_yvonne vond haar droompaard op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

_yvonne vond haar droompaard op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:39

* Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Vanaf deze maand hebben we een nieuwe rubriek op VN. In 'Jouw paard, jouw verhaal' vertelt een Bokker over zijn of haar paard. Vind jij het ook leuk om te vertellen hoe je aan je paard gekomen bent, hoe de afgelopen jaren geweest zijn en wat je nog graag wil doen met je paard? Stuur dan een PB naar Bellatrix om je op te geven. PB's worden behandeld op volgorde van aanmelden.

Hilton. Foto: Merel Forster Fotografie

In deze tweede editie komt Bokker _yvonne aan het woord. Ze vertelt ons alles over haar paard Hilton.

Yvonne heeft jaren dressuur gereden op een dressuurpaard. Helaas overleed haar KWPN-hengst in 2009 en wilde ze overstappen naar de westernsport. Ze kocht een appaloosaveulen en hoopte hiermee het western rijden op te pakken. Ze voelde geen klik met het dier en besloot hem eind 2013 te verkopen. En eerlijk gezegd miste ze het dressuur rijden toch een beetje. Yvonne ging op zoek en na wat paarden te hebben bekeken vond ze Hilton via een gezocht advertentie op Bokt. Van de foto's die ze toegestuurd kreeg van de toenmalige eigenaresse viel haar mond open en was ze vast besloten dat dit hem moest worden. Hij was toen 12 jaar. Nu is hij 24.

Een nieuw maatje zoeken, vond ze erg lastig, ze was met de appaloosa geen match en ze wilde niet dat ze nog een keer een paard zou kopen waar het niet mee zou klikken. Toen ze aan het zoeken was, gaf haar zus haar een tip. Als ze op een potentieel paard zou stappen zou ze gelijk 'het' gevoel moeten hebben. Het gevoel van "Ja! Deze wil ik hebben, deze is het!". Toen ze op Hilton stapte, was dat gevoel er direct. Hij was precies wat ze zocht. "Hij is erg knap vind ik, en hij heeft ook nog eens een heel fijn karakter".

Hilton staat op een privéstalling. Samen met de pony's van haar zus en de pony van haar dochter heeft hij het daar erg naar zijn zin. Ze staan daar 24/7 buiten, maar in geval van nood, zoals ziekte of heel slecht weer zijn er stallen. Hilton heeft al menig land bezocht want hij is geboren in Denemarken en daarna naar Engeland verhuisd. Nu hij in Nederland staat, moest hij wel even wennen aan 24/7 buiten staan. Yvonne denkt dat hij in Engeland veel meer op stal stond dan hier. Maar na een tijdje was Hilton helemaal gewend aan het buitenleven. Hij vind het zelfs zo fijn buiten dat als hij binnen moet staan met slecht weer, hij in de ochtend tegen de deur duwt omdat hij zo graag naar buiten wil.

Afbeelding

Hilton heeft en doet vrijwel alles. Hij is ontzettend veelzijdig. Veel dressuur, maar ze gingen ook crossen. Het bos in deden ze ook graag en hij doet het ook goed in een viertal. Natuurlijk is hij ook volleerd fotomodel en hebben ze meerdere fotoshoots gedaan. Ook in Working Equitation slaat hij geen slecht figuur. Hij had ook de eer Lammert Haanstra te ontmoeten tijdens een clinic longeren op Horse Event. En ook aan een potje horseball doet hij graag mee. Hilton heeft zelfs een keer bij de Bokt-stand gestaan. Hij werd toen gebruikt als proefkonijn voor een clinic zadelpassen en masseren. Dit paard is van alle markten thuis en vindt dan ook alles leuk wat hij moet doen.

"Een van de mooiste momenten met Hilton was toen we op een heel leeg strand reden. Ik was samen met mijn zus. Het was prachtig weer en we galoppeerden samen door de branding. Dat was zo'n machtig gevoel. De paar keer op de Hippiade met het viertal was ook geweldig. Ook de clinics op Horse Event, centered riding en springen waren top. De bosritten in de mooie natuur waren ook elke keer memorabel".

De vraag van 'wat wil je graag nog eens met hem doen?', is dan ook lastig te beantwoorden. Ze hebben al zoveel samen gedaan. Helaas heeft Hilton sinds een paar jaar PPID. Dat brengt extra zorgen mee. Met behulp van een dierenarts is dit nu goed onder controle. Ook heeft hij een peesblessure waardoor springen niet meer echt mogelijk is. Ze zou dan graag nog eens een crossless doen.

Ik vroeg Yvonne wat Hilton zelf het leukste vindt om te doen. Aangezien hij alles super braaf deed, zal hij het allemaal wel leuk vinden zegt ze. "Hij liep in ieder geval altijd zo de trailer op. Touwtje om zijn hals en hij liep zo naar binnen".

Zijn karakter is geweldig! In de omgang met mensen is hij super. Onder het zadel en aan de hand gaat het ook goed met ander paarden maar in de wei of paddock is hij niet altijd de sociaalste. Er stond eerst een oudere merrie bij, zij was de enige die hem aankon. Helaas is ze al een paar jaar dood.

Yvonne heeft al jaren paarden. Haar eerste pony kreeg ze op haar negende. Ze zou na zijn dood dus wel weer een ander paard willen. Ze kan een leven zonder paarden erin zich niet voorstellen. Het is zo'n groot onderdeel van mijn leven". Het gaat wel lastig worden om een paard te vinden die net zo goed bij haar past al Hilton maar dat maatje gaat ze dan te zijner tijd ook wel vinden.

Afbeelding
Hilton. Foto: Laura Fokkema Fotografie

Alja

Re: _yvonne vond haar droompaard op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:05

Leuk!!!

Helaas de eerste editie gemist, heeft iemand een linkje daarvan?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:07

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:55

Wat leuk ik heb mijn pony ook via boktmarkt gevonden. Toen kwamen de advertenties nog onderin en zag zijn foto en dacht die moet ik hebben. Afgelopen zomer heb ik na 12 mooie jaren een nog beter huis voor hem gezocht.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:23

Aaah Hilton <3

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:43

Ah mijn knappe Hilly <3

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:20

Wat een mooi verhaal en fijn dat je zoveel fijne momenten met Hilton beleeft en hebt beleefd. Hij klinkt als een heel vriendelijk dier <3

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:17

Mooi verhaal Yvonne!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:23

Wat een ontzettend leuk topic!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:14

Leuk verhaal zo geworden Yvon! En even kort terugblikken op die knappe Kopenhagen van je <3

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:58

Wat een leuk verhaal, knap paard ook!