Paarden staan midden in de samenleving in Wolvega

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paarden staan midden in de samenleving in Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:28

KNHS
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

Wolvega heeft al heel lang een relatie met paarden. Zaterdag 7 maart wordt daar een vernieuwde hoofdstraat geopend en dit staat volledig in het teken van paarden: een stoet met 20 paarden, 4 aangespannen combinaties, 3 pony’s met sulky en daarachter de kinderen met de hobby horses nemen de winkelstaat in gebruik.

Thema is paarden omdat de karresporen en de hoefijzers in de bestrating refereren aan de historische- en actuele relatie Wolvega met paarden.

’s Middags kunnen kinderen over de hindernissen springen. Al met al een prachtig feest met allerlei activiteiten rondom paarden (hoefsmid, zadelmaker etc.).

Een mooi voorbeeld van hoe paarden midden in onze samenleving staan.

senna21

Re: Paarden staan midden in de samenleving in Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:55

Klinkt leuk. Gaan er nog Bokkers naar toe om foto's te maken? :)

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:27

senna21 schreef:

Mocht je willen gaan, dit is het programma.

Wist u dat… Wolvega al meer dan 100 jaar een echt paardendorp is? Vroeger brachten de winkeliers hun waren rond met paard en wagen.

7 maart om 11 uur: een geweldige paardenoptocht. Kinderen met hobbyhorses mogen ook meedoen door om 10:45 uur aan te sluiten bij de optocht bij modehuis Boersma. Vanaf 12 uur zal er muziek klinken door de Klebienders, Draaiorgel de Grote Dorus, Kinderen met hobbyhorse kunnen een parcours lopen in de tent op het Acht-Pilarenplein. Ook kun je daar op rijpaardjes op wieltjes meedoen of je laten schminken. In het dorp vind je verder oude ambachten, straattheater, ponyrijden, een echte paardentram met verhalen verteld door Roelof Bakker van kiekhuus. Op het Centrumplein kun je rodeo rijden, op de foto op een Sulky en hoefijzer gooien. En in de Pastoriestraat kunnen kinderen springen op de springkussens. En er is nog veel meer te doen. Zo hebben de winkeliers hun winkels versierd zodat ze de hele week al in het teken van paarden staan en kun je nog tot en met 7 maart meedoen aan de stempelactie.

De paarden stappen door het dorp en moeten dan buitenom terug naar de parkeerplaats waar ze begonnen zijn, aldus dat was in eerste instantie de afspraak. Of de menners daar nu ook mogen parkeren weet ik niet. Eerste bericht was dat die nog verder weg moesten parkeren.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:30

senna21 schreef:

Ik woon in Wolvega dus kan het niet echt ontwijken :')

Ik kan waarschijnlijk niet helemaal bij de optocht kijken omdat mn eigen paard naar de osteopaat gaat, maar ik zal foto's maken als ik een rondje door het dorp doe