Het doorgeefstokje van december 2025: Anne_GTI

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Het doorgeefstokje van december 2025: Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-25 16:20

*Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Anne_GTI tijdens een dressuurwedstrijd met een veel te blij paard. De voorlezer op deze foto was een vriendin van Anne_GTI, deze vriendin is intussen helaas overleden. Foto: Anne_GTI

1. Waarom heb je je x-jaar geleden geregistreerd op Bokt?
Waarschijnlijk omdat ik toevallig op dit forum terecht kwam omdat ik informatie zocht.

2. Wat is het eerste bericht dat je hebt geplaatst op Bokt?
Anne_GTI @ [DRS] beginnen jullie meteen met het echte werk?
Anne_GTI schreef:
In het begin stel ik mijn paard vrij rond in, lekker voorwaarts neerwaarts. Eerst een poosje stappen op beide handen, dan poosje draven, wat tempowisselingen rijden op beide handen en dan galopeer ik al vrij vlot aan. (na ca. 10 a 15 minuten) In galop ook in eerste instantie lekker voorwaarts neerwaarts rijden en wat tempowisselingen om het paard goed aan het been te krijgen. Daarna ga ik terug naar draf en stel ik mijn paard wat hoger in. Nu komen pas de wat zwaardere oefeningen aan het bod. (schouderbinnenwaarts, travers etc.) Ik vind deze volgorde het fijnst omdat na een poosje loswerken in galop mijn paard veel taktmatiger gaat draven. Hij is dan echt losgewerkt zegmaar... Overigens verschilt het van dag tot dag hoelang ik erop zit. Ligt er aan hoe het voelt. Als het goed gaat ga ik niet lopen klooien met oefeningen eindeloos herhalen, daar word ik zelf al gestoord van dus lijkt me voor een paard helemaal geen pretje..

3. Op een schaal van 1 tot 10, hoe beschamend zijn je oudste berichten?
Och, ik ben weinig veranderd... Nog steeds af en toe lomp rechtuit. Ik schaam me er absoluut niet voor. Het is wat het is, zeg maar...

4. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
Euhm, goeie vraag. Ik zat vroeger veel in de huiskamer bij de DDD en de Boktmutsen. Verder heb ik wel eens een topic gemaakt over horseboarden, waar mijn dochter vooral best succesvol in is.

5. Wat betekent Bokt.nl voor jou?
Er was een tijd dat ik best Boktverslaafd was en alles zo ongeveer las. En dat heeft best weleens het eten laten aanbranden. Tegenwoordig waai ik een paar keer per week even langs.

Het 2025-veulentje van de welshpony van de dochter van Anne_GTI. De merrie was herstellende van een blessure, maar mocht wel gedekt worden. Deze kleine knapperd was het resultaat. Foto: Anne_GTI

6. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had?
Vroeger??? nog steeds... hahaha, ik heb tegenwoordig prachtige roze cavelettiblokken om mee te spelen en een vreselijk fout glimmend dekje wat oogverblindend is in de zon.

7. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
Geen idee wat ik met deze vraag moet... Het leven gaat voorbij met al zijn voor- en tegenspoed. Geniet met volle teugen van de mooie momenten en zoek bij slechte tijden afleiding op de rug van een paard. Dan krijg je frisse wind door je kop.

8. Je bent buschauffeur, wat is de meest bijzondere situatie die je hebt meegemaakt tijdens je werk?
Ik rijd veel op de de Veluwe, en dat vind ik het mooiste gebied van Nederland. Veel wild gezien op allerlei plekken. Herten die rustig voor de bus langs wandelden van de camping af het bos in, net als de gemiddelde vakantieganger, wilde zwijnen die in de berm aan het wroeten zijn, overstekende dassen, vossen, enzovoorts. Het toppunt was vorig jaar 1 februari. Toen kwam er ineens een grote groep herten het bos uit rennen op volle snelheid vlak voor mijn bus omdat ze opgejaagd werden door een wolf. Ik schrok me kapot. Moest heel hard remmen om op tijd te kunnen stoppen en mijn passagiers schoten van de stoel. Gelukkig had ik geen oudere mensen aan boord op dat moment, en op wat blauwe plekken na was iedereen okay. Zo midden op de dag had ik dit niet verwacht en nog steeds ben ik op dat punt extra gefocust op mogelijke activiteit in het bos.
Verder maak je als buschauffeur elke dag wel iets mee, ideaal beroep, geld verdienen met uit het raam kijken....

9. Aan welke Bokker wil jij 10 vragen stellen?
tienus63

10. Welke vraag zou je zelf aan deze Bokker willen stellen?
Wat is jouw drijfveer om je zo in te zetten in het wolventopic? Dit doe je altijd trouw elke dag.

Getup

Re: Het doorgeefstokje van december 2025: Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 16:32

Wederom hartstikke leuk om te lezen! Interessant, eens wat van de persoon achter de boktnaam te lezen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 18:21

Inderdaad leuk om te lezen, best een bekende naam maar eigenlijk wist ik maar heel weinig over je.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-25 19:15

Wat leuk om te lezen!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 12:54

Heel leuk om te lezen Anne_GTI!!