Recensie: Hoefslagen van het lot, geschreven door Vera Stupenea

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Recensie: Hoefslagen van het lot, geschreven door Vera Stupenea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-25 08:33

* Bokt
Boky Community

Vanuit verschillende Nederlandstalige uitgeverijen hebben wij de mogelijkheid gekregen om (informatieve) paardenboeken te lezen en te recenseren. Deze recensies zullen op Voorpagina Nieuws belicht worden zodat jullie kunnen kijken welke paardenboeken passen bij jullie interesses en tak van paardensport.

Wij hebben een paar jaar geleden een recensie geschreven over een boek van schrijfster Vera Stupenea. Dat boek heet Moordende Paardenrace en deze schrijfster heeft ons nu gevraagd een ander boek van haar te recenseren.

Hoefslagen van het Lot is een spannend verhaal over een moord gepleegd op een familiebedrijf dat dravers fokt. Politieagente Brigitte verdiept zich in de moord en gaat vrij diep om de waarheid boven tafel te halen. Het wordt al vrij snel duidelijk dat iemand uit de familie er nauw bij betrokken is of zelfs de moord heeft gepleegd. Spanning, sensatie en familie intriges, dit boek heeft het allemaal.

Het boek is makkelijk geschreven en je wil steeds maar weten hoe het verder gaat. Het boek wegleggen is dus niet zo makkelijk.

Je leert de hoofdpersonage Brigitte goed kennen en begrijpt waarom ze bepaalde dingen doet.

Dat gezegd hebbende gaat het hoofdzakelijk om de moord, als je verwacht veel over en met de paarden te lezen heb je het mis. Die staan naar mijn mening niet centraal in het verhaal. Ik had daar wel meer van verwacht en gehoopt eerlijk gezegd. Desondanks is het een goed in elkaar gezet verhaal wat zeker spannend en de moeite waard is om te lezen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 08:36

Ze fokken dravers en er staat een galopperend paard op de cover :D. Dat belooft op paardengebied al niet veel goeds, maar het verhaal kan desondanks prima zijn.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-25 08:40

Nou, dat het een galopperend paard is wekt bij mij precies dezelfde reactie als bij prompter :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:48

prompter schreef:
Ze fokken dravers en er staat een galopperend paard op de cover :D. Dat belooft op paardengebied al niet veel goeds, maar het verhaal kan desondanks prima zijn.

Zou mij niets verbazen als deze cover, helaas, met AI is gemaakt :)