[DE] Paard schrikt tijdens wandeling, vrouw komt om

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[DE] Paard schrikt tijdens wandeling, vrouw komt om

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-25 20:23

Bokt Nieuwsredactie
Buitenland
Ingezonden door een Bokker

Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

Vrouw overlijdt na ernstig ongeval met paard in Calden

In de Duitse plaats Calden is een 22-jarige vrouw overleden bij een ernstig ongeval met een paard. Het incident vond begin december plaats in de deelstaat Kassel, waar de vrouw samen met een vriendin met twee paarden aan het wandelen was.

Harde knal
Een van de paarden schrok tijdens de wandeling van een harde knal. Het dier rukte zich los en sloeg op hol. De jonge vrouw probeerde het paard vast te houden, maar werd meegesleurd en kwam onder het dier ten val. Daarbij liep zij ernstige verwondingen op.

Traumahelikopter
Hulpdiensten kwamen massaal ter plaatse en de vrouw werd met een traumahelikopter overgebracht naar een ziekenhuis. Ondanks intensieve medische zorg is zij enkele weken later aan haar verwondingen overleden.

De politie en het openbaar ministerie onderzoeken de toedracht van het ongeval. In de omgeving zijn resten van vuurwerk aangetroffen. De politie vermoedt dat het is afgestoken door twee kinderen van 10 en 12 jaar. Er wordt onderzocht of het paard is geschrokken van het vuurwerk. De ouders van de kinderen zijn geïnformeerd. Het onderzoek loopt nog.

Gebruikte bronnen:
Laatst bijgewerkt door Firelight op 24-12-25 20:47, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 22:51

Phew wat heftig zeg.. :(

Zal echt blij zijn als dat vuurwerk verbod er is. Alleen voor deze jongedame komt dit helaas te laat. :(

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 23:13

Elisa2 schreef:
Phew wat heftig zeg.. :(

Zal echt blij zijn als dat vuurwerk verbod er is. Alleen voor deze jongedame komt dit helaas te laat. :(

In Duitsland is er geen sprake van vuurwerkverbod volgend jaar helaas…

Dee_Es

Re: [DE] Paard schrikt tijdens wandeling, vrouw komt om

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:38

Wat verschrikkelijk triest en onnodig :(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:32

Vreselijk ;(
Wat mij betreft komt er een Europees verbod op vuurwerk, dat zou zo veel ellende voorkomen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Zo erg dit, je zou willen dat kinderen jong op school al zouden leren over de gevolgen van vuurwerk mbt dieren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:57

8nnemiek schreef:
Vreselijk ;(
Wat mij betreft komt er een Europees verbod op vuurwerk, dat zou zo veel ellende voorkomen.

Met een verbod komt vaak juist het illegale spul naar boven en dat is helaas 10x zwaarder. Ik denk dat er altijd wel vuurwerk zal zijn. Hetzelfde als drugs, hardstikke illegaal en toch overal wel te krijgen..

Wat een vreselijk naar ongeluk… enorm veel sterkte voor de nabestaanden… :knuffel:
Vraag mij wel af waarom ze niet los liet? Meer als, in reflex laat je los denk ik als je de eerste trap al krijgt? Of zat het touw om haar handen heen? Natuurlijk achteraf maar vraag het mij af. Ik vind het een heel naar ongeluk.. eng hoor!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 03:57

Als het Europees geregeld wordt dan is ook illegaal spul niet zomaar te vinden. Dat zou zeker gigantisch veel schelen.
Kinderen van 10 en 12 komen echt niet zomaar aan illegaal vuurwerk ;)

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:28

8nnemiek schreef:
Als het Europees geregeld wordt dan is ook illegaal spul niet zomaar te vinden. Dat zou zeker gigantisch veel schelen.
Kinderen van 10 en 12 komen echt niet zomaar aan illegaal vuurwerk ;)

Dat laatste komt helaas vaker voor dan je denkt.
Op basisscholen wordt ook geregeld illegaal vuurwerk in tassen gevonden. Onderling weten ze wel wie daar aan kan komen, via een broer (of zus), neefje, buurjongen etc.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 06:17

Wat heftig zeg!!!

Vuurwerk verbod gaat hier (provincie Zeeland) echt niet helpen. Ja minder normaal siervuurwerk.
Er gaan al wekenlang halve bommen de lucht in en vrije verkoop van vuurwerk moet nog starten. Komt dus grotendeels gewoon vanuit buitenland en al in oktober/november. Zo lang het in de landen om ons heen niet veranderd ga ik er echt niet vanuit dat we verlost worden van dit soort vuurwerk

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:17

Niks doen is ook geen optie en helpt zeker niet!

Ik ben ook voor een Europees beleid, er vallen ieder jaar nog steeds teveel onschuldige slachtoffers.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:08

Lizz schreef:
Dat laatste komt helaas vaker voor dan je denkt.
Op basisscholen wordt ook geregeld illegaal vuurwerk in tassen gevonden. Onderling weten ze wel wie daar aan kan komen, via een broer (of zus), neefje, buurjongen etc.

Maar het is wel een verschil of het om wat goedkoop vuurwerk gaat dat net over de grens in België is gekocht, of vuurwerk dat in alle Europese landen illegaal is en dus illegaal moet worden geïmporteert uit China of zelf in elkaar wordt geknutseld. Dat zal én niet zomaar te vinden zijn, én heel duur en komt dus veel minder snel in de handen van kleine kinderen.
Ik denk dat een Europees verbod echt heel veel verschil maakt :j

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 37 min geleden

Ik vroeg me ook af waarom ze had vastgehouden maar inderdaad, misschien is haar hand of arm in het touw vast komen te zitten of misschien probeerde ze een andere gevaarlijke situatie te voorkomen (paard die autoweg oprent bijvoorbeeld). Lijkt me erg traumatiserend voor de andere vrouw en haar nabestaanden.

Hier is het dit jaar beduidend rustiger met vuurwerk gelukkig. Nadeel is wel dat als er dan een keer wel wat wordt afgestoken de paarden hier wat meer op reageren.