Pony gewond bij ongeluk op A7

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Pony gewond bij ongeluk op A7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-25 20:03

Bokt Nieuwsredactie
Buitenland

Afbeelding ter illustratie. Foto: Santos_05

Op de A7 bij Abbekerk zijn vrijdagavond twee auto’s en een paardentrailer betrokken geraakt bij een ernstig ongeval. De aanrijding vond rond 19.00 uur plaats. De hulpdiensten rukten massaal uit.

Ernstig beenletsel
Het ongeluk gebeurde toen een auto achterop de paardentrailer botste. De trailer sloeg over de kop en kwam midden op de snelweg terecht. In de trailer stond een pony, die door de brandweer werd bevrijd. Het dier liep ernstig beenletsel op en is met spoed naar een dierenkliniek in Middenmeer gebracht.

Ook de bestuurders van de betrokken auto’s zijn ter plaatse door ambulancepersoneel onderzocht.

Verkeershinder
De A7 richting Middenmeer werd volledig afgesloten en bleef langere tijd dicht, wat tot flinke verkeershinder leidde. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval. De bestuurder die achterop de trailer botste, is aangehouden voor nader onderzoek.

Op de website van RTL is een filmpje te zien. Let op: hierop is de gewonde pony te zien. Dit kan als schokkend worden ervaren!

Gebruikte bronnen:

Jolliegirl

Re: Pony gewond bij ongeluk op A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 20:05

Jeeeetje....en die loopt nog aardig soepel die trailer uit naar omstandigheden..

Wat heftig dit!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 20:05

Getver. Hopelijk geneest de pony goed en blijft er geen lichamelijke of geestelijke narigheid over

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 20:38

Ik stond 150 meter achter het ongeluk. De 32-jarige man uit Medemblik die achterop is geklapt was onder invloed van verdovende middelen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 20:48

-:(- ik hoop dat hij nooit meer mag deelnemen aan het verkeer in zijn eentje. _-:(

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 20:51

karuna schreef:
-:(- ik hoop dat hij nooit meer mag deelnemen aan het verkeer in zijn eentje. _-:(

Zo iemand moet gewoon permanent van de weg af.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-25 23:47

Ik vind dit wel echt weer reclame voor ifor. Als je ziet wat een klap dit geweest is en hoe ‘goed’ de trailer er nog uit ziet. Wat ik begreep is de pony gelijk geopereerd. Geen idee hoe het nu gaat.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 07:35

Mijn ergste nachtmerrie. Dan kun je zelf nog zo goed opletten, als een andere weggebruiker dat niet doet...

Hopelijk komt alles goed met de pony!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 07:40

Oh wat erg zeg..hoop dat de pony nog goed kan genezen.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 02-12-25 07:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 07:41

Caira schreef:
Ik vind dit wel echt weer reclame voor ifor. Als je ziet wat een klap dit geweest is en hoe ‘goed’ de trailer er nog uit ziet. Wat ik begreep is de pony gelijk geopereerd. Geen idee hoe het nu gaat.

Nou idd.
Als je de ravage ziet en hoe de pony er dan uitstapt dan heeft de trailer erger voorkomen.

Ik hoop dat iemand (of de eigenaar zelf) een update kan geven hoe het nu met de eigenaar en de pony gaat.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-25 16:46

Ach wat een droppie die pony en telkens au baasje au iedere stap. Maar zo'n vent moet voor zijn leven lang ontzegging van een rijbewijs krijgen. Nu is het alleen de pony, maar het had zo ontzettend veel erger kunnen aflopen met menselijk letsel ook of nog erger.