Sport
Frank Schuttert heeft vrijdagavond de Grote Prijs van Dronten gewonnen. De ruiter uit Ommen had zijn zenuwen in de barrage, de finaleronde, het beste in bedwang. "Ik heb een supermooie week gehad bij Indoor Dronten. Mijn jonge talentvolle paarden heb ik de kans gegeven om aan deze entourage te wennen.”
Het is sowieso een succesvolle periode voor Schuttert, die vorig weekend nog de Grote Prijs van Amsterdam wist te winnen. Hij was één van de toprijders die in Dronten aan de start verscheen. "Ik denk dat we prachtige sport gezien hebben. Met ontzettend veel en enthousiast publiek. Een beetje 'klein Amsterdam' zullen we maar zeggen!"
Debutante
Er kwamen bij de wedstrijd ook Flevolanders in actie, onder wie Susan Benedictus uit Swifterbant. De amazone liet een prima ronde zien met slechts één foutje, waardoor ze net de barrage miste. Benedictus: "Ik ben debutante, heb nog nooit aan een grote prijs meegedaan. Het is een supermooi concours alles zit erop en eraan. Super veel publiek vol met bekenden, dus dat is super speciaal!"
Apetrots
Organisator Peter Rinkel was apetrots dat meerdere topruiters die vorige week nog meededen aan de Grote Prijs van Amsterdam in Dronten aanwezig waren. "Zeven of acht ruiters die vorige week nog meededen aan Jumping Amsterdam waren hier aanwezig. Ruiters willen hier graag rijden", glundert Rinkel.
Volgens winnaar Frank Schuttert heeft dat vooral ook te maken met de plek van Indoor Dronten op de wedstrijdkalender. "Ik kom hier graag terug. Dit is een hele mooie datum zo een week na Amsterdam. Het past perfect in de planning."