[DE] Concours in München afgelast na paardenmishandeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[DE] Concours in München afgelast na paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-26 21:11

Bokt Nieuwsredactie
Buitenland

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Een concours van het Bayerischer Reit- und Fahrverband e.V. (BRFV) in München is voortijdig stilgelegd nadat meerdere pony’s 's nachts ernstig zijn mishandeld in de stallen van de Olympia Reitanlage in Riem.

Geen blijvend lichamelijk letsel
Onbekenden zouden 's nachts in de stallen op het terrein hebben ingebroken. Daarbij werden zes pony’s toegetakeld: manen, staarten en voorlokken werden afgeknipt en bij sommige dieren werden benen vastgebonden en hun tong vastgebonden. Volgens een dierenarts hebben de dieren naar verwachting geen blijvend lichamelijk letsel opgelopen.

Kwalificatiewedstrijd afgelast
De pony’s verbleven op het complex vanwege een kwalificatiewedstrijd voor een nationale jeugdcompetitie. Nadat de incidenten zondagochtend aan het licht kwamen, besloten de organisatoren het evenement per direct af te gelasten. Het nieuws leidde tot grote onrust onder de deelnemers en hun begeleiders. BRFV-voorzitter Wilfried Herkommer vertelde maandag aan Equi Pages: “De schok was bij iedereen groot. De kinderen waren diep van streek. Niemand wilde onder deze omstandigheden nog rijden. Iedereen wilde alleen nog maar naar huis.”

Extra veiligheidsmaatregelen
De politie in München onderzoekt de zaak. Er zijn geen duidelijke sporen van braak gevonden en de stallen zouden niet afgesloten zijn geweest. Ook het veterinaire toezicht is betrokken bij de nazorg voor de dieren.

De Duitse hippische federatie (FN) noemt de gebeurtenissen schokkend en benadrukt dat het welzijn van paarden en pony’s vooropstaat. Op het terrein zijn inmiddels extra veiligheidsmaatregelen genomen, waaronder aanvullende bewaking en cameratoezicht.

Gebruikte bronnen:
Laatst bijgewerkt door JPitty op 22-02-26 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast.

kally

Re: [DE] Concours in München afgelast na paardenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 22:23

Telkens weer weet de mens je weer te verbazen met gruwelijkheden naar dieren toe….onbegrijpelijk dat er zulke zieke geesten zijn!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 09:52

Echt he, ik las dit en dacht echt..huh? hoe dan en waarom?

Echt zo ontzettend sneu en triest voor die dieren.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:14

Zou dit door mensen zijn gedaan die tegen de paardensport zijn?

Je moet wel echt een beste kronkel in je hoofd hebben wanneer je benen en tong vast gaat knopen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:04

Lithya schreef:

Je moet wel echt een beste kronkel in je hoofd hebben wanneer je benen en tong vast gaat knopen.

Mensen die tegen paardensport zijn, zijn daartegen vanuit dierenwelzijnsoogpunt.
Die gaan dus ZEKER geen paarden mishandelen.....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:09

Ninx schreef:
Lithya schreef:

Mensen die tegen paardensport zijn, zijn daartegen vanuit dierenwelzijnsoogpunt.
Die gaan dus ZEKER geen paarden mishandelen.....

Dat zeg je wel heel stellig... ik ben het niet met je eens. Ik denk dat je juist in deze hoek moet zoeken. Een doorgeslagen fanaticus met een kronkel in de kop. Ik hoop dat ze de dader vinden en ook de benen en de tong vastknopen. En kaalscheren...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:14

Wat erg .Ik heb er geen woorden voor. Ik hoop dat uitgezocht wordt wie dit gedaan heeft!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:53

Is het gebruikelijk dat er geen toezicht is? Niet eens voor zoiets, meer om in te grijpen als er een paard over de zeik gaat, koliek krijgt, de stal open weet te krijgen enz.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 13:58

Rex_Rolfo schreef:
Is het gebruikelijk dat er geen toezicht is? Niet eens voor zoiets, meer om in te grijpen als er een paard over de zeik gaat, koliek krijgt, de stal open weet te krijgen enz.

Dit dacht ik ook, waar was de stal wacht? Zoveel dieren bij elkaar op vreemd terrein.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 14:14

Bizar dit!
Normaal is het bij grote events wel zo dat er bewaking loopt. Er hekken om het terrein staan waar de stallen staan en een portier bij de ingang..je moet altijd een controle bandje om je pols als deelnemer.Ik heb geen idee in hoeverre dit een groot of misschien toch klein ,event, was

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 20:14

Inmiddels hebben ze direct camera’s geïnstalleerd en loopt er bij volgende concoursen beveiligingspersoneel rond. Was ook geen klein concours maar drie daags evenement.