IICH Groningen gestaakt vanwege sneeuw op het dak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

IICH Groningen gestaakt vanwege sneeuw op het dak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-26 18:42

Facebook IICH Groningen
Sport

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Het IICH Groningen wordt met onmiddellijke ingang voor vandaag gestaakt
De afgelopen dagen is er hard gewerkt om sneeuw van het dak van de Martiniplaza te verwijderen. Door de aanhoudende sneeuwval en de ophoping van sneeuw op het dak van de middenhal (waar de hoofdpiste zich bevindt) wordt de veiligheidsgrens mogelijk in de loop van de avond bereikt. Op dit moment is de situatie nog veilig, maar we achten het verstandig om het evenement te staken.
Voor de overige hallen geldt dat er geen risico is. De constructie van deze hallen is sterk genoeg om de huidige sneeuwlaag te dragen. Er is dan ook geen enkel risico voor de paarden die op dit moment gestald staan bij Martiniplaza.
Morgenochtend wordt direct doorgegaan met het verwijderen van de sneeuw van het dak. Wij hopen de wedstrijden morgen volgens programma te kunnen vervolgen en houden jullie op de hoogte zodra er meer informatie is.
De veiligheid van mens en dier staat voorop. Wij betreuren deze beslissing en danken iedereen voor het begrip.

Eline_S_S

Re: IICH Groningen gestaakt vanwege sneeuw op het dak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:34

Ja, daar kwam ik ook achter toen ik na een barre fietstocht door de sneeuwstorm voor de deur stond :+

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 19:53

ohh....ik heb net kaarten gekocht voor morgen.

Ik hoop dat het door gaat en alles veilig is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 20:01

Veiligheid voorop, wegen onbegaanbaar en een wedstrijd laten doorgaan. Ik blijf het eenndwaas iets vinden. En nu zijn veel paarden en ruiters en verzorgers daar voor niks.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 22:02

Ze waren er toch al, die paarden staan daar gestald, al vanaf dinsdag. Dus dat het doorging was op zich niet zo raar.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 22:05

Dit kom ik net op Facebook tegen, interessant voor degenen die voor vandaag een kaartje hadden:

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 22:13

karuna schreef:
Veiligheid voorop, wegen onbegaanbaar en een wedstrijd laten doorgaan. Ik blijf het eenndwaas iets vinden. En nu zijn veel paarden en ruiters en verzorgers daar voor niks.

De paarden en ruiters zijn er al lang dus kan prima.
Behalve als de hal niet veilig is. Wat buiten gebeurd maakt weinig uit.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 22:20

Eline_S_S schreef:
Ja, daar kwam ik ook achter toen ik na een barre fietstocht door de sneeuwstorm voor de deur stond :+

O nee, dat is balen!

Ben benieuwd of de ruiters en paarden daar dit weekend nog weg komen. Normaal is het zaterdagavond laat grote uittocht, maar zoals de wegen nu zijn wil je er niet op en zeker niet laat op de avond.

Wel netjes van de kaarten.
Ik zou morgenavond eigenlijk heen, maar ik blijf lekker thuis met dit weer. Scheelt ook een hoop sneeuwschuiven...

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-26 23:08

Als ik Buienradar mag geloven houdt het wel rond 4 uur vannacht op met sneeuwen, en blijft het morgen droog. Dus dan zouden de wegen morgen wel weer begaanbaar moeten zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:31

Het heeft gisteren na 11 uur 's avonds niet meer gesneeuwd. Het waait nog wel.
Vandaag valt er helaas niets meer bij, dus dan worden de wegen wel schoongemaakt. De N33 gaat straks ook weer open als het goed is. Dan is het vanavond zeker goed.

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:39

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er al om verwonderde dat het door ging, bijvoorbeeld ook op woensdag :=
Zij zullen dat vast beter kunnen inschatten dan ik, maar ik vond het wel een link idee, al die trailers op pad. Ik heb zelf kaartjes voor vandaag, hoop dat het door kan gaan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:12

Ik lees dat het nog onvoorspelbaar is op de weg. Veel stukken goed en toch sommige stukken nog verraderlijk glad.
Ik wacht het nog even af, wou sowieso pas eind vd dag heen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:01

A7 is schoon en prima te rijden. Hier zijn de binnendoor wegen ook goed

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:08

De A7 is goed, de Gereweg (N362) ligt op sommige plekken bevroren sneeuw. Die is wel best verraderlijk. Van Nieuwolda naar Scheemda iig wel. Dus mocht iemand daar langs moeten wel even opletten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:45

Alles ging door. We hebben een leuke dag. Met dank aan de mensen die het het voor elkaar hebben gekregen.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:05

Een aantal ruiters zijn dinsdag al aangekomen, wij zijn woensdagochtend aangekomen. Voor de sneeuw op z’n toppunt was, gewoon voorzichtig rijden, de tijd nemen, zorgen voor goede winterbanden en hadden allen een dikke 4x4 .
Zo was het echt prima te doen.
Gisteravond is het afgelast omdat het pak sneeuw op het dak van de hoofdpiste te zwaar zou kunnen worden. Bij de stallen en losrijhal was niks loos.
Top opgelost door de organisatie!