Bokt Community
1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Mijn beste vriendin lag op dat moment in het ziekenhuis vanwege een hartoperatie. Zij zat al op bokt, ik had er nog nooit van gehoord. Het was voor de tijd van Whatsapp en sociale media. Ze had bedacht dat dit een snelle manier was om vrienden en kennissen op de hoogte te houden.
2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Dat ging over regendekens;
tienus63 @ [VSW] Wat vinden jullie de beste regendeken?
tienus63 schreef:als je op zoek bent naar een onverwoestbare en absoluut waterdichte regendeken, dan moet je de Renco New Zealand deken kopen, kost rond de € 125,- en is verkrijgbaar bij Renco in renswoude, zij sturen de deken onder rembours op.
Met deze deken kun je je paard dag en nacht in de stromende regen laten lopen. Pas vorm is perfect, deken verschuift niet, en is zelfs bestand tegen de grootste slopers. Deken heeft alleen borstsluiting en twee bilkoorden.
Wij gebruiken ze zelf als regendeken en als overdeken in de winter, in het voor -en najaar lopen onze paarden alleen onder de Renco deken.
Het enige nadeel is dat ze er niet echt charmant uitzien en dat ze in het begin stijf zijn.
Let op dekens die in de ruitersport zaken verkocht worden als nieuw zeeland dekens, zijn absoluut niet te vergelijken met de Renco deken.
3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Niet beschamend.
4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Helaas tegenwoordig van het wolventopic. Daar kom ik zo op terug.
Bokt was altijd voor mij een vraag/info-baak over medische dingen bij paarden, interesse in de fokkerij, het western gedeelte lees ik ook mee. Interesse in mensen welzijn en medische zaken bij mensen. Maar ook niet medische dingen wbt mensen.
Zo heb ik na jaren nadenken en twijfelen, dankzij het topic permanente make up, een aantal jaren geleden mijn wenkbrauwen laten tatoeëren. Ik vertrouwde meer op de ervaringen van Bokkers dan reviews en recensies op Google.
Of het is mijn algoritme, maar als ik iets op google zoek, staat bij mij een Bokt-topic heel vaak als eerste zoekresultaat.
5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Een informatiebron, waar veel ervaringen te vinden zijn. Sinds de komst van internet op de mobiel is het wel sneller en vaker even checken. Nieuwe mensen leren kennen, een enkele ken ik inmiddels 20 jaar dankzij bokt.
Velen zullen dit verhaal niet kennen, misschien enkele modjes nog wel, het topic is na de goede afloop op de mesthoop gezet om zo topic starter te beschermen.
Lang verhaal kort, meisje van toen 12-14 jaar kwam in een pedofiele situatie terecht. Of ze onder haar eigen naam of een schaduwaccount haar verhaal deed weet ik niet meer.
Maar ze zocht steun om een punt achter de situatie te zetten. Haar moeder had wel in de gaten dat er iets niet pluis was.
De man bespeelde haar, maar door de woorden van Bokkers voelde zij zich gesterkt om naar haar gevoel te luisteren en er een eind aan te maken.
Ze durfde een vriendin in vertrouwen te nemen en ze wou die man confronteren met wat hij haar aandeed.
Dat heeft ze gedaan, ze heeft het haar moeder verteld.
Ze voelde zich zo sterk, en toen besefte ik wat een kracht dit forum heeft.
6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Jarenlang lid van geweest, maar geen penny gedachten. Opa van vriendinnetje had een soort manege, dus dat was erg leuk in de vakanties. Ik was elf toen ik mijn eerste pony kreeg.
Ooit een handboek voor de ruiter gekregen van mijn ouders. Ik denk dat het boek origineel in het Engels is verschenen, de auteurs benadrukten enorm respect voor je pony of paard, lichte hand, pony niet storen, duidelijk en eerlijk naar je pony zijn. een goede warming up en cooling down. Dat is me vooral bij gebleven.
7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Lastige vraag.
Ik denk dat ik doe wat ik kan, en ik ben tevreden met hoe ik mijn leven leid.
Bezit is het einde van het vermaak zeggen we wel eens.
En sommige dingen zijn onbereikbaar of je nu rijk of arm bent, zeer sportief of beperkt om wat voor reden dan ook.
Het leven heeft er voor gezorgd dat ik bepaalde keuzes heb (moeten) maken, wist ik toen wat ik nu weet, had ik misschien andere keuzes gemaakt. En hadden we misschien wel kinderen gehad.
Achteraf kijk je een koe in de kont.
8. Wat is jouw drijfveer om je zo in te zetten in het wolventopic? Dit doe je altijd trouw elke dag.
Door het wolventopic ben ik een actieve Bokker geworden.
Ik was verbaasd dat er amper aandacht was in de hippische media en ook dat Bokt in het begin veel nieuws over de wolf en aanvallen op paarden en pony's negeerde.
In het verleden waren er wat losse topics geweest, Bokker onali was een algemeen topic over de wolf gestart in Nederland, België en Duitsland. Daar werden meldingen doorgeven en soms stevig gediscussieerd.
Op een gegeven moment werd door Bokkers uitgesproken dat ze het fijn vonden dat ze buiten Facebook om of zonder deelname aan een whatsapp groep, op de hoogte gehouden konden worden. Ook was men blij dat bokt de eis stelde, dat nare foto's in spoiler werden geplaatst.
Op een gegeven moment was er best veel info, waarvan ik dacht, kan er geen sticky of wiki-pagina op bokt gemaakt worden. Dat kon niet.
in overleg met onali heb ik toen een vervolg topic geopend met een beginpost waar vrij veel info te vinden is en ik hoop ook dat het openingsbericht in het topic goed gelezen wordt.
Ook hoop ik dat het topic veel door buitenstaanders gelezen wordt.
Ik heb diverse signalen ontvangen van lokale en provinciale politiek dat ze het topic weten te vinden en dat vind ik erg leuk en nuttig!
Het is zo gegroeid, en ik ben snel om de berichten met mijn mobiel door te zetten van de alertgroepen en de Facebook pagina's.
Shout out naar het Bokt team en Bokkers dank jullie wel, ik waardeer waarop het topic loopt en dat de info op deze wijze gedeeld kan worden. Hartelijk dank!
9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
Bokker Rivano!
10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Zij is de eerste die in me op komt. Toevallig wordt ze genoemd in het jubileum topic.
Het verhaal van Dak, haar Kinsky-paard is bekend bij veel Bokkers.
Zij is op een gegeven moment vertrokken naar Brazilië en heeft daar volgens mij wortel geschoten.
Ik heb respect en bewondering voor de stap die zij toen heeft gemaakt, zou ze die stap ook gemaakt hebben zonder Dak, de musical?