Het doorgeefstokje van februari 2026: Rivano

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Het doorgeefstokje van februari 2026: Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:27

*Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Bokker Rivano en haar paard Dak. Foto: Rivano

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Dat was om mijn paardenkennis-voorraad aan te vullen. Ik denk dat het destijds was omdat de zoekmachine vaak Bokt-topics naar boven haalde, en dat ik toen maar een account aangemaakt heb om van meer functies gebruik te kunnen maken. Dat was in september 2003, toen je alle nieuwe topics op Bokt nog makkelijk even snel in een pauze kon doorlezen. 

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Denk dat mijn eerste bericht ergens in een prehistorische mesthoop/archief staat. Maar de eerste die ik nog in de geschiedenis kan vinden is:

Rivano schreef:
Hebben ze ook een website? Kan zo snel geen extra info vinden.

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Een 1, kan me geen beschamend bericht herinneren. 

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Ik denk dat de meesten mij wel kennen van mijn tweede paard, Dak. Ik hield daar een soort dagboek van bij, omdat ik hem op proef had om te kopen maar hij klaar voor de slacht bleek te zijn. Mijn plan was hem voor de slachtprijs over te nemen en te laten inslapen, niet echt een “ik ga een paard redden”-topic dus, al was dat in zijn geval wel een redding geweest. Maar zover kwam het niet, de tussenverkoper verdween met de noorderzon, de politie vermoedde dat hij gestolen was, ik had alleen een tijdelijk proefcontract en niemand die wist wie nu de echte eigenaar was. Daardoor kon ik hem EN niet kopen EN niet laten inslapen. Via mijn rechtsbijstand waren we met een rechtszaak bezig, en uit onderzoek bleek dat de tussenverkoper in meerdere landen gezocht werd voor allerlei criminele activiteiten.

Na een jaar mocht ik hem (uit)eindelijk laten inslapen. Hoewel het vanaf het begin het plan was, was ik toch ontroostbaar. Het is lang geleden, maar ik heb nog steeds een foto van hem in mijn woonkamer. 
En mochten mensen me daar niet van kennen, dan misschien van mijn Brazilie-topics met de avonturen met Kees. 

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Ten tijde van Dak, was dat vooral heel veel steun. Dacht eigenlijk dat (bijna) iedereen me voor gek zou verklaren, maar heb er echt veel aan gehad. Dank daarvoor. Daarnaast betekent Bokt voor mij kennis. Al vind ik het ook leuk om foto topics door te bladeren.  

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Ik ben begonnen met paardrijden toen ik 6 was, en zo rond mijn 10de/11de kan ik wel zeggen dat ik Penny was. Ik was ook lang lid van de Penny. Bij ons achter was er een pleintje, en dan reed ik daar een dressuurproef op mijn fiets, met uiteraard mijn cap op. Van mijn moeder mocht ik alleen geen touw aan het stuur maken voor teugels. Flauw.  :')

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Dan woonde ik in Portugal, op een klein boerderijtje met veel dieren en 3 paarden, maar toch dicht genoeg bij een grotere stad en vliegveld. Portugees spreek ik al, 1 paard is er al, nu de rest nog... 

8. Jij bent op een gegeven moment vertrokken naar Brazilië en heeft daar wortel geschoten. Tienus63 heeft respect en bewondering voor de stap die jij toen hebt gemaakt, zou je die stap ook gemaakt hebben zonder Dak, de musical?
Ik denk dat ik er langer over nagedacht zou hebben. Nu belde de grote baas op, en nog voordat hij uitgesproken was dat "ik erover na kon denken of ik overgeplaatst wilde worden naar het kantoor in Brazilie" had ik al JAAAA gezegd. Was hij wel verbaasd over. Maar het leek me het ideale moment voor iets nieuws. Anders had ik langer gewacht en ook andere opties bekeken. Maar nu, hop ,koffers inpakken en gaan. Vaarwel Nederland.    :)F

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
othelloster

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Welke tips heb je voor mensen die ook met een dergelijk ziek/verwaarloosd paard (zoals Daantje) in bezit krijgen? Of, is er iets wat je anders gedaan zou hebben?

Yavanna

Re: Het doorgeefstokje van februari 2026: Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:10

Leuk om te lezen Rivano. Heb het hele Dak verhaal op de voet gevolgd en ook je Brazilie avonturen. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat.

Elisa2

Re: Het doorgeefstokje van februari 2026: Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:53

Ah het verhaal van Dak kan ik me ook nog herinneren, wat zuur was dat zeg.

Leuk om zo meer over je te weten te komen! Hopelijk gaat de Portugal droom nog lukken.