Bokt Community
Gisteren hebben we jullie al verteld van verschillende mooie vriendschappen. Maar de hoeveelheid inzendingen toont wel aan dat ook voor jullie juist die vriendschappen en relaties zo belangrijk zijn hier op Bokt. Daarom gaan we vandaag gewoon even verder met het in het zonnetje zetten van de vriendschappen!
SplashIsLief vond namelijk niet 1 vriendschap, maar zelfs een hele vriendengroep. En het meest bijzondere is misschien wel dat iedereen in die groep zo verschillend is, maar dat het niet uitmaakt. Men steunt elkaar en staat voor elkaar klaar. En uiteindelijk is dat wat er toe doet, toch?
SplashIsLief schreef:Yeeh Bokt al25 jaar. Wat een feest dat ik er daar al 22 van mee mag lopen.
Het meest waardevolle voor mij om te delen is ‘de Uitwijk’. Een vriendengroep die ontstond omdat Bokt het soms niet deed en we uitweken naar een ander platform. Een groep van uiteen lopende mensen; van Brabant tot Groningen, van mennen tot western tot endurance, van (1) man tot heel veel vrouwen, van alleenstaand tot gezinnen, van geen paard tot meerdere paarden. Het is een feest om te zien dat we na al die jaren nog steeds met elkaar optrekken en met elkaar meeleven.
Bokker Petrichor vond een waardevolle vriendschap, die helaas veel te vroeg eindigde:
Petrichor schreef:Vroeger, we hebben het over 2008 leerde ik bokker Carlijn__ kennen. We hebben samen hele leuke jaren gehad, hier op bokt hebben we elkaar leren kennen en door dat topic hebben we de zelfde week ponykamp geboekt bij Erve Meenderinkboer. Daarna bleven we contact houden en gingen we regelmatig naar elkaar toe hoewel we niet heel dicht bij elkaar in de buurt woonde. Ik verheugde mij er altijd enorm op als ik die kant weer op mocht, het was altijd super gezellig en ik zal de tijd samen nooit vergeten!
Helaas werd Carlijn ziek, al heel jong waardoor de energie er niet meer was om af te spreken, echt onwijs jammer maar heel begrijpelijk. Helaas is ze eind vorig jaar overleden, hoewel het even geleden was dat ik haar had gezien brengt het alle leuke tijd en herinneringen weer naar boven. Rust zacht lieve Carlijn.
Sterkte met dit verlies Petrichor, voor jou en alle anderen die haar missen.
Er zijn genoeg Bokkers die Jolliegirl kennen, al was het maar van de excursies die ze naar het slachthuis organiseerde. Maar zij zelf hield daar ook een bijzondere vriendschap aan over:
Jolliegirl schreef:Ik wil graag mijn vriendin Jilletje opgeven.
Hoe we elkaar op bokt hebben leren kennen weet ik niet meer...
Het antipennypraat topic # 1 : Warm de buikspieren maar op! En het groene Sa's en soa's topic over de modjes in ieder geval!
Daarna hebben wij elkaar beter leren kennen tijdens en na de Slachterij Nijkerk excursies.
We zijn samen op vakantie geweest in een caravan op mijn stage plek..
Ook ben ik naar haar stageplek op Texel geweest op vakantie.
We spreken en zien elkaar helaas nog maar erg weinig, maar als we elkaar spreken is het altijd koek en ei.
En dat is wat vriendschap voor mij betekend
En wat ons betreft heeft ze gelijk. Het gaat er niet om hoe vaak je iemand ziet of spreekt, het gaat erom dat je weet dat je er voor elkaar bent en dat het goed is als je wel weer samen komt!
Ook Ariazz heeft een mooie vriendschap aan al die jaren Bokt over gehouden, waarmee aangetoond wordt dat Bokt niet alleen voor Nederlandse Bokkers is, maar zeker ook voor onze Belgische gebruikers:
Aria_zz schreef:Raanii en ik (Aria_zz) zaten heel lang geleden toevallig in de [BB] Belgische bokkers doen ook mee, en hop naar deel twee! Huiskamer en al heel snel werd duidelijk dat we wel heel dicht bij elkaar stonden met de paarden. Na wat privéberichten bleek: we staan zo goed als naast elkaar! Omdat het zomer was en we anders toch maar alleen gingen rijden besloten we heel snel dat we gewoon samen op buitenrit konden! We waagden de sprong als 15 jarigen en met haflinger Minvera en fjord Hildar gingen we de baan op en het klikte meteen. Minvera was een ervaren merrie en Hildar een koppige 4 jarige dus we hadden er ons plezier in. De hele rit hebben we gebabbeld en tips uitgewisseld over onze rassen en paarden zorg. Sindsdien, zo een 16 jaar geleden, zijn we al op veel (paarden) avonturen geweest! En ondanks dat het geografisch wat moeilijker is sinds ik naar het buitenland verhuisd ben, blijft de vriendschap bestaan. Zo zijn we zelfs samen naar Kirgistan gegaan voor een uitdagende paardrij vakantie, en spreken we regelmatig af voor een paardrijweekendje of een berghuttenreis. Zonder Bokt hadden we beide een boel fantastische momenten en een zalige vriendschap gemist!
Wat heerlijk als je niet alleen online, maar ook in het echt zo aan de praat raakt, dat er geen einde aan komt. En dat alle kilometers van de wereld daar ook geen verschil meer in kunnen brengen.
Zijn we hiermee dan aan het einde van de vriendschappen gekomen? Natuurlijk niet. Er zijn sowieso nog heel veel mensen die hun vriendschappen niet bij ons gemeld hebben. Maar gelukkig waren er nog meer mensen die zich wél gemeld hebben. Dus we blijven we nog even bij dit thema stil staan. Wat kunnen we zeggen, wat ons betreft draait Bokt om mensen en zal het dat altijd blijven doen. Dus daar wat langer bij stilstaan, doen we dan ook graag!