Bokt Community
Al twee dagen staan we stil bij de verschillende relaties die op Bokt ontstaan zijn, en nog steeds hebben we meer te delen. Dit topic trappen we af met iemand die in het verleden al meegedaan heeft aan het community onderdeel 'Bokt vriendschappen':
Mickey schreef:Onderwerp: Gezocht: relaties en vriendschappen uit 25 jaar Bokt
Een aantal jaren gelden was er ook een stukje over de vriendschap tussen Ka en mij ook te lezen op VN
[VN] Bokt vriendschappen: Mickey en Karin
Nu nog steeds een mooie vriendschap en morgen zien we elkaar weer
Een kijkje terug in de tijd, naar 2018:
Deze maand in de Bokt vriendschappen vertellen oud teamleden Karin en Mickey over hun vriendschap.
Karin & Mickey schreef:De (Bokt)vriendschap tussen Karin en Christianne (Mickey) bestaat sinds 2001, het jaar waarin Bokt op het wereldwijde web verscheen. Jarenlang woonden we zo’n twee uur rijden bij elkaar vandaan. Inmiddels is dat nog maar een uur. We zien elkaar een paar keer per jaar, maar we spreken elkaar zeer regelmatig, onder andere via WhatsApp.
Hieronder nemen de dames ons mee in een Whatsapp-gesprek.

Met dank aan onze eigen Banjer, die destijds dat artikel onder haar hoede had en dit destijds samen gesteld heeft!
Vikawiek hield ook een bijzondere vriendschap aan Bokt over, met spannende activiteiten als zwaardvechten. Maar ook het topic 'hoe zit jij op de wc?' (een mens vraagt zich zomaar ineens iets af nietwaar? En Bokt heeft het antwoord op alles!) is van hun hand
vikawiek schreef:Ik heb een hele fijne vriendschap met _roodvos_, Julius_juut en Laurora. Het is geschreven vanuit mijn (vikawiek) perspectief maar ze weten dat ik dit heb geschreven![]()
Mijn deel van het verhaal begint eind 2024.
Ik weet nog dat ik bij mijn paard in de stal zat en een melding zag op m'n telefoon dat ik een pbtje had ontvangen.
Dat vond ik bijzonder want zo vaak krijg ik die nou ook weer niet. Ik dacht nog even dat ik misschien iemand boos had gemaakt met een post
Maar die pb bleek van _roodvos_ te zijn, waarin hij vertelde dat hij tegenwoordig bij mij in de buurt woonde (), dat hij samen met onder andere Julius_juut en Laurora een zwaardvechtgroepje heeft en of ik niet een nieuwe hobby nodig had.
Ik kende _roodvos_ en Julius_juut vaag van het 'ik ben transgender' topic, maar echt gesproken had ik ze nooit. Toch leek het me een uitstekend idee om in te gaan op deze uitnodiging van iemand van het internet om hun te komen slaan.
Ondanks mijn nogal ongemakkelijke houding bij onze eerste kennismaking was het een warm welkom en werden me gelijk de bijzondere verhalen verteld die de afgelopen jaren waren gebeurd.
Julius_juut, Laurora en _roodvos_ hadden zich inmiddels ook in het tekenen/schilderen topic gemeld. Ze waren gaan lino snijden met z'n drieën en lieten daar het eindresultaat van zien. Ik reageerde daar op, zonder enige bijbedoeling, met "lino snijden is iets wat ik ook ooit nog wil proberen" waarna er een groepchat is opgericht en we met z'n vieren gingen lino snijden.
En bij die groepchat is het allemaal magisch mis gegaan. Waar die chat was bedoeld om data te prikken voor samen kunstige dingen doen is het veranderd in een algemene chat waar we elke dag in kletsen en grapjes maken. Het loopt regelmatig compleet uit de hand, dan denk je eens iets nuttigs te doen en je telefoon niet te checken en dan mag je 120 nieuwe berichten bijlezen, vaak met een hoog gehalte van absurditeit.
Zo kregen Laurora en ik op een zomerdag de vraag "hoe zitten jullie op de wc?". Die vraag resulteerde in meerdere uren aan absurde gesprekken, filmpjes van ons met kleren aan op de wc om te bewijzen hoe wij op de wc zitten, en een bokttopic waarin we die vraag ook bij bokkers hebben gepeild.
Ik zit regelmatig op de bank te lachen met m'n telefoon in m'n handen en dat mijn moeder binnenkomt en zegt "ben je nou àlwéér aan het chatten met je vrienden?". Dat data prikken voor kunstige dingen is aan de wilgen gehangen. We hebben welgeteld 1 keer lino gesneden samen
Daarintegen hebben we wel een boel andere hele leuke dingen gedaan, waaronder op een heel braaf feestje foto's van mij maken waarop het lijkt alsof ik dronken ben en die foto's naar mijn ouders sturen, en een show geven op een fantasy evenement waarbij we elkaar mochten meppen met prei. Beide dingen waar ik van dacht ze absoluut nóóit te doen.
Mijn leven zag er heel anders uit voor dat ik deze gekke mensen ontmoette en ze me meesleepten naar vanalles, het was lekker rustig en veilig. Maar ik geef die rust met alle liefde op voor de late avonden met ongein
Ik denk dat het verstandig is jullie in dit topic niet nog meer ruimte te geven, want jullie zijn duidelijk zeer goed in dingen uit de hand te laten lopen
. Maar dank jullie wel voor de inzending en dank voor alle keren dat jullie ook ons aan het lachen weten te maken. Fijn dat jullie je plezier niet voor jullie zelf houden, maar het met ons delen. Want gedeelde smart is halve smart, maar gedeelde vreugd is minstens dubbele vreugd. Zo niet meer.Vikawiek en Mickey, dank voor het delen van jullie uitgebreide verhalen! En voor wie denkt dat we dan nu wel eens door de vriendschappen heen zijn: Welnee. Morgen gaan we gewoon nog even verder met het volgende deel!

), dat hij samen met onder andere Julius_juut en Laurora een zwaardvechtgroepje heeft en of ik niet een nieuwe hobby nodig had.