Sport
De Gouden Groom-verkiezing 2025 is sinds vorige week gesloten en de stemmen zijn inmiddels geteld. Dat de winnaar een ‘gouden’ groom was, stond eigenlijk al vast dankzij de gouden WK-medaille die haar menner afgelopen jaar behaalde. Met de meeste stemmen op haar naam mocht zij vandaag, tijdens de KFPS Hengstenkeuring in Leeuwarden, de ereprijs én een cheque van Voskamp Hall in ontvangst nemen.
De Gouden Groom van 2025 is… Eva Poppen!
Bardo Voskamp van Voskamp Hall en Meike Paridaans van MenSport & Showpaard reikten de prijs uit aan een zichtbaar trotse Eva. “Ik ben hier stiekem ontzettend trots op,” vertelt ze. “We hebben een fantastisch jaar gehad. Mijn man Jacques Poppen won natuurlijk goud op het WK Paramennen in Lähden, werd daarna parasporter van het jaar in Groningen en nu ben ik zelf óók nog aan de beurt!”
Waardering
Eva benadrukt hoe belangrijk het is dat grooms in het zonnetje worden gezet. “Ik vind het heel goed dat er via deze serie in MenSport & Showpaard en met deze prijs aandacht is voor de grooms. Onderweg hier naartoe zeiden Jacques en ik nog tegen elkaar dat menners simpelweg nergens zijn zonder hun grooms. Dat is écht zo. Dank aan iedereen die op mij heeft gestemd!”
Klik op de link van de bron voor een foto.