[VIDEO] Zo red je een paard uit het water

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[VIDEO] Zo red je een paard uit het water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-25 16:06

Hart van Nederland
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Ieder jaar komen tientallen dieren op ongelukkige wijze in het water terecht. Aan de brandweer de taak om deze koeien, paarden of herten weer veilig op het vaste land te krijgen. Maar hoe doe je dat verantwoord en diervriendelijk? Daar krijgt de brandweer training in.

Klik op de link van de bron bovenaan de pagina voor de video.

Mirjam79

Re: [VIDEO] Zo red je een paard uit het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-25 08:25

Mooi om te zien hoe ze zo in een redelijk onbeladen situatie kunnen oefenen.
Zeker wanneer de brandweerlieden nog nooit in de buurt van een paard zijn geweest.
Ook goed om te zien dat iedereen die ze vragen wel aangeven dat het oefenen zeker zinvol is geweest.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:00

Wat goed dat dit mee wordt genomen in trainingen!

Mijn paard is jaren terug in een sloot terecht gekomen. Dankzij de brandweer mannen is ze op de kant gekomen. Mij was verteld 'laat ze nooit touwen om de voorbenen heen doen'. Zij hebben - thank god - niet naar mij geluisterd en dat toch gedaan op het moment dat ze nog met d'r benen op de kant zat. Want uiteindelijk ging het 'harnas' achter de billen schuiven, klapte ze onderste boven en lag ze onder water. Als ze op dat moment niet de touwtjes om de benen hadden gedaan was t klaar geweest. Eeuwig dankbaar dat ze d'r hebben gered, kundige rustige en sterkte mannen _/-\o_