25 jaar Bokt, liefde en vriendschappen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

25jr_Bokt

25 jaar Bokt, liefde en vriendschappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:21

*Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Hoera! Bokt bestaat in 2026 alweer 25 jaar! Dit jaar kijken we elke maand terug in de geschiedenis van Bokt. In februari haken we aan bij Valentijnsdag en vieren we de liefde op Bokt. In januari deden we een oproep aan koppeltjes die via Bokt bij elkaar gekomen zijn of mensen die via Bokt een mooie, langlopende vriendschap te danken hebben, om hun verhaal te vertellen. Verschillende Bokkers hebben hierop gereageerd. Dank jullie wel daarvoor, hieronder kun je deze verhalen teruglezen.

Eén van de eerste reacties die we binnen kregen, was die van Oscar. Zij schreef ons het volgende:
Oscar schreef:
De vriendschap met Roos(ch).

Een jaar of 20 geleden was ik moderator op Bokt op de Fotofora (ITP en HAW). Het was een drukke bedoening en we konden wel wat hulp gebruiken. Roos(ch) was een jonge meid met een groot Bokt-hart. Ze was nooit te beroerd om even iets te melden als er iets niet goed ging op de fotofora. In die tijd hadden we de 'submods' uitgevonden: de submods waren een soort hulp-Sinterklazen ( ) en dat was echt iets voor haar. Aldus geschiedde en Roos(ch) werd 'mijn' submod!
De submods verdwenen na een aantal jaren weer, maar Roos(ch) is altijd gebleven en de vriendschap ook. Er is wel veel veranderd. Roos(ch) is uitgegroeid van jonge puber tot een prachtige volwassen vrouw met een bijbehorend grote-mensen-leven. Zo leuk om te zien wat er van haar geworden is en ook zo mooi dat we nog steeds zo goed met elkaar zijn en we kunnen lief en leed met elkaar delen.
Daarom wil ik Roos(ch) in het zonnetje zetten voor al die jaren vriendschap!

Niet alleen tussen gebruikers, maar zeker ook binnen het team zijn in al die jaren bijzondere dingen ontstaan, zoals hieruit wel blijkt!

Tazzey was geen teamlid, maar ook zij vond een fijne vriendschap hier op Bokt:
Tazzey schreef:
Hoi!

Ik zag jullie oproep staan.
Ik heb ergens in 2001 of 2002 Jasja ontmoet, Vikki hier op Bokt. Dit naar aanleiding van een topic over Danielle Steel boeken. Dat jaar hebben we elkaar voor het eerst ontmoet. We spraken met onze, toen nog vrienden, af met koninginnendag in Amsterdam. We hebben in 25 jaar een heel dierbare vriendschap opgebouwd. Inmiddels beide getrouwd met de mannen waar we destijds ook mee waren. Er zijn paarden geboren, gestorven en verkocht en alles hebben we gedeeld met elkaar.

Ik ben Bokt zeker heel dankbaar dat ik Jasja mocht leren kennen.

Altijd fijn, zulke vrienden <3

Ook voor Boelles was Bokt een plek waar ze een fijne vriendschap voor het leven vond:
Boelles schreef:
Ik heb bokkee Joto leren kennen via bokt, denk dat wij elkaar nu ook al meer dan 15 jaar kennen??
Ze had altijd volgtopics van drachtige merrie's op bokt en op die manier ben ik met haar in contact geraakt en nu nog! Het is niet een heel avontuurlijk verhaal haha maar toch dankzij bokt deze vriendschap.

Misschien niet het meest avontuurlijke verhaal, maar ergens blijft het toch bijzonder. Je leert iemand kennen via een volgtopic over drachtige merries en meer dan 15 jaar later, heb je nog contact. In de hedendaagse wereld, waarin vriendschappen soms per dag lijken te kunnen wisselen, blijven wij dit toch bijzonder vinden!

Ook Maralyn vondt een vriendschap voor het leven hier op het forum, namelijk met Muronia:
maralyn schreef:
*\o/* :j

Al 13 jaar kennen Muronia en ik elkaar.
Muronia (Claudia) en ik (Jitske) hebben elkaar leren kennen door een foto meeting topic.
Als fotografe was ze op zoek naar een geschikte plek voor een shoot in Wildervank/Veendam, echter was borgerswold toen afgesloten wegens de borgerswold classic. Ondanks dat, wist ik wel een hoekje, waar het kon. :j
En zo geschiedde.

Langzaam kregen Claudia en ik steeds meer contact. Toen ik aan de opleiding van voest begon, heb ik haar verzorgers een tijdje les gegeven.
Later toen haar fokkerij in bloei kwam, ben ik mee geweest met de hengstenkeuring, maar ook met de veulen keuring.

September 2024 ben ik getrouwd, waar Claudia mijn fotografe was.

Ons contact is dagelijks en waar we elkaar kunnen helpen, helpen we elkaar.
Ik met haar paarden, zij met mijn nagels. :j
Claudia is echt een topmens en ben blij dat ze in mijn leven is gekomen! *\o/* <3

Maar het blijkt dat er nog meer bokkers zijn die vriendschappen gevonden hebben, of zelfs hun partner. Om alles in 1 keer te plaatsen, is alsof je een hele taart in 1 keer moet opeten. Lekker, maar ook een beetje veel. Daarom gewoon morgen nog meer vriendschappen!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:47

Ach wat lief van jou, Oscar! :+: we gaan inderdaad heel ver terug. :D Altijd even inchecken bij elkaar, en dan POEF.. zijn we al die jaren verder. Heel cliché, waar blijft de tijd.

25 jaar Bokt.. als ik er zo over nadenk spreek ik minstens 5 Bokkers letterlijk dagelijks. :)) Dus dank, Bokt.nl!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:49

Roosch schreef:
Ach wat lief van jou, Oscar! :+: we gaan inderdaad heel ver terug. :D Altijd even inchecken bij elkaar, en dan POEF.. zijn we al die jaren verder. Heel cliché, waar blijft de tijd.

25 jaar Bokt.. als ik er zo over nadenk spreek ik minstens 5 Bokkers letterlijk dagelijks. :)) Dus dank, Bokt.nl!

Ik ken jou ook nog ergens van... Vaag... :))

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:52

nine1987 schreef:
Roosch schreef:

Ik ken jou ook nog ergens van... Vaag... :))

Haha ahhh Nien.. :+: aan ons heel veel leuke herinneringen! Typisch zoiets: je spreekt elkaar niet vaak, maar als je het doet, pak je het gewoon weer op waar je de vorige keer gestopt bent. <3

nine1987

Re: 25 jaar Bokt, liefde en vriendschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:57

Dat is zeker waar!! <3