Verwarmde hal tijdens Indoor Houten dit jaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Verwarmde hal tijdens Indoor Houten dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-26 19:43

Hoefnet
Sport

Afbeelding ter illustratie. Foto: Ros Fotografie

De voorbereidingen van Indoor Houten, dat dit jaar ook het Districtkampioenschap is voor menners uit West, zijn in volle gang. Donderdag 15 januari is de baan open voor verkenning en de wedstrijd wordt verspreid over vrijdag 16 en zaterdag 17 januari verreden.

De rubrieken van zaterdag 17 januari zit inmiddels helemaal vol. Op vrijdag 16 januari is er wél nog ruimte voor deelnemers in de rubrieken enkelspan paard en tweespan pony. Wil jij meedoen? Dan is dit jouw kans!

Verwarmde hal & feestavond
De spectaculaire finale op zaterdagavond 17 januari om 19:30 uur is de hoogtepunt van de wedstrijd. Die wil je niet missen, de spanning zal er om te snijden zijn. Daarnaast is er goed nieuws voor publiek. Dit jaar wordt de hal verwarmd, zodat het heerlijk aangenaam is om te komen kijken.

Na de finale zaterdag het feest nog niet voorbij… In Grand Café Tante Fie gaat het dak eraf met een gezellig feest en een zanger! “Kortom: sport, spanning, gezelligheid en feest”, laat de organisatie weten. “Wij zijn er klaar voor. Zien we jou op 16 en/of 17 januari?”

Sababber

Re: Verwarmde hal tijdens Indoor Houten dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-26 20:09

Ergens lijkt het me voor de paarden dan weer helemaal niet zo prettig dat ze ineens in een verwarmde omgeving moeten presteren. De meeste paarden staan denk ik nu gewoon in een koude omgeving waar ze zich aan aanpassen. Ik ben oprecht benieuwd hoe het voor de dieren is, iemand hier ervaring mee?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:30

Dat valt wel mee qua warmte. Ok, je moet niet met een ongeschoren pony/paard met 6 cm wintervacht erop gaan rijden, dan blazen ze zich op. Maar geschoren en in conditie valt het best mee.
Ik heb afgelopen weekend tenminste weinig gemerkt aan de paarden die mee deden in Groningen in Martiniplaza, ook een verwarmde hal.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:02

In Zuidbroek reden we ook altijd in een verwarmde hal toen het iich daar nog was ipv in Groningen (daar ben ik nog nooit geweest dus kan ik niet over oordelen). Maar in Zuidbroek nooit problemen gehad. De stallen waren ook verwarmd, dus daar konden de paarden ook alvast wennen aan de temperatuur. Maar ook de paarden die op de trailer/vrachtwagens stonden merkte je niks aan. Wel waren de meesten altijd geschoren, mijn paard toen ook. Vaak meegedaan, nooit problemen mee gehad. Ik had mijn paard wel altijd daar op stal trouwens.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:53

Ik denk dat je je bij verwarmd niet teveel moet voorstellen, Ermelo is ook verwarmd maar daar hangt een verwarmingsbalk boven de tribune. Paarden merken daar dus niks van en veel verenigingen hebben gaskachels staan aan de zijkanten etc. Die geven niet zoveel warmte af, alleen dat het voor het publiek iets comfortabeler is.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:16

Elisa2 schreef:
Ik denk dat je je bij verwarmd niet teveel moet voorstellen, Ermelo is ook verwarmd maar daar hangt een verwarmingsbalk boven de tribune. Paarden merken daar dus niks van en veel verenigingen hebben gaskachels staan aan de zijkanten etc. Die geven niet zoveel warmte af, alleen dat het voor het publiek iets comfortabeler is.

Mwah... martiniplaza was toch echt flink verwarmd hoor. Je kon prima zonder jas in de hele hal wezen terwijl het buiten rond het vriespunt was. Alleen de hal waar de stallen waren was wat frisser, denk zo'n 10 graden.

Ik weet niet hoe ze het in Houten gaan doen, maar zomaar aannemen dat het gaat meevallen zou ik niet doen.