Sport
De KWPN-erkende hengst Zonik Plus is na zijn successen in Frankfurt de afgelopen twee maanden vooral ingezet voor de dekdienst. Tijdens The Dutch Masters maakt de Europees kampioen zijn opwachting terug in de piste. Ter voorbereiding daarop, geeft Justin Verboomen aanstaande zaterdagavond tijdens CDI Lier een muzikale show met Zonik Plus.
Twee jaar geleden in Lier, bleek de doorbraak van de inmiddels gevestigde combinatie, toen zij Belgisch kampioen werden in de Midden Tour. Daarna gaat de uitspraak ‘de rest is geschiedenis’, op voor de sympathieke ruiter en zijn zwarte geweldenaar, die afgelopen jaar ook geschiedenis wisten te schrijven voor de Belgische dressuursport, toen zij de eerste individuele dressuurmedaille wisten te winnen op het EK.
Schepje erbovenop
Ondanks dat Justin Verboomen niet op de startlijst staat van de 4* Grand Prix, komt hij wel met Zonik Plus naar Lier op zaterdagavond. “Ik wilde graag van deze gelegenheid gebruik maken. Thuis in de training hebben we de afgelopen twee maanden getraind om verschillende oefeningen te verbeteren. Deze show geeft mij de gelegenheid om te kijken waar we staan in een wedstrijdsetting, zodat we tijdens The Dutch Masters hopelijk er weer een schepje bovenop kunnen doen. Zonik Plus kan nog steeds veel beter, en hij is superjong. Ik kan echt niet wachten om te zien wat de toekomst ons gaat brengen.”
Gouden combinatie
Vlak voorafgaand aan de Kür op Muziek van de 3* Grand Prix, om 19.30 uur, betreedt de gouden combinatie de piste van CDI Lier. Begeleid door livemuziek en zang, kan het publiek genieten van dit optreden.
Tickets 15 euro
Programma en uitslagen