Zangeres Jorieke Sterken valt op “Dikke vette boeren” en op Diesel GDV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Zangeres Jorieke Sterken valt op “Dikke vette boeren” en op Diesel GDV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:04

KFPS
Sport

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Op IICH Groningen was het springen wat de klok sloeg de afgelopen dagen. Maar zaterdagavond kreeg de springpiste een heel andere uitstraling toen zangeres Jorieke Sterken haar entree maakte. Bekend van Dikke Vette Boeren en Roxy Trekker , liet ze zien dat je voor een goede show geen trekker nodig hebt. Ze zat namelijk in het zadel van Diesel GDV. De Omer 493-zoon wordt getraind en uitgebracht door Susan Wind en is in eigendom van haar partner Gerben de Vrieze.

De gelegenheidscombinatie kwam tot stand met behulp van Pascal en Joey Versnel, de bedrijfsleider stal Jede. Eigenlijk zou Jorieke vrijdag optreden op het internationale concours, maar door een dik pak sneeuw op het dak van de Martinihal werden de wedstrijden en ook het optreden van de zangeres op het laatste moment afgelast. ‘Dat maakte de voorbereiding wel een beetje hectisch’, aldus Susan Wind. ‘We hadden Diesel al gewassen en getoiletteerd, en hij stond al op de wagen toen we een telefoontje kregen dat het niet doorging. Hij was wel wat gepikeerd toen hij weer terug naar stal moest …’

Toporganisatie
Het optreden kon op de zaterdagavond gelukkig alsnog doorgaan. ‘Dat had nog wel wat voeten in aarde, omdat er een geschikt moment moest worden gezocht in het programma. We mochten niet losrijden tussen de internationale paarden. Maar de organisatie heeft het geweldig opgepakt en we werden heel fijn ontvangen.’

In galop de piste binnen
Susan was degene die de zangeres gecoacht had voor het optreden te paard. ‘Jorieke had vroeger wel op een manege gereden, maar zoals ze zelf ook zei, echt rijden kon ze niet. Toch reed ze in galop de ring binnen met Diesel én ze zong haar nummer terwijl ze galoppeerde en draafde, dat vind ik echt een prestatie.’

Showbink
Ze had zelf Diesel GDV even losgereden voordat Jorieke in het zadel plaatsnam voor het optreden. ‘We hadden Diesel uitgekozen omdat hij zo knap is én het meest ervaren is van onze paarden. Hij heeft al heel wat gezien; we starten dressuur op Intermediaire I-niveau, hij is ZZ mennen en loopt in de aangespannen sport in het enkel- en dubbelspan en als koppaard in het vierspan. Maar het allermooist vindt hij het om zo’n show te lopen, voor allemaal publiek. Hij is echt een showbink en geniet ervan als hij alle ogen op zich gericht weet.’

Absoluut niet bang
‘Jorieke is misschien niet zo’n topruiter’, blikt de bekende Friezenamazone en -menner terug, ‘maar ze deed het toch maar even, en ze is absoluut niet bang. Bovendien stond ze open voor mijn tips, en ondanks de spanning sloeg ze zich er geweldig doorheen. Wie weet waar dit geweldige optreden nog toe leidt …!’

‘Heel bijzonder’
De zangeres zelf kijkt ook terug op een fantastische show. ‘Ik denk dat het toch wel een van de allerleukste optredens was die ik ooit meegemaakt heb… dat mag je natuurlijk nooit zeggen, maar het is toch heel bijzonder. Ik kan zitten op een paard, maar daar heb je ook wel alles mee gezegd … Spannend dus, maar het ging super! Zonder Suzan was mij dit nooit gelukt!! Mega bedankt dat ik jouw knappe Diesel heb mogen lenen! Wat een ontzettende lieverd!’

Slimme clown
Voor Diesel staat er binnenkort wel een ander showtje op het programma. ‘We doen mee aan Friesians in to the Music in Sonnega, op 20 februari’, vertelt Susan. ‘Daar zal hij zeker zijn beste beentje voor zetten. Eigenlijk is hij al Zware Tour startgerechtigd, maar zijn amazone heeft koudwatervrees … Met zijn 9 jaar is hij ook jong zat. En eigenlijk staat hij te koop, dit is het ideale moment. Er wordt wel eens van nakomelingen van Omer 493 gezegd dat ze wat speciaal zijn, maar dat Omer daar binnen ging met een niet al te ervaren amazone, zegt gen0eg over zijn top karakter. Hij is een beetje een clown, maar superslim en kwaliteitsvol.’

Filmpje van Jorieke Sterken met Diesel GDV.

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar een van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.
Laatst bijgewerkt door Bellatrix op Gisteren, 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast