend. Ik heb alles samen met hem geleerd en hij heeft veel van mij moeten verdragen. Gelukkig neemt hij mij mijn fouten nooit kwalijk en wordt hij alleen maar beter. Het begint allemaal op zijn plek te vallen en vandaag kwam alles samen”, liet Bas Moerings optekenen in het persbericht van de Dutch Masters.

Stargos VDL vierde
Er was ook succes voor de KWPN-goedgekeurde hengst Stargos VDL (Stakkato Gold uit Estella van Conthargos, fokker W. Winkeler) met Hessel Hoekstra in het 1.45m op tijd. Zij behoorden tot de snelste foutloze combinaties in de Gemeente ’s Hertogenbosch Prijs en bezetten de vierde plaats, twee plaatsen hoger dan Willem Greve met de KWPN-goedgekeurde hengst Cero Blue TN (Chacoon Blue uit Die Cera van Balou du Rouet, fokker Harm Thormählen). Een mooie prestatie voor de twee negenjarige talenten.