ClipMyHorse verhoogt abonnementsprijzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

ClipMyHorse verhoogt abonnementsprijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:47

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door een Bokker

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Streamingdienst ClipMyHorse heeft per 2026 de tarieven van haar abonnementen aanzienlijk verhoogd. De prijsstijging leidt tot kritische reacties binnen de paardensport, waar het platform door veel ruiters en professionals intensief wordt gebruikt.

Tientallen procenten duurder
Het standaard jaarabonnement is tientallen procenten duurder geworden. Afhankelijk van de gekozen opties kunnen de kosten verder oplopen. Vooral gebruikers die toegang willen tot uitgebreide zoek- en analysemogelijkheden binnen de videobibliotheek betalen fors meer.

Binnen de sector wordt gewezen op de dominante positie van ClipMyHorse. Door het gebrek aan gelijkwaardige alternatieven voelen veel ruiters zich genoodzaakt het abonnement te behouden, ondanks de hogere kosten.

Stijgende kosten
ClipMyHorse zegt dat de prijsverhoging nodig is vanwege stijgende kosten, onder meer voor techniek, personeel en verdere ontwikkeling van het platform.

Een andere verandering welke voor veel ruiters niet zo fijn zal zijn is dat je nu geen video's meer uit de database kan halen, ook niet bij het duurste abonnement.

Prijzen

AbonnementstypeOudNieuw
Standaard jaarabonnement €149,99 €239,99
Jaarabonnement zonder advertenties - €349,99
Jaarabonnement met uitgebreide zoekfunctie - €719,99

Gebruikte bronnen:

Annemiekev

Re: ClipMyHorse verhoogt abonnementsprijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:27

zo dan dat zijn flinke bedragen voor tv kijken.....

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

Niet normaal. Wie betaalt dit er nou voor?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:01

Sodeju …

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:02

Ik had geen clipmyhorse... maar met deze nieuwe stijging gaat dat ook niet komen. Het is bijna 100 euro extra, en dan heb je nog reclame ook :oo

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:25

Ik heb er nog geen bericht van gehad. Ik betaal nu €17,99 per maand, het is vorig jaar al van ik geloof €12 (of in de buurt van) naar €17,99 gegaan. Wat gaat dat nu worden dan? Dat is dan het abonnement zonder reclames. Of komt dat van mijn adblock dat ik nog nooit een advertentie van hun gehad heb?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

Dit is wel heel erg hoog geworden. Had hier nog geen mail van gehad. Ga echt niet bijna 100 euro meer betalen. Ben wel benieuwd wat het FEI hier van gaat vinden. Aangezien clipmyhorse alle grote wedstrijden van hun uitzend.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:37

Ik heb wel vorig jaar een mail gegad dat de prijzen omhoog gaan en dat dit bij het verlengen van mijn abonnement in ging. Is dat dit misschien al? Dat is al vanaf juli ofzo bij mij.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:41

Ik heb sinds juli vorig jaar een abbo en toen was de nieuwe prijs idd al. Eigenlijk is het gekkenwerk :')

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:47

Ik denk dat ik maar op ga zeggen.. :=

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:53

Ik kijk er vrijwel ieder weekend naar dus ik ga niet opzeggen, zeker niet als het blijft wat het nu is. Aan de ene kant snap ik het, want zij zitten week in week uit over de hele wereld voor verschillende evenementen. Aan de andere kant vind ik het een behoorlijk bedrag, F1TV is bijvoorbeeld €11,99 per maand. Maar dat zijn dan ook "maar" 24 weekenden per jaar. Clipmyhorse.tv kun je er theoretisch elke dag op hebben om nieuwe evenementen te zien.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Absurde prijsstijging en de kwaliteit is alleen maar slechter geworden.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:22

Als ik nu kijk bij m’n abbo dan zou ik in maart bij m’n verlenging gewoon t zelfde bedrag betalen als vorig jaar. Maar dat gaat dus aangepast worden? Afbeelding

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:22

Met de kwaliteit is bij mij niks mis om eerlijk te zijn, op een enkel concours na. Ik heb ze gemaild om te vragen hoe het nu zit, of ik de prijsstijging nu al sinds verlenging van mijn abonnement betaal, of dat er nu opnieuw nog een prijsstijging komt, wat deze dan gaat worden en vanaf wanneer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

Bij mij was de laatste tijd heel vaak het geluid van de kür op muziek bagger. Soms gewoon nauwelijks te horen. Heb ze er een bericht over gestuurd maar dan van het kastje naar de muur gestuurd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:26

Gelukkig kijk ik daar nooit naar, pff echt belachelijke prijzen zeg.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:32

Elisa2 schreef:
Bij mij was de laatste tijd heel vaak het geluid van de kür op muziek bagger. Soms gewoon nauwelijks te horen. Heb ze er een bericht over gestuurd maar dan van het kastje naar de muur gestuurd.

Oh, ja, ik kijk vooral springen, dus daar heb ik dan weer geen last van. Af en toe wel dat het geluid eerder komt dan het beeld, dat is wel irritant. Maar dat gebeurt gelukkig niet vaak.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:43

Dat scheelt dan, hier was het de laatste tijd echt constant raak. En het rare is dat ze zelf mijn abbonement hebben beëindigd ipv dat deze automatisch door ging. Kan nu weer lid worden maar dan voor de dure nieuwe prijs en twijfel heel erg qua prijs/ kwaliteit nu.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:53

Wat raar dat ze zelf beëindigd hebben! Betaalde jij het jaarbedrag in één keer of per maand? Bij mij ging het gewoon verder, mijn abonnement werd op 1 augustus verlengd en dat ging gewoon automatisch door met het nieuwe maandbedrag.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:01

Elisa2 schreef:

Hier ook, dat was de 2de reden dat ik op heb gezegd. Heb dit ook gemeld bij het opzeggen.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:04

Ik heb een beperkt abonnement voor 90 euro, maar ook dat ga ik opzeggen. Nog niks gezien over een verhoging (die van mij loopt ook pas in september af) maar het beperkte bevalt me niet, en dat is al duur genoeg.

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:11

Bij mij zou er inderdaad met het nieuwe tarief worden verlengd zag ik al. Ik vind de kwaliteit echt dramatisch, zoveel haperend beeld. Dus ik heb opgezegd. Bij reden van opzeggen dus ook vermeld als reden prijsstijging en kwaliteit.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

Haperend beeld, ligt dat niet aan jouw eigen internet verbinding? Want dat heb ik echt nooit bij hun.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

Ik vind de kwaliteit ook slecht, vooral in vergelijking met h&c+ maar ik kijk het ook bijna elke week ivm werk in de paarden dus ik slik maar weer even als de verlenging eraan komt :=

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:26

Texas02 schreef:
Haperend beeld, ligt dat niet aan jouw eigen internet verbinding? Want dat heb ik echt nooit bij hun.

Ik heb een bloedsnelle en uiterst stabiele fiber verbinding en heb ook last van haperend beeld. En dat is ook alleen bij hun en zowel bedraad als draadloos. Ik ga ook opzeggen. De kwaliteit is om te janken.