Justin Verboomen: “Zonik Plus kan nog steeds veel beter”

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Justin Verboomen: “Zonik Plus kan nog steeds veel beter”

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-26 17:08

The Dutch Masters
Sport

Justin Verboomen met Zonik Plus. Foto: © FEI/Leanjo de Koster

Justin Verboomen en Zonik Plus schreven vorig jaar meerdere malen geschiedenis voor de Belgische dressuur. De huidige nummer één van de wereld brak record na record en wist als eerste Belgische dressuurruiter een individuele medaille op het EK te winnen, en dat werd direct een gouden. Hoe kijkt Justin Verboomen terug op al deze successen? “Afgelopen jaar was echt onvoorstelbaar, maar als ik heel eerlijk ben, zijn er veel dingen en momenten aan mij voorbijgegaan”, reageert hij. “Ik kan mij bijna niet voorstellen dat wij, ik en Zonik Plus, al deze successen hebben behaald. Maar als ik dan beelden terugzie van al deze momenten, dan besef ik mij het weer”, klinkt het licht geëmotioneerd.

“Het voelt haast onwerkelijk”
“Mijn dagelijkse routine is echt ver van de spotlights, ik werk op stal bijna helemaal alleen iedere dag, alle successen en resultaten voelen haast onwerkelijk en staan zo ver af van mijn dagelijkse bezigheden. Dat maakt het soms moeilijk om te realiseren dat wij dit echt zijn. Ik geniet wel echt van de wedstrijden, ze zijn onderdeel van mijn job. En ik leer steeds meer en meer van de wedstrijden te genieten. Het zit nu eenmaal in mij dat ik altijd denk dat het niet goed genoeg gaat zijn, en daar kan ik steeds beter mee omgaan.”

“Zonik Plus kan nog steeds veel beter”
“Na Frankfurt, heeft Zonik Plus zich in januari en februari op zijn carrière als dekhengst gericht. Daardoor heb ik hem iets minder getraind, maar ik heb hem wel in vorm gehouden.” Afgelopen weekend verscheen Justin Verboomen met Zonik Plus in de piste van CDI Lier. Niet om deel te nemen aan de 4* Grand Prix, maar voor een muzikale show. “Ik wilde graag van deze gelegenheid gebruik maken. Thuis in de training hebben we de afgelopen twee maanden getraind om verschillende oefeningen te verbeteren. Deze show gaf mij de gelegenheid om te kijken waar we staan in een wedstrijdsetting, zodat we tijdens The Dutch Masters hopelijk er weer een schepje bovenop kunnen doen. Zonik Plus kan nog steeds veel beter, en hij is superjong. Ik kan echt niet wachten om te zien wat de toekomst ons gaat brengen.”

Vizier op WK
Dit jaar staat uiteraard volop in het teken van het WK dat later dit jaar in Aken wordt georganiseerd. Ook Justin Verboomen heeft daarop zijn vizier gericht. “Uiteraard, dat is ons hoofddoel dit jaar. Normaal gesproken nemen we na The Dutch Masters waarschijnlijk deel aan Fontainbleau, en sowieso aan het CDIO in Lier. Dat is het plan”, vertelt de Belgische ruiter.

Een leven ver van de spotlight
Inmiddels heeft de gouden combinatie ongelooflijk veel fans, en inspireren ze mensen onder andere met hun harmonieuze manier van rijden. “Ik vind het verrassend en kan moeilijk geloven dat mensen fan van ons zijn. Al begrijp ik zeker dat mensen fan van Zonik Plus zijn. Hij is echt heel speciaal en ik ben zelf ook ongelooflijk fan van dit paard. Iedere dag als ik hem op stal zie, denk ik opnieuw ‘Oh my god, dit is mijn paard’. Dus als ik het zo bekijk begrijp ik het. Maar zoals ik net al zei, mijn gewone dagen zijn zo ver van de spotlight en ben ik alleen bezig met de paarden en dat is mijn passie, dat is mijn drive.”

Justin en Zonik Plus zullen aan de start verschijnen in de wereldbekerwedstrijden. De FEI Dressage World Cup™ Grand Prix, presented by RS2 Dressage wordt verreden op vrijdag 13 maart (14.00 uur) en de FEI Dressage World Cup™, presented by Equestic Kür op Muziek op zaterdag 14 maart, ook om 14.00 uur.

Volledig overzicht deelnemers internationale dressuurwedstrijden
Programma The Dutch Masters 2026
Bestel hier je tickets !

amen

Re: Justin Verboomen: “Zonik Plus kan nog steeds veel beter”

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 22:29

Justin verboomen.. is truukje rijder. LDR.

Hij word kapot gereden.

Ik heb diverse filmpjes gezien waarop je duidelijk kan zien. Dat paard gesloopt word door justin.

En die wil ik hier gerust plaatsen.

Zodat je de waarheid kan zien!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 22:42

Uh huh ?
Vind t altijd weg fijn en licht uit zien en hoop , dat daar niets aan verandert, als hij „beter“ wordt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 23:05

amen schreef:

Hij word kapot gereden.

Ik heb diverse filmpjes gezien waarop je duidelijk kan zien. Dat paard gesloopt word door justin.

Houd je alsjeblieft bij feiten in plaats van een sensatiestukje plaatsen. Zoals jij het schrijft lijkt het wel een complottheorie.

Pastis

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 05:57

Huh? Dat is nu wel een van de laatste dingen die ik verwacht te zien bij Justin.
Hij heeft echt een hele fijne, klassiek en zachte opleiding gehad - met respect voor het paard.

We mogen niet vergeten dat er van iedere ruiter moment opnames zijn die we misschien zelf liever anders hadden gezien.

Ik ben allesinds erg benieuwd om te zien wat de toekomst hem brengt. Ik heb zijn kür op muziek gezien en was zelf ontzettend geëmotioneerd. Je ziet in alles wat hij doet, dat hij zo ongelofelijk van Zonik houdt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:24

Totale nonsens...

Maar zijn jonge paard die hij laatst een paar keer startte en die door een gebrek aan draagkracht iets achter de LL kwam dat werd gelijk breed uitgemeten in de toetsenbordridders clubjes en daar komt deze nonsens ook vandaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:36

amen schreef:

Hij word kapot gereden.

Que? :')

Dan kom je zeker met zulke aan elkaar geplakte filmpjes van de jonge beesten die nog geen balans/kracht hadden en er achter wegkruipen?
Dat zijn namelijk de enige filmpjes van Justin waar ik me kan voorstellen dat iemand met wat minder rijtechnische kennis er LDR in kan zien?

En "hij word kapot gereden" nogal een uitspraak, heb je een glazen bol?
Want zelfs veel top OS paarden die vroeger ècht LDR/rollkur zijn gereden en gigantische kilometers maakten zijn heel gebleven en oud geworden... dus ook al zou het LDR zijn (waar ik het dus al niet mee eens ben) betekend die foute/extreme manier van hyperflexen ook niet meteen een kapot paard.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:02

amen schreef:

Hij word kapot gereden.

Hmmmm, zo ken ik hem totaal niet, ik heb hem al heel vaak gezien op wedstrijd, ook voor hij bekend werd, en ik heb hem nog nooit onrespectvol bezig gezien met een paard.

Het is trouwens ' hij wordt' niet 'hij word' .... :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:11

c_alsemgeest schreef:
amen schreef:

Hij word kapot gereden.

Que? :')

Dan kom je zeker met zulke aan elkaar geplakte filmpjes van de jonge beesten die nog geen balans/kracht hadden en er achter wegkruipen?
Dat zijn namelijk de enige filmpjes van Justin waar ik me kan voorstellen dat iemand met wat minder rijtechnische kennis er LDR in kan zien?

En "hij word kapot gereden" nogal een uitspraak, heb je een glazen bol?
Want zelfs veel top OS paarden die vroeger ècht LDR/rollkur zijn gereden en gigantische kilometers maakten zijn heel gebleven en oud geworden... dus ook al zou het LDR zijn (waar ik het dus al niet mee eens ben) betekend die foute/extreme manier van hyperflexen ook niet meteen een kapot paard.

Uiteindelijk gaan ze allemaal kapot. Of je er nu opzit of niet… :D

Mensen krijgen ook artrose. Ook de mensen die geen marathons gelopen hebben.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:29

Hemel ;(

Zo'n sympathiek stukje van een ruiter met alle lof voor zijn geweldige paard.
En dan zo'n reactie.
Het blijft toch een vreemd mechanisme.

Leuk interview. het klinkt als een mega sympathieke vent met alle respect voor zijn paard, Ik krijg er plaatsvervangende hartjes van in mijn ogen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:34

amen schreef:

Hij word kapot gereden.

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:56

Precies dat! Amen!

Sjonge hebben we eindelijk een super mooi voorbeeld die mensen inspireert om het beter te doen. Wordt ie ook weer neer gesabeld. _-:( Wat een nare wereld kan de paarden wereld toch zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:01

Jemig, is er een ruiter die een paard zo vriendelijk rond rijd , moet er weer iets negatiefs geschreven worden.

Heel eerlijk , ik volg al een hele poos een klassieke rij instructeur, een bekende man, maar wat daar nu aardig aan gevonden wordt, ik zie alleen maar boze paarden, klapperende bitten, paarden die echt bang van die man zijn, wat is hier dan zo heilig aan? Want dat zou hét moeten zijn, klassieke dressuur, nou , laat maar...Doe dan Justin maar.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:35

amen schreef:

Hij word kapot gereden.

Wat een fijne, goed onderbouwde en genuanceerde post is dit. -O-

Ja sorry hoor, maar zeiken kan ik ook.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:42

Ik wacht met spanning op die filmpjes. Ik leer graag bij.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:47

amen schreef:

Hij word kapot gereden.

Klinkt zooooooo jaloers dit!!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:25

Kom maar op met die filmpjes dan

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:49

Popstra schreef:
amen schreef:

Hij word kapot gereden.

Klinkt zooooooo jaloers dit!!

Ik ben het absoluut oneens met de post van amen maar dat je het op jaloezie gooit vind ik altijd zo’n dooddoener. Zodra iemand ook maar een beetje kritisch is dan is het Bokt meteen jaloezie wat de klok slaat. We zijn de leeftijd van het voortgezet onderwijs toch wel ontgroeit?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:08

Amen ben benieuwd naar video’s
Ook van je eigen rijderij overigens, of is dat er niet?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:07

Dit is niet kritisch zijn dit is een ongzouten mening geven die nergens onderbouwd word.
Dat is afgunst dus jaloezie naar mijn mening!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:19

Die filmpjes gaan er vast niet komen, want ze zijn er vast niet.
Zo jammer dat een topic weer verziekt raakt door zulke ongefundeerde beschuldigingen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:22

Popstra schreef:
Dit is niet kritisch zijn dit is een ongzouten mening geven die nergens onderbouwd word.
Dat is afgunst dus jaloezie naar mijn mening!

Dat zijn echt aannames van jouw kant hoor. Nogmaals ik ben het echt met haar post oneens maar hou het gewoon een beetje volwassen.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 01:30

Zullen we het even anders bekijken? Zonik Plus voldoet niet aan de rontgenologische eisen, dus bijna iedereen op bokt zou op basis van de keuring dit paard niet kopen.
Maar het is op dit moment wel een van de best presterende paarden die toch heel sympathiek gereden en gehouden wordt.
Dan doe je als ruiter toch ook wel iets goeds denk ik?